Radisson Blu Royal valittiin Suomen parhaaksi bisneshotelliksi – ”Täällä asiakkaat kohdataan silmien tasolta”

Radisson Blu Royal Hotel Helsingin Kampissa on valittu Suomen johtavaksi bisneshotelliksi World Travel Awards -äänestyksessä. Menestystä selittää hotellin pohjoismainen palvelukulttuuri ja tinkimätön asenne. Poikkeusaikaan Radisson Blu Hotel on sopeutunut panostamalla esimerkiksi hybridikokouksiin.

Suomen johtavan bisneshotellin tittelistä vuonna 2020 kilpaili yhteensä yhdeksän hotellia, ja äänestyksen voitti Helsingin Radisson Blu Royal Hotel. World Travel Awards -palkintoja on jaettu maailmanlaajuisesti jo 27 vuotta, ja voittajien joukossa ovat edustettuina maailman parhaat hotellit. Kaikki Euroopan World Travel Awards -palkintojen voittajat julkistettiin 2.11.2020.

Radisson Blu Royal Hotel oli keväällä tilapäisesti suljettuna. Uudelleenavautumisen jälkeen hotelli on arvioitu palvelutasoltaan Radisson Blu -hotellien sisäisessä mittauksessa neljänneksi 337 hotellista koko maailmassa. Hotellinjohtajan mukaan menestystä selittää pohjoismainen asenne.

”Radisson Blu Royal on pohjoismainen hotelli ytimiin asti. Täällä vieraat kohdataan silmien tasolta, ei alhaalta päin. Meidän tehtävämme on huomata vieraiden toiveet ja toteuttaa ne tinkimättä yksityiskohdista. Henkilökunta ei odota käskyjä vaan kyse on kokemuksen tuomasta taidosta ja ammattiylpeydestä. Riittävän hyvä ei ole tarpeeksi, kun halutaan tavoitella parasta”, Esko Rebstock kertoo.

Pohjoismaisuus näkyy myös Vertti Kiven suunnitteleman sisustuksen ajattomassa tyylissä ja design-kalusteissa. Huoneiden rauhallisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Hilding Andersin valmistamat sängyt pedataan Joutsenen peitteillä ja tyynyillä.

Berliinissä kasvanut Rebstock on kartuttanut osaamistaan Saksassa, Hollannissa ja Sveitsissä kansainvälisissä luksusketjuissa kuten Kempinski ja Okura. Hotelliuransa Rebstock aloitti aulapoikana Berliinin legendaarisessa Adlon-hotellissa.

”Toimin Bonon autonkuljettajana ja kohtasin Dalai Laman ja kaikki Euroopan kuninkaalliset. Olin myös ovimiehenä, kun laulaja Michael Jackson esitteli vauvaansa huoneensa ikkunasta”, kertoo Rebstock.

Hybridikokoukset yritysasiakkaille

Yritysvieraiden turvallisuuden takaamiseksi tapahtumatalona tunnettu Radisson Blu Royal panostaa nyt esimerkiksi hybridikokouksiin.

”Hybridikokouksissa osa tulee paikalle hotelliin ja osa liittyy mukaan etänä. Hotellin sisällä järjestämme osallistujille useita eri tiloja turvaväleillä ja livestriimauksen kaikille osallistujille. Monet eivät tässä tilanteessa halua seurustella yleisessä ruokailutilassa, joten järjestämme heille gaalaillalliset tai cocktail-tilaisuudet suoraan kokoustiloihin. Me joustamme aina asiakkaiden toiveiden mukaan”, kertoo Rebstock.

S-ryhmään kuuluva Sokotel operoi Suomessa yhteensä seitsemää Radisson Blu -hotellia ja 14 Sokos Hotellia pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa

Lisätietoa World Travel Awards -palkinnosta: https://www.worldtravelawards.com/about

Radisson Blu Royal Hotel lyhyesti:

• Avattu vuonna 1991, täysin uudistettu vuosina 2018-2019.
  • 261 huonetta, joista yhteensä 8 sviittiä.
  • Yksityistilaisuuksiin sopiva 184m2 huippusviitti ”The Suite”
  • 13 kokoustilaa jopa 400 hengelle, mukaanlukien ”Royal Ballroom” -juhlatila.
  • Radisson Hotel Groupiin kuuluu yli 1400 hotellia ympäri maailman. Suomessa Radisson Blu Hotelleja operoi S-ryhmä.

Tutustu asiakasomistajan etuihin Suomen Radisson Blu Hotelleissa.

Lisätietoja:
Esko Rebstock, hotellinjohtaja, Radisson Blu Royal Hotel, esko.rebstock@radissonblu.com, puh. +358 50 307 7458

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.

SOK:n hallintoneuvosto lahjoitti lapsille iloa ja valistusta4.12.2020 09:27:18 EETTiedote

SOK:n hallintoneuvosto on tuttuun tapaan myöntänyt 25 000 euron joululahjoitukset. Tänä vuonna tukea jaetaan yhteensä kahdeksalle toimijalle. Lähes puolet avustussummasta menee jälleen lasten ja nuorten kanssa toimiville tahoille, sairaalaklovnien toimintaan, ympäristökasvatukseen ja ehkäisevään päihdetyöhön. Loput avustussummasta on myönnetty muun muassa lapsikuolemaperheiden vertaistukitoimintaan ja hankkeelle, joka tähtää ilon ja virkistyksen tuomiseen muistisairaiden ja heidän hoitajiensa elämään.

Ehkäisy on parasta suojausta: Prisma ja Finlayson koronan vastaiseen taistoon4.12.2020 08:00:00 EETTiedote

Prisma ja Finlayson päättivät osallistua koronan vastaiseen taisteluun laajalla rintamalla toteuttamalla maskitalkoot Prismoissa – aloittaen pääkaupunkiseudun HOK-Elannon Prismoista. Talkoot pitävät sisällään uudenlaista aktiivista maskien esiin nostamista Prismojen sisääntuloporteilla, myymäläkampanjointia sekä mediamainontaa. Tavoitteena on saada lisättyä maskien käyttöä julkisissa tiloissa.

Monessa perheessä mietitään nyt valmista hotellijoulua3.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Tänä vuonna joulunviettotavat poikkeavat monessa perheessä aiemmasta. Totuttu ulkomaanmatka jää väliin eikä isolla suvulla nyt kokoonnuta. Se jättää tilaa hotellijoulun vietolle oman perheen kesken, vaikka kotikaupungissa. Sokos Hotellit tarjoavat runsaan kattauksen joulupaketteja kaikkialla Suomessa. Suosikkikohteiden osalta varauskalenteri alkoi täyttyä lokakuussa, mutta monin paikoin tilaa löytyy vielä - myös Joulupukin kotikaupungista Rovaniemeltä.

Tamperelainen maamerkki Original Sokos Hotel Ilves sulkeutuu uudistustöiden ajaksi1.12.2020 07:30:00 EETTiedote

S-ryhmän hotelleja Suomen suurimmissa kaupungeissa sekä Tallinnassa ja Pietarissa operoiva Sokotel Oy uudistaa nyt tamperelaisen maamerkin Original Sokos Hotel Ilveksen. Hotelli sulkeutuu noin vuoden kestävien uudistustöiden vuoksi 13. joulukuuta. Peruskorjauksen ohella kaikki talon hotellihuoneet sekä aula-, kokous- ja ravintolatilat uudistetaan. Työt valmistuvat arvion mukaan joulukuussa 2021.

Suomalainen Retki kauppaan -ruokakasvatusmalli viedään nyt Eurooppaan19.11.2020 08:21:54 EETTiedote

Koululaisille opetetaan arjen ruokataitoja ja fiksua kuluttamista uusilla innostavilla tavoilla. S-ryhmän yhdessä Ruokatiedon kanssa ideoima Retki kauppaan -ruokakasvatusmalli kiinnostaa nyt kansainvälisesti. Suomalainen idea viedään muihin Euroopan maihin osana EU-rahoitteista ruokakasvatushanketta. Menetelmän vaikuttavuutta tutkitaan parhaillaan Helsingin yliopiston vetämässä tutkimushankkeessa.