SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Radisson Blu Hotellit tukemaan SOS-Lapsikylän toimintaa

Radisson Hotel Group ja Radisson Blu Hotellit ovat solmineet maailmanlaajuisen yhteistyösopimuksen SOS Children’s Villages -järjestön kanssa. Suomessa yhteistyö tarkoittaa mm. sitä, että jokaisella Radisson Blu Hotellilla on SOS-Lapsikylän kummikylä, jonka asukkaille järjestetään yllätyksiä ja elämyksiä.

Yhteistyö Suomessa käynnistyy joulukuussa, jolloin jokainen hotelli järjestää jouluiloa oman kummikylänsä asukkaille. Myös Radisson Blu Hotellien asiakkaille tarjotaan monenlaisia mahdollisuuksia tukea SOS-Lapsikylän toimintaa Suomessa.

– Yhteistyö on osa Radisson Blu -ketjun vastuullisuustoimintaa, minkä tavoitteena on rakentaa kestävää ja suvaitsevaista yhteiskuntaa, jossa jokaisella olisi mahdollisimman hyvä asua ja elää, sanoo Radisson Blu Hotellien Brand Manager Mika Riuttanen.

Radisson Blu Grand Hotel Tammer Tampereella tarjoaa mahdollisuuden arjesta irtautumiseen jouluisen majoittumisen merkeissä. Radisson Blu Plaza Hotel Helsingissä kutsuu nuoria juhlaillalliselle.

– Meille on tulossa yhdeksänhenkinen perhe majoittumaan ja viettämään lähilomaa joulukuussa. Lisäksi keräämme joululahjoja 45 lapselle. Vuoden mittaan tulemme kutsumaan kummikylämme asukkaita vierailuille Grand Hotel Tammeriin ja nauttimaan jäätelöä tai kaakaota ja vaahtokarkkeja. Tulemme myös tarjoamaan TET-harjoittelumahdollisuuksia koululaisille, kertoo Radisson Blu Grand Hotel Tammerin hotellinjohtaja Jaana Kariskoski.

– Järjestämme omalle kummikylällemme – Espoon Matinkylän perheryhmäkodille – tapaillallisen, mihin sisältyy upea kattaus plaseerauksineen, tapa- ja etikettiluento sekä tietysti herkuttelu. Henkilökuntamme esittäytyy ja kerromme meidän alan ammateista sekä tutustumme hotellin tiloihin. Tilaisuuden tavoitteena on auttaa nuoria kotiutumaan ja kokemaan arvostusta. Ammattiesittelyiden tarkoituksena on myös saada näitä lapsia ja nuoria kiinnostumaan meidän alan töistä. Toivottavasti moni innostuu tulemaan meille työharjoitteluun ja kesätöihin, sanoo Radisson Blu Plaza Hotelin hotellinjohtaja Saija Gerpe

– Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Suomen Radisson Blu Hotellien kanssa ja odotamme, että pääsemme yhdessä tuottamaan arvokkaita kokemuksia ja elämyksiä lapsikylien asukkaille, sanoo SOS Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö Annemi Usva-Vänttinen.

Mika Riuttanen, Brand Manager, Radisson Blu Hotellit Suomessa, mika.riuttanen@radissonblu.com, p. 050 388 3378,

Jaana Kariskoski, hotellinjohtaja, Radisson Blu Grand Hotel Tammer, jaana.kariskoski@radissonblu.com, p. 040 864 1486,

Saija Gerpe, hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza Hotel, saija.gerpe@radissonblu.com, p. 050 388 3560,

Annemi Usva-Vänttinen, yritysyhteistyöpäällikkö, SOS-Lapsikylä, annemi.usva-vanttinen@sos-lapsikyla.fi, p. 040 046 5020

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson sekä prizeotel -hotellit. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta