Quinyx panostaa tekoälypohjaisen työvoimanhallinnan ohjelmistokehitykseen ostamalla Widget Brainin
Suomessakin vahvasti etabloitunut työvoimanhallinnan SaaS-palvelujen markkinajohtaja Quinyx on ostanut tekoälypohjaiseen työvuorosuunnittelun optimointiin erikoistuneen Widget Brainin.

Työvoimanhallinnan johtava teknologiayritys Quinyx ilmoittaa ostaneensa tekoälyä työvuorosuunnittelussa soveltavan Widget Brainin. Widget Brainin ratkaisut auttavat automatisoimaan ja optimoimaan työvuorolistojen laadintaa. Kauppa vahvistaa entisestään Quinyxin ohjelmistotuotetta, sillä se tarjoaa Quinyxin työvoimanhallinnan ratkaisua käyttäville asiakkaille pääsyn Widget Brainin optimointialgoritmeihin. Tämä tehostaa asiakasyritysten liiketoiminnan tuottavuutta, auttaa varmistamaan työlainsäädännön mukaisen suunnittelun, parantaa työvuoroergonomiaa sekä vähentää samalla tarvittavien työtuntien määrää.
- Meillä on Widget Brainin kanssa takana useita kumppanuusvuosia, joten tunnistimme syvemmän integraation edut yhdistäessämme Widget Brainin alaa mullistavan teknologian omaan ohjelmistoratkaisuumme. Tekoäly ja automaatio ovat tulevaisuuden yhdistelmä yrityksille, jotka haluavat tuottoa kattavasti koko työvoimanhallinnan prosessista. Kauppa nostaa tarjoamaamme uudelle tasolle, nopeuttaa tuotekehitystämme ja vahvistaa asemaamme markkinoiden parhaan tekoälypohjaisen työvoimanhallinnan ratkaisun tarjoajana, kommentoi Quinyxin toimitusjohtaja ja perustaja Erik Fjellborg.
- Myös Suomen Quinyxin maajohtaja Paulus Maasalo iloitsee tuoretta yritysostoa: ”Olemme työskennelleet Suomessa jo pitkään Widget Brainin kanssa ja meillä on yhteisiä asiakkaita, jotka ovat edelläkävijöitä omilla aloillaan. Tekoälyalgoritmeille on meidän asiakaskunnassamme vahva kysyntä – meillä on Suomessa jo noin 120 asiakasyritystä, joista osa on suuria, usean tuhannen työntekijän yrityksiä. Tämä yrityskauppa tulee olemaan erittäin positiivinen uutinen meidän nykyisille ja tuleville asiakkaille”.
- Olemme kehittäneet mainion tekoälytuotteen, joka auttaa asiakkaitamme luomaan parempia työvuorolistoja. Se vie automaation hyödyntämisen operatiivisessa päätöksenteossa aidosti uudelle tasolle. Olemme löytäneet Quinyxistä täydellisen kumppanin, jonka kanssa suhtaudumme yhtä intohimoisesti tavoitteeseen luoda parhaita mahdollisia työvuorolistoja niin työntekijöille kuin työnantajillekin, kertoo Widget Brainin toimitusjohtaja Joachim Arts.
Widget Brainin tekoälyvetoinen työvoiman optimointi auttaa yrityksiä tasapainottamaan liiketoiminnan eri tavoitteita täysin automatisoidun työvuorosuunnittelun prosessin avulla. Tämä auttaa säästämään merkittävästi niin ajankäytössä kuin kustannuksissakin, ja ratkaisu mahdollistaa työvuorojen älykkään automaattimiehityksen sekä joustavan työvuoroergonomian. Widget Brainin käytössä testatut tekoälyalgoritmit auttavat lisäksi työnantajia luomaan työntekijöiden toiveita vastaavat työvuorolistat, mikä parantaa työntekijöiden sitoutuneisuutta ja vähentää henkilöstön vaihtuvuutta.
Tietoa Quinyxistä
Quinyx on työvoimanhallinnan johtava ohjelmistokehittäjä, jonka teknologia yksinkertaistaa työvuorosuunnittelua, työaikaseurantaa, viestintää, tehtävienhallintaa, budjetointia ja ennustamista. Quinyxin ominaisuuksia hyödynnetään maailmanlaajuisesti jo yli 850 yrityksessä säännöstenmukaisuuden varmistamisessa, tehokkuuden parantamisessa, työvoimakustannusten vähentämisessä sekä työntekijöiden sitouttamisessa. Quinyxin teettämä kattava Vuorotyöläisten arki -työelämätutkimus noteerattiin laajasti myös Suomen mediassa kesällä ja syksyllä 2020.
Quinyxin asiakkaita ovat muun muassa Gigantti, Picnic, Barona Logistiikka, Fimlab ja Suomalainen kirjakauppa. Quinyxillä on toimipisteitä Suomen lisäksi Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Ruotsissa, Saksassa, Norjassa, Tanskassa ja Hollannissa. Quinyxin ohjelmistoa käytetään lisäksi myös muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa sekä Kiinan, Japanin ja Korean markkinoilla. Kansainvälisiin asiakkaisiin lukeutuvat esimerkiksi McDonald’s, Starbucks, Domino’s, Oatly, Maersk, London City Airport, Virgin Atlantic, Hilton, IHG, Rituals, Swarovski, Odeon Cinemas Group ja DHL.
