Raatteen tie -sarjakuvaromaani mukaan Rights & Brandsin myyntilistoille

Raatteen tie on päässyt ensimmäisenä suomalaisena sarjakuvaromaanina kansainvälisen Rights & Brands -agentuurin myyntilistoille.

Pekka Lehtosaari, Anna Lawrence ja Hannu Lukkarinen

Raatteen tiessä on suurta kansainvälistä potentiaalia”, hehkuttaa Rights and Brandsin ulkomaanjaoston johtaja Anna Lawrence.

Pekka Lehtosaaren tarina on intensiivinen ja iskevä, Hannu Lukkarisen kuvitus mestarillista. Uskomme että jo pian pääsemme julkistamaan uusia kansainvälisiä sopimuksia Raatteen tien myynnistä. Olemme ylpeitä avatessamme sarjakuvaromaanien portfoliomme tällä teoksella.”

Rights and Brands on pohjoismaisia oikeuksia edustava kansainvälinen myyntiorganisaatio, joka vastaa muun muassa Tove Janssonin ja Mauri Kunnaksen käännösoikeuksista. Rights and Brandsin asiakkaina on yli 700 kustantamoa ympäri maailman.

Raatteen tie -sarjakuvan (Otava 2017) tekijät ovat ylpeitä sopimuksen syntymisestä ja uskovat teoksen puhuttelevan lukijoitaan myös muuallakin kuin Suomessa.

Raatteen tien käsikirjoittaja Pekka Lehtosaari kokee, että tässä yhdessä taistelussa kulminoituivat kaikki sodan synkät puolet vaikuttavammin kuin esimerkiksi Normandian maihinnousussa tai Dunkirkin pelastusoperaatiossa.

Kuvittaja Hannu Lukkarinen pitää sarjakuvaa hienona välineenä kertoa uusille sukupolville sitä historiaa, mitä yksikään meistä ei saisi unohtaa. Jokaisessa sodassa on molemmin puolin häviäjiä enemmän kuin voittajia.

Raatteen tie -sarjakuvan ensimmäinen painos myytiin Suomessa loppuun ennätyksellisessä kolmessa arkipäivässä. Raatteen tien taistelu käytiin talvisodassa Suomen ja Neuvostoliiton välillä alkuvuodesta 1940 osana Suomussalmen taistelua.

Arvostelukappaleet: hannele.tavi@otava.fi

Pekka Lehtosaari, Anna Lawrence ja Hannu Lukkarinen
Raatteen tie

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.