Raisio-konserni

Raisio luopuu muovipakkauksista viimeistään vuonna 2023

Jaa
Raisio luopuu muovipakkauksista ensimmäisten elintarvikeyritysten joukossa. Lisäksi Raision tavoitteena on, että kaikki kuluttajapakkaukset ovat täysin kierrätettäviä.

Raision kunnianhimoisena tavoitteena on luopua kuluttajatuotteiden muovipakkauksista viimeistään vuonna 2023. Samalla varmistetaan, että kaikki kuluttajapakkaukset ovat kierrätettäviä. Jatkossa myös pakkausten selkeämmät kierrätysohjeet auttavat kuluttajia kierrättämään tehokkaammin. Nämä tavoitteet ja toimet jatkavat Raision pitkäjänteistä ja tavoitteellista työtä ruokaketjun vastuullisuuden edistämiseksi.

Yli puolet Raision kuluttajapakkauksista on jo nyt paperia tai kartonkia. Esimerkiksi kaikki Elovena-hiutaleet ja -pikapuurot on pakattu kartonkikierrätykseen sopiviin pakkauksiin ja Sunnuntai-jauhot pakataan ympäristöystävällisiin paperipusseihin.

– Luovumme muovipakkauksista asteittain. Aluksi panostamme muovipakkaustemme kierrätettävyyteen ja vähennämme muovin määrää. Päätavoitteemme on luopua kuluttajatuotteiden muovipakkauksista kokonaan viimeistään vuonna 2023, Raision toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi kertoo.

Kuluttajat toivovat teollisuudelta muovipakkausten vähentämistä

Euroopan komission julkaiseman selvityksen mukaan 94 prosenttia eurooppalaisista kuluttajista on sitä mieltä, että teollisuuden ja vähittäiskaupan tulisi pyrkiä vähentämään muovipakkauksia. Raisio haluaa vastata kuluttajien toiveeseen etujoukoissa.

– Pakkaustavoitteemme on kunnianhimoinen, koska välitämme aidosti maapallon tulevaisuudesta ja haluamme osaltamme edistää ruokaketjun kestävyyttä. Haluamme olla koko alalle suunnannäyttäjä. Koska tavoite on haastava, emme voi saavuttaa sitä yksin. Haastamme pakkausteollisuuden mukaan kehittämään kartonkipohjaisia pakkauksia erityisesti elintarvikkeille, jotka on perinteisesti pakattu muoviin, Kuusniemi sanoo.

Raision tarkoitus ”Ruokaa suurella sydämellä. Terveyttä meille ja maapallolle” ajaa yhtiötä kehittämään toimintaansa yhä ympäristöystävällisemmäksi. Ympäristöystävällisten pakkausten kehittäminen on osa Raision uutta Hyvän ruuan ohjelmaa, joka asettaa tavoitteet konsernin vastuullisuustyölle vuosille 2019-2023.

Lisätietoja:

Raisio Oyj, viestintäpäällikkö Heidi Hirvonen, p. 050 567 3060, heidi.hirvonen@raisio.com
Raisio Oyj, viestinnän asiantuntija Liisi Tamminen, p. 044 222 5552, liisi.tamminen@raisio.com

Tietoja julkaisijasta

Raisio-konserni
Raisionkaari 55
21200 Raisio

02 443 2111http://www.raisio.com

Raisio Oyj

Raisio on kansainvälinen yhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Nalle ja Sunnuntai. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2018 konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 228 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 26 miljoonaa euroa. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Raisio-konserni

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye