Rahapelit koukuttavat – miten ongelmia voidaan ehkäistä?

Vakavien peliongelmien määrä Suomessa on kasvussa. Peliongelma vaikuttaa pelaajan ja hänen läheistensä lisäksi myös työpaikan arkeen ja ihmissuhteisiin. Tule Helsinkiin 10. lokakuuta kuulemaan, miten rahapeliongelmia voidaan ehkäistä ja mitä haasteita työssä on. Seminaarin järjestää Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry.

Ohjelma tiistaina 10.10. Paikka: G Livelab, Yrjönkatu 3, 00120 Helsinki.

12:00 Tervetuloa, Kari Vuorinen, talous- ja hallintojohtaja, Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry

12:15 Rahapelihaittojen ehkäisy Suomessa – mahdollisuudet ja haasteet, Saini Mustalampi, johtava asiantuntija, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

12:50 Arpa-projektin tulokset, Tapio Jaakkola, Arpa-projektin projektipäällikkö, EHYT ry

13:20 Kokemuksia rahapelihaittojen ehkäisystä työpaikalla, Milena Kaihari-Virtanen, työsuojeluvaltuutettu, Lempäälä

13:40 Kokemuksia riskirahapelaamisen puheeksiottopilotista, Susanna Leimio, Päijät-Hämeen ehkäisevän työn seutukoordinaattori

14:00 Kahvitauko

14:30 Onko rahapelihaittojen ehkäisy Suomessa kunnossa? Janne Nikkinen, sosiaalietiikan dosentti, Helsingin yliopisto

14:50 Keskustelupaneeli: Miten aikuisten rahapelihaittoja pitäisi jatkossa ehkäistä?

Pekka Ilmivalta, vastuullisuus- ja henkilöstöjohtaja, Veikkaus Oy

Mari Pajula, yksikön päällikkö, Peluuri

Anne Salonen, erikoistutkija, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Tapio Jaakkola, Arpa-projektin projektipäällikkö, EHYT ry