Tietoa Widget Brainistä
Hollantilaislähtöinen Widget Brain on tekoälypohjaisen työvuorosuunnittelun automatisoinnin johtava ohjelmistotoimittaja. Yrityksen datavetoinen lähestymistapa tuottaa asiakkaille parempaa tietoa henkilöstö- ja työvoimasuunnittelusta sekä tehtävienhallinnasta. Vuorotyöhön perustuvilla aloilla toimivat yritykset voivat ratkaisujen avulla vähentää työvoimakustannuksiaan, lisätä myyntiään, säästää aikaa, luoda reiluja ja tasapuolisia työvuorolistoja sekä parantaa henkilöstön pysyvyyttä – huolehtien samalla työlainsäädännön noudattamisesta. Yhtiön ratkaisu johtaa yli 450 000 kuukausittaisen työvuorolistan laatimiseen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Vetter Communications Oy
Jutta Vetter
press@vetter.fi
050 54 66 000
Kuvat


Linkit
Tietoja julkaisijasta
Vetter Communications Oy on tamperelainen viestintätoimisto, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluja yritysmaailman viestintä- ja mediatiedotustarpeisiin suomeksi, englanniksi, ruotsiksi, saksaksi, espanjaksi, ranskaksi ja italiaksi.
Yhtiö osallistuu monipuolisesti myös operatiiviseen toimintaan asiakkaidensa kansainvälisissä suhteissa, ja viestintää hoidetaan luonnollisena osana asiakkaiden myyntiprosessia.
Asiakkaina on liike-elämän toimijoita monelta eri sektorilta, muun muassa kotimaisia ja kansainvälisiä IT-taloja, tekniikan ja teollisuuden toimijoita, asianajotoimistoja, ilmailualan edustajia sekä kulttuurialan toimijoita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Vetter Communications Oy
Kansainvälinen tutkimus: heikot työvuorosuunnittelujärjestelmät aiheuttavat työehtosopimusten laiminlyöntejä, tappiota liiketoiminnalle sekä ylimääräisiä työvoimakustannuksia25.2.2021 06:15:00 EET | Tiedote
Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on teettänyt laajan, toimialarajat ylittävän kansainvälisen tutkimuksen, jossa haastateltiin 300 yritysjohtajaa – myös Suomesta. Kyselyn avulla saatiin tietoa suurimmista haasteista liittyen vuorotyöläisten työvoimanhallintaan pandemian aikana.
Tekoälyyn panostavan ohjelmistotalon Suomen toimipiste menestyy globaalisti: ”sisukkaat suomalaiset yritykset ovat uskaltaneet investoida vaikeinakin aikoina”16.2.2021 06:00:00 EET | Tiedote
Tekoälyyn vahvasti panostavan, työvoimanhallinnan SaaS-palvelujen markkinajohtaja Quinyxin Suomen toimipiste on ohittanut yhtiön globaaleissa myyntitilastoissa Ison-Britannian, Saksan, Hollannin, Norjan, Tanskan ja USA:n. Yhtiö on myös lanseerannut uuden AI-palvelukokonaisuuden helmikuussa 2021.
Kyselytutkimus paljastaa: Suomen vuorotyöläisistä 40 % on irtisanoutunut työstään, koska ei saanut esimieheltään työvuoroja riittävän ajoissa22.9.2020 08:00:00 EEST | Tiedote
Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on teettänyt kansainvälisen tutkimuksen, jossa tarkasteltiin myös suomalaisen vuorotyöarjen olosuhteita. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että Suomessa peräti 40 % on irtisanoutunut työpaikastaan siksi, että työnantaja ei ollut julkaissut työvuoroluetteloa riittävän hyvissä ajoin. Muita esiin tulleita ongelmakohtia olivat työvuorojen joustamattomuus työntekijälle tärkeiden elämäntapahtumien yhteydessä sekä huono kommunikointi esimiehen kanssa.
Maamme eniten some-seuraajia kerännyt asianajotoimisto jatkaa alan mullistamista: Lakitupa-auto lähtee kiertämään Suomea26.8.2020 10:00:00 EEST | Tiedote
Tamperelainen VisionLaw haluaa rikkoa myyttejä perinteisestä asianajotoimistosta. Yhtiön helposti lähestyttävässä Lakitupa-autossa lakimies neuvoo asiakkaita liikkuvassa toimistossa. Auto kiertää syyskuun alussa Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa, Parkanossa, Seinäjoella ja Vaasassa. Lisäksi VisionLaw’n digitaalinen kokonaisuus mahdollistaa juristipalvelut täysin etänä.
18 % Suomen vuorotyöläisistä kertoi menneensä sairaana töihin korona-aikana; yli kolmannes pelkäsi menettävänsä työpaikkansa, jos jäisi pois työvuorosta11.6.2020 12:00:00 EEST | Tiedote
Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on teettänyt kansainvälisen tutkimuksen, jossa tarkasteltiin myös suomalaisten vuorotyöläisten olosuhteita. Tänään julkaistun kyselytutkimuksen tuloksissa nousee esiin vuorotyöläisten sairastamisen arki: Suomessa peräti 45% on mennyt töihin sairaana, koska heillä ei ole ollut varaa poissaoloon. Jopa koronatilanteen aikana 18% kävi töissä sairaana rajoituksista huolimatta.
Uusi Sellmer & Co yhdistää myynnin, markkinoinnin ja asiakasdatan7.4.2020 10:00:00 EEST | Tiedote
Sellmer & Co on mainostoimisto Miller & Leanin, Rainmakerin sekä Asiakastiedon tuore yhteishanke, joka yhdistää myynnin, markkinoinnin sekä asiakasdatan samaan palveluun. Uusi palvelu lupaa nopeaa kassavirtaa ja parempaa tietoa markkinoilta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme