Raideaforismit tarjoavat ajatuksia matkaevääksi

HSL, HKL ja Suomen aforismiyhdistys tuovat myös tänä talvena mietelauseet kiskoille.

Aforismeja voi lukea metrojunien ja raitiovaunujen sähköisiltä näytöiltä perjantaista tammikuun 12. alkaen kahden viikon ajan. Mietelauseet nousevat raiteille jo kymmenennen kerran.

Näytöillä pyörii tällä kertaa 21 aforismia. Suomen aforismiyhdistyksen hallitus valitsi julkaistaviksi mietelmät, joita se piti tiheimpinä ja iskevimpinä. Mukana on sekä aloittelevien aforismin tekijöiden että konkareiden oivalluksia.

”Valituissa mietelauseissa näkyy kauniisti nykyaforistiikan kirjo toteavasta lyyriseen”, Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minka Heino sanoo. ”Raideaforismit ovat jo vakiintunutta kaupunkikulttuuria. Mietelmät lukee nopeasti matkan ohessa, mutta oivallus voi jäädä mieleen pitkäksi aikaa ja synnyttää uusia ajatuksia.”

HSL, markkinointisuunnittelija Kaarina Kivimäki, puh. 040 169 3561, kaarina.kivimaki@hsl.fi
Suomen aforismiyhdistys, puheenjohtaja Minka Heino, puh. puh. 050 536 9936, minka@minkart.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote