RadioGaalan yleisöäänestys käynnistyi tänään: kuka on suomalaisten radiojuontajasuosikki ja mikä ohjelma sulattaa kansan sydämen?

Radion suosikkijuontajat ja -ohjelmat laitetaan järjestykseen tänään käynnistyneessä RadioGaalan yleisöäänestyksessä. Suomalaiset radion kuuntelijat voivat äänestää suosikkejaan 27.2.2022 asti. Valtakunnalliset ja paikalliset voittajat palkitaan RadioGaala-tapahtumassa 25.3.2022.

Radioalan vuosittain järjestettävä kansanäänestys osoitteessa www.radiogaala.fi on äänimäärissä Suomen suosituin yleisöäänestys. Vuoden 2021 äänestyksessä annettiin ennätykselliset 127 000 ääntä. Ääniä odotetaan runsaasti myös tälle vuodelle, sillä radio on säilyttänyt vahvasti suosionsa kansan parissa mediakirjon edelleen pirstoutuessa ja koronan muuttaessa käyttötottumuksia. Yhden vuorokauden aikana kaupallinen radio tavoittaa lähes 50 % suomalaisista ja viikoittain tavoittavuus nousee 70 prosenttiin eli 3,5 miljoonaan yli 9-vuotiaaseen.

RadioGaalan äänestyksen perusteella palkitaan voittajat sekä valtakunnallisissa että paikallisissa kategorioissa. Paikallisradion ystävien kannattaa siis muistaa liputtaa paikallisia suosikkejaan.

Vaikka radio- ja audioala muuttuvat ja kehittyvät koko ajan, ovat radiojuontajat ja -ohjelmat aina koko radiotoimialan selkäranka. He ovat olemassa kuulijoitaan varten, ja juuri siitä syystä äänestäminen on tärkeää”, muistuttaa RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller ja jatkaa: ”Pärjäävätkö tänä vuonna vanhat suosikit vai tuleeko listan kärkeen uutta verta, sen päättävät kuulijatAudio- ja media-alan muutoksista ja pitkittyneestä koronatilanteesta huolimatta radio on säilyttänyt vahvan aseman suomalaisten sydämissä ja tämänkin vuoden äänestyksestä tulee varmasti kutkuttavan jännittävä.”

RadioGaalan yleisöäänestyksen voittajat sekä radiotoimialan RadioAwards-palkinnot jaetaan RadioGaala-tapahtumassa 25.3.2022.

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,5 miljoonaa suomalaista.

Inka Luomanmäki, projektipäällikkö, RadioMedia, 040 165 7010, inka.luomanmaki@radiomedia.fi

Stefan Möller, toimitusjohtaja, RadioMedia, 0400 508 877, stefan.moller@radiomedia.fi

"Vaikka radio- ja audioala muuttuvat ja kehittyvät koko ajan, ovat radiojuontajat ja -ohjelmat aina koko radiotoimialan selkäranka. He ovat olemassa kuulijoitaan varten, jajuuri siitä syystä äänestäminen on tärkeää”,muistuttaa RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller
Radioalan vuosittain järjestettävä kansanäänestys osoitteessa www.radiogaala.fi on äänimäärissä Suomen suosituin yleisöäänestys.