Taloudellinen tiedotustoimisto TATTaloudellinen tiedotustoimisto TAT

Rahapodi nuorille – Taloudellinen tiedotustoimisto TAT ja Nordnet yhteistyöhön

#puhurahasta-podcastsarja tuo arkitalouden näkökulmia nuorille helposti pureskeltavissa osissa.

Nuorille ei heidän mielestään opeteta riittävästi taloustaitoja yläkoulussa tai toisella asteella. Tämä selviää tuoreesta Kun koulu loppuu – Nuorten tulevaisuusraportti 2018 -tutkimuksesta. Taloudellinen tiedotustoimisto TAT kiertää vuoden 2018 aikana reilut 100 yläkoulua Mun elämä, mun rahat -kiertueella ja kertoo kahdeksasluokkalaisille henkilökohtaisen talouden hallinnasta.

Kiertueen lisäksi TAT aloittaa yhteistyön Nordnetin kanssa tekemällä raha-aiheisia podcastejä nuorille. #Puhurahasta-podcastejä tehdään tänä vuonna ainakin 10 jakson sarja ja kaikki jaksot julkaistaan myös videona.

- Taloudesta puhutaan usein vaikeilla termeillä ja liian korkealentoisesti. Me haluamme tuoda keskustelun rahan tasolle – puhutaan rahasta ja siihen liittyvistä aiheista niin, että nuorilla on mahdollisuus käsittää, mistä on kyse. Jaksot ovat lyhyitä, niitä voi käyttää hyvin vaikkapa koulujen aamunavauksissa, TATin talous- ja työelämätaitojen asiantuntija Riikka Lehtinen kommentoi.

- Olemme mielissämme, että juuri Nordnet halusi lähteä kumppaniksemme podcasteihin. Nordnetin oma #rahapodi on valittu Suomen parhaaksi podcastiksi – talousaiheiselle keskustelulle on siis tilausta. Nyt pääsemme yhdessä luomaan konseptia, jolla tavoitetaan myös nuoret kuulijat, Lehtinen jatkaa.

#puhurahasta-podcastissä käsitellään rahaa helposti lähestyttävistä näkökulmista. Aiheita ovat muun muassa kesätyöt, sentinvenytys, talouden karikot ja niistä selviytyminen sekä tietenkin säästäminen ja sijoittaminen.

- Määrätietoinen säästäminen kustannustehokkaisiin osakerahastoihin on paitsi helppoa ja halpaa, myös hyvin kannattavaa pitkässä juoksussa. Siitä saa merkittävää vetoapua omaan talouteen, varsinkin jos ei ole syntynyt hopealusikka suussa, sanoo Nordnetin talousasiantuntija ja #rahapodimies Martin Paasi.

- #rahapodin johtoajatus on ollut sijoittamisen ja säästämisen kansallistaminen. TATin avulla tavoitamme nuorison, jolla on parhaimmat edellytykset hyödyntää korkoa korolle -ilmiötä omassa elämässään. Kunpa joku olisi kertonut nämä jutut minulle silloin nuoressa iässä, Paasi jatkaa.

#puhurahasta-podcastin ensimmäinen jakso ilmestyy 22.5.2018.

Kuuntele podcastiä: soundcloud.com/puhurahasta

Martin Paasi, talousasiantuntija / +358 50 5918 292 / martin.paasi@nordnet.fi

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT

Taloudellinen tiedotustoimisto TAT on silta tulevaisuuden tekijöiden ja yritysten välillä. Toimintamme ytimessä ovat nuorten talous- ja työelämätaidot.

Lue lisää julkaisijalta Taloudellinen tiedotustoimisto TAT