Raideaforismit tarjoavat ajatuksia matkaevääksi

HSL, HKL ja Suomen aforismiyhdistys tuovat myös tänä talvena mietelauseet kiskoille.

Aforismeja voi lukea metrojunien ja raitiovaunujen sähköisiltä näytöiltä perjantaista tammikuun 12. alkaen kahden viikon ajan. Mietelauseet nousevat raiteille jo kymmenennen kerran.

Näytöillä pyörii tällä kertaa 21 aforismia. Suomen aforismiyhdistyksen hallitus valitsi julkaistaviksi mietelmät, joita se piti tiheimpinä ja iskevimpinä. Mukana on sekä aloittelevien aforismin tekijöiden että konkareiden oivalluksia.

”Valituissa mietelauseissa näkyy kauniisti nykyaforistiikan kirjo toteavasta lyyriseen”, Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minka Heino sanoo. ”Raideaforismit ovat jo vakiintunutta kaupunkikulttuuria. Mietelmät lukee nopeasti matkan ohessa, mutta oivallus voi jäädä mieleen pitkäksi aikaa ja synnyttää uusia ajatuksia.”

HSL, markkinointisuunnittelija Kaarina Kivimäki, puh. 040 169 3561, kaarina.kivimaki@hsl.fi
Suomen aforismiyhdistys, puheenjohtaja Minka Heino, puh. puh. 050 536 9936, minka@minkart.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Joukkoliikenteeseen kannattaa varata viikonloppuna riittävästi aikaa, sillä metron Helsingin osuutta korvataan busseilla 11.-13.1.9.1.2019 09:37Tiedote

HSL järjestää ensi viikonloppuna korvaavaa bussi- ja raitioliikennettä metron tilalle, sillä metrojunat eivät kulje perjantai-iltana 11.1. Itäkeskuksesta Mellunmäkeen ja Vuosaareen. Lauantaina ja sunnuntaina 12.-13.1. metro ei liikennöi Lauttasaaresta itään. HSL kehottaa varaamaan matkustamiseen riittävästi aikaa ja kärsivällisyyttä, sillä korvaavat bussit saattavat tulla ruuhkatunteina täyteen. Autoilua Helsingin ydinkeskustassa kannattaa välttää.