Raiderunot pohtivat tänä vuonna juuria

Runot nousevat jälleen raiteille. Kymmenen tekstiä ovat esillä raitiovaunujen ja metron sähköisillä näyttötauluilla maanantaista 20.8. alkaen kahden viikon verran

Näytöiltä voi lukea muun muassa Tomi Kontion, Helena Sinervon ja Aura Nurmen kynänjälkeä. Mukana on niin lastenrunoutta kuin underground-kirjailijana tunnetun, jo edesmenneen Markku Innon runo.

Runoja raiteilla -kampanja on osa Runokuuta, joka on Nuoren Voiman Liiton vuosittain järjestämä kirjallisuusfestivaali ja osa Helsingin juhlaviikkoja. Festivaalin teemana on tänä vuonna Juuret, joten myös raiderunot käsittelevät juuria eri näkökulmista.

Nuoren Voiman Liitto, HSL ja HKL:n toteuttavat raiderunokampanjan yhteistyönä.

Kaarina Kivimäki, markkinointisuunnittelija, HSL, puh. 040 169 3561, kaarina.kivimaki@hsl.fi

Anna Borgman, tuottaja, Nuoren Voiman Liitto, puh. 044 207 4651, anna.borgman@nuorenvoimanliitto.fi

Rantaradan junaliikenteessä katkoja toukokuussa ja juhannuksen jälkeen3.4.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Väyläviraston ratatyöt katkaisevat rantaradan junaliikenteen keväällä ja kesällä. HSL-junaliikenteessä on viikonloppukatkoja toukokuussa ja pidempi viiden viikon katko juhannuksen jälkeen 24.6.–28.7. Lisäksi junaliikenteessä on lyhyempiä yhden ja kahden vuorokauden katkoja syksyllä. Katkoilla on vaikutuksia lähijunaliikenteeseen Leppävaarasta länteen Kauklahden, Kirkkonummen ja Siuntion suuntaan. Katkojen aikana junaliikennettä korvataan busseilla.