Vetter Communications Oy

Quinyx panostaa tekoälypohjaisen työvoimanhallinnan ohjelmistokehitykseen ostamalla Widget Brainin

Suomessakin vahvasti etabloitunut työvoimanhallinnan SaaS-palvelujen markkinajohtaja Quinyx on ostanut tekoälypohjaiseen työvuorosuunnittelun optimointiin erikoistuneen Widget Brainin.
Quinyxin maajohtaja Paulus Maasalo iloitsee: "Tekoälyalgoritmeille on meidän asiakaskunnassamme vahva kysyntä – meillä on Suomessa jo noin 120 asiakasyritystä, joista osa on suuria, usean tuhannen työntekijän yrityksiä. Tämä yrityskauppa tulee olemaan erittäin positiivinen uutinen meidän nykyisille ja tuleville asiakkaille."

Työvoimanhallinnan johtava teknologiayritys Quinyx ilmoittaa ostaneensa tekoälyä työvuorosuunnittelussa soveltavan Widget Brainin. Widget Brainin ratkaisut auttavat automatisoimaan ja optimoimaan työvuorolistojen laadintaa. Kauppa vahvistaa entisestään Quinyxin ohjelmistotuotetta, sillä se tarjoaa Quinyxin työvoimanhallinnan ratkaisua käyttäville asiakkaille pääsyn Widget Brainin optimointialgoritmeihin. Tämä tehostaa asiakasyritysten liiketoiminnan tuottavuutta, auttaa varmistamaan työlainsäädännön mukaisen suunnittelun, parantaa työvuoroergonomiaa sekä vähentää samalla tarvittavien työtuntien määrää.

- Meillä on Widget Brainin kanssa takana useita kumppanuusvuosia, joten tunnistimme syvemmän integraation edut yhdistäessämme Widget Brainin alaa mullistavan teknologian omaan ohjelmistoratkaisuumme. Tekoäly ja automaatio ovat tulevaisuuden yhdistelmä yrityksille, jotka haluavat tuottoa kattavasti koko työvoimanhallinnan prosessista. Kauppa nostaa tarjoamaamme uudelle tasolle, nopeuttaa tuotekehitystämme ja vahvistaa asemaamme markkinoiden parhaan tekoälypohjaisen työvoimanhallinnan ratkaisun tarjoajana, kommentoi Quinyxin toimitusjohtaja ja perustaja Erik Fjellborg.

- Myös Suomen Quinyxin maajohtaja Paulus Maasalo iloitsee tuoretta yritysostoa: ”Olemme työskennelleet Suomessa jo pitkään Widget Brainin kanssa ja meillä on yhteisiä asiakkaita, jotka ovat edelläkävijöitä omilla aloillaan. Tekoälyalgoritmeille on meidän asiakaskunnassamme vahva kysyntä – meillä on Suomessa jo noin 120 asiakasyritystä, joista osa on suuria, usean tuhannen työntekijän yrityksiä. Tämä yrityskauppa tulee olemaan erittäin positiivinen uutinen meidän nykyisille ja tuleville asiakkaille”.

- Olemme kehittäneet mainion tekoälytuotteen, joka auttaa asiakkaitamme luomaan parempia työvuorolistoja. Se vie automaation hyödyntämisen operatiivisessa päätöksenteossa aidosti uudelle tasolle. Olemme löytäneet Quinyxistä täydellisen kumppanin, jonka kanssa suhtaudumme yhtä intohimoisesti tavoitteeseen luoda parhaita mahdollisia työvuorolistoja niin työntekijöille kuin työnantajillekin, kertoo Widget Brainin toimitusjohtaja Joachim Arts.

Widget Brainin tekoälyvetoinen työvoiman optimointi auttaa yrityksiä tasapainottamaan liiketoiminnan eri tavoitteita täysin automatisoidun työvuorosuunnittelun prosessin avulla. Tämä auttaa säästämään merkittävästi niin ajankäytössä kuin kustannuksissakin, ja ratkaisu mahdollistaa työvuorojen älykkään automaattimiehityksen sekä joustavan työvuoroergonomian. Widget Brainin käytössä testatut tekoälyalgoritmit auttavat lisäksi työnantajia luomaan työntekijöiden toiveita vastaavat työvuorolistat, mikä parantaa työntekijöiden sitoutuneisuutta ja vähentää henkilöstön vaihtuvuutta.

Tietoa Quinyxistä

Quinyx on työvoimanhallinnan johtava ohjelmistokehittäjä, jonka teknologia yksinkertaistaa työvuorosuunnittelua, työaikaseurantaa, viestintää, tehtävienhallintaa, budjetointia ja ennustamista. Quinyxin ominaisuuksia hyödynnetään maailmanlaajuisesti jo yli 850 yrityksessä säännöstenmukaisuuden varmistamisessa, tehokkuuden parantamisessa, työvoimakustannusten vähentämisessä sekä työntekijöiden sitouttamisessa. Quinyxin teettämä kattava Vuorotyöläisten arki -työelämätutkimus noteerattiin laajasti myös Suomen mediassa kesällä ja syksyllä 2020.

Quinyxin asiakkaita ovat muun muassa Gigantti, Picnic, Barona Logistiikka, Fimlab ja Suomalainen kirjakauppa. Quinyxillä on toimipisteitä Suomen lisäksi Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Ruotsissa, Saksassa, Norjassa, Tanskassa ja Hollannissa. Quinyxin ohjelmistoa käytetään lisäksi myös muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa sekä Kiinan, Japanin ja Korean markkinoilla. Kansainvälisiin asiakkaisiin lukeutuvat esimerkiksi McDonald’s, Starbucks, Domino’s, Oatly, Maersk, London City Airport, Virgin Atlantic, Hilton, IHG, Rituals, Swarovski, Odeon Cinemas Group ja DHL.

Tietoa Widget Brainistä

Hollantilaislähtöinen Widget Brain on tekoälypohjaisen työvuorosuunnittelun automatisoinnin johtava ohjelmistotoimittaja. Yrityksen datavetoinen lähestymistapa tuottaa asiakkaille parempaa tietoa henkilöstö- ja työvoimasuunnittelusta sekä tehtävienhallinnasta. Vuorotyöhön perustuvilla aloilla toimivat yritykset voivat ratkaisujen avulla vähentää työvoimakustannuksiaan, lisätä myyntiään, säästää aikaa, luoda reiluja ja tasapuolisia työvuorolistoja sekä parantaa henkilöstön pysyvyyttä – huolehtien samalla työlainsäädännön noudattamisesta. Yhtiön ratkaisu johtaa yli 450 000 kuukausittaisen työvuorolistan laatimiseen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Jutta Vetter
press@vetter.fi

Quinyxin perustaja Erik Fjellborg.

Kuninkaankatu 30 A, 2. krs
33200 TAMPERE

Vetter Communications Oy on tamperelainen viestintätoimisto, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluja yritysmaailman viestintä- ja mediatiedotustarpeisiin suomeksi, englanniksi, ruotsiksi, saksaksi, espanjaksi, ranskaksi ja italiaksi.

Yhtiö osallistuu monipuolisesti myös operatiiviseen toimintaan asiakkaidensa kansainvälisissä suhteissa, ja viestintää hoidetaan luonnollisena osana asiakkaiden myyntiprosessia.

Asiakkaina on liike-elämän toimijoita monelta eri sektorilta, muun muassa kotimaisia ja kansainvälisiä IT-taloja, tekniikan ja teollisuuden toimijoita, asianajotoimistoja, ilmailualan edustajia sekä kulttuurialan toimijoita.

Lue lisää julkaisijalta Vetter Communications Oy

Tamperelainen tehoelektroniikkayritys MSc laajentaa toimintaansa vetymarkkinoille7.3.2024 10:15:00 EET | Tiedote

Tampereen Messukylässä toimiva MSc on yli 35 vuoden ajan valmistanut konverttereita vaativaan rautatiekäyttöön, teollisuuden erikoislaitteisiin sekä uusiutuvan energian tuotannon ja varastoinnin tarpeisiin. MSc:n kansainvälisiin asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Deutsche Bahn, Skoda-Transtech, General Electric ja ABB. Yrityksen tuotteista yli puolet menee vientiin. Nyt tamperelaisyhtiö laajentaa toimintaansa vetymarkkinoille valmistamalla konverttereita vedyn tuotannossa tarvittaviin elektrolyysereihin.

Suomeen on rakentumassa uudenlainen IT-yritysrypäs24.1.2024 10:15:00 EET | Tiedote

Suomeen rakennetaan parhaillaan uudenlaista IT-alan yritysrypästä. Krosswise-nimisen emoyhtiön alle rakentuvan kokonaisuuden tytäryhtiöistä jokainen keskittyy tarkoin valittuihin toimialoihin. Yhteistyön takana on useita kotimaisia digialan konkareita Matti Ristimäen johdolla sekä sijoittajana teknologiayhtiö Reaktor. Yritysrypäs on lähtöisin Tampereelta, ja suunnitelmissa on toimisto myös Helsinkiin vielä tämän vuoden aikana.

Pohjoismainen EG tulee vauhdilla Suomen rakennusalan ohjelmistomarkkinoille – ostaa järjestelmätoimittaja Zeronin16.1.2024 12:01:08 EET | Tiedote

Toimialakohtaisiin ohjelmistoihin keskittynyt EG ostaa suomalaisen Zeroni Oy:n, rakennus- ja teollisuusalojen ulkopuoliseen työvoimanhallintaan ja työturvallisuusjohtamiseen erikoistuneen järjestelmätoimittajan. Kyseessä on EG:n viides yrityskauppa Suomessa viimeisen 2,5 vuoden aikana. EG tavoittelee vahvaa asemaa toimialakohtaisten ohjelmistoratkaisujen tarjoajana niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa.