Raitiovaunut ja metro eivät liikennöi torstaina ja perjantaina

Raitiovaunut ja metro eivät liikennöi torstaina 16.9. eivätkä perjantaina 17.9. kuljettajien työnseisauksen vuoksi.

Työnseisauksen ajaksi ei järjestetä korvaavaa liikennettä. Seudun joukkoliikenteen tilaamisesta vastaava HSL ja metroa ja raitiovaunuja liikennöivä HKL kehottavat metrolla tai raitiovaunulla tavallisesti kulkevia ihmisiä turvautumaan mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi kimppakyyteihin tai pyöräilyyn.

Muu joukkoliikenne palvelee normaalisti, mutta erityisesti metroradan varressa bussit saattavat ruuhkautua. HSL julkaisee verkkosivuillaan listan vaihtoehtoisista bussi- ja junayhteyksistä. Omia joukkoliikenneyhteyksiä on mahdollista selvittää myös HSL:n Reittioppaalla siten, että valitsee hakuvaihtoehdoista pois metron ja raitiovaunun.

Kuljettajat palaavat töihin 18.9. klo 4 alkaviin työvuoroihin, ja lauantaina liikennöidään normaalien aikataulujen mukaisesti.

Lisätietoja:

HSL:n mediapäivystys, p. 040 163 2818
HKL, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, p. 040 5206710

HKL:n johtokunta esittää raitiovaunuvarikoiden kokonaiskehittämissuunnitelman päivittämistä17.9.2021 12:30:05 EEST | Tiedote

HKL:n johtokunta esittää 23.9.2021 kokouksessaan vuonna 2018 hyväksytyn raitiotievarikkojen kehittämissuunnitelman