Radisson Blu Oulu valittiin Suomen parhaaksi kaupunkihotelliksi – ”Vuosien työ on palkittu”

Radisson Blu Oulu sai Suomen Best Luxury City Hotel -palkinnon vuotuisessa World Luxury Hotel Awards -äänestyksessä. Vuoden 2020 lopulla täysin uudistettuna avatussa hotellissa kohtaavat huomioiva asiakaspalvelu ja ensiluokkaiset puitteet.

World Luxury Hotel Awards -palkintoja on jaettu vuodesta 2006, ja voittajat valitaan matkailijoiden ja alan toimijoiden äänestyksen perusteella. Verkossa tapahtuvan julkisen äänestyksen todettiin ”osoittavan todellista tunnustusta, joka kuvastaa henkilökunnan kovaa työtä ja omistautumista”. Tämän vuoden palkintojen voittajat julkistettiin 9.10.2021 pidetyssä gaalassa.

Radisson Blu Oulu suljettiin vuonna 2019 noin vuodeksi, jona aikana se uudistettiin täysin. Uudistuksen jälkeen sama henkilökunta jatkoi palvelua, joka asiakastyytyväisyydellä mitattuna on ollut jo vuosia Oulun ja Suomen Radisson Blu -ketjun parasta. Hotelli on ollut asiakastyytyväisyyden kärkipäässä myös koko Pohjoismaiden hotellien vertailussa.

– Jo avauksen jälkeen sanoin, että henkilökunta sai nyt arvoisensa puitteet. Henkilöstömme on tehnyt loistavaa työtä vuodesta toiseen. Uudistuksen myötä hotelli ja asiakaspalvelu puhuvat nyt samaa kieltä. Tämä yhdistelmä oli myös palkintogaalassa voittava, hotellinjohtaja Tarja Karvola iloitsee.

Uudistuksen jälkeinen vuosi on myös Oulussa ollut koronapandemian vuoksi vaiherikas ja vaikeasti ennustettava, mutta myynti on käynyt kuitenkin kohtalaisesti. Niinpä hotellia ei ole tarvinnut kokonaan sulkea kertaakaan. Kesällä kysyntä suorastaan räjähti, ja niinpä myös Radisson Blu Oulu teki kaikkien aikojen parhaan heinäkuun myynnin. Syksyn tullen myynti on pysytellyt korkealla ja hotelli ollut jopa täyteen varattu niin huoneiden kuin kokoustilojen osalta.

– Myynti käy todella hyvin ja esimerkiksi pikkujoulukausi alkaa olla jo täyteen varattu. Isoja tilaisuuksia järjestetään poikkeuksellisesti viikonloppujen lisäksi myös arkipäivinä, ja varauksia on ihan lähellä joulua, jolloin pikkujoulukausi on aiemmin jo hiljennyt.

Radisson Blu Oulu lyhyesti:

• Yksi Oulun maamerkeistä jo vuodesta 1973
  • Suljettiin uudistusta varten 2019, avautui uudelleen 2.9.2020
  • Sai uudistuksessa yhden lisäkerroksen, minkä jälkeen huoneita on yhteensä 235
  • Lisäksi kaksi ravintolaa, 15 kokoustilaa ja kuntokeskus

Lisätietoja:
Tarja Karvola, hotellinjohtaja, Radisson Blu Oulu, tarja.karvola@sok.fi, p. 050 388 3309

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.

Sokotel Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu29.9.2021 16:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän hotelliyhtiö Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Härmälä siirtyy pois S-ryhmän palveluksesta. Uuden toimitusjohtajan rekrytointi aloitetaan heti. Yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana toimii 29.9. alkaen SOK Liiketoiminta Oy:n toimitusjohtaja Jari Annala. ”Haluan kiittää Jarkkoa työstä erityisesti matkailu- ja ravitsemisalan haastavana aikana”, sanoo Jari Annala. Sokotel Oy operoi Sokos Hotelleja ja Radisson Blu Hotelleja pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, sekä Radisson Blu Hotel Oulua, Oulun Break Sokos Hotel Edeniä ja Original Sokos Hotel Royal Vaasaa.

”Ilmastoystävällisempi ruokailu ei vaadi lapsiperheessä ihmetekoja” – Ässäkokki innostaa ilmastofiksuun kokkaamiseen28.9.2021 08:30:00 EEST | Tiedote

Lasten pitäisi syödä viidestä kuuteen kourallista kasviksia päivässä, mutta suomalaislasten lautasilla on keskimäärin vain puolet tästä*. S-ryhmä haluaa innostaa lapsia, nuoria ja perheitä kiinnittämään huomioita itselle ja ilmastolle fiksuihin valintoihin ja julkaisee lapsille suunnattuja Ässäkokki-reseptejä: lisää kasviksia, palkokasveja ja kalaa, vähemmän kovaa rasvaa, sokeria ja punaista lihaa.