Rahamuseon syksyn ohjelmassa ajankohtaisia talousaiheita, väärennöksiä ja historiaa

Rahamuseon syksyn 2019 ohjelmassa esiin nousevat viranomaisvalvonta, rahan väärentäminen sekä ajankohtaiset talousaiheet.

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Ne pidetään Suomen Pankin rahamuseossa osoitteessa Snellmaninkatu 2, Helsinki. Tilaisuudet alkavat pääsääntöisesti klo 17, ja ne pidetään suomeksi, ellei toisin mainita.

ti 29.10.

Seteliväärennösten historiasta Suomessa
EKP:n entinen setelijohtaja Antti Heinonen

ke 30.10.

Talouskirja nyt: Olli Rehnin uutuuskirja Kuilun partaalta – Näin euro pelastettiin
Kirjan esittelyn jälkeen johtokunnan varapuheenjohtaja Marja Nykänen haastattelee pääjohtaja Olli Rehniä, Euroopan parlamentin varapuhemiestä Heidi Hautalaa ja toimittaja Unto Hämäläistä.

ti 19.11.

Maksaminen uudistuu – pysyvätkö käyttäjät perässä?
Johtava lakimies Sanna Atrila, Finanssivalvonta

ti 3.12.

Miten tehdä hyvää sijoittamalla?
Vastuullisesta sijoittamisesta ja rahoitusvirtojen ohjaamisesta kestävän kehityksen edistämiseen keskustelevat yrittäjä, hallitusammattilainen Susanna Miekk-oja, apulaisprofessori Hanna Silvola ja salkunhoitaja Hanna Haavanlammi. Keskustelua moderoi johtava neuvonantaja Jenni Hellström Suomen Pankista.

ti 10.12.

Kuka valvoo, että vakuutusyhtiöllä on varaa maksaa korvaukset?
Vakavaraisuusvalvonta turvaa vakuutettuja etuja
Toimistopäällikkö Teija Korpiaho, Finanssivalvonta

ti 17.12.

Suomen talousennuste
Ennustepäällikkö Meri Obstbaum esittelee tuoreen arvion Suomen talouden kehityksestä

Lisätietoja antavat rahamuseon intendentti Jaakko Koskentola, puh. 09 183 2607, ja vanhempi viestintäasiantuntija Richard Brander, puh. 09 183 2206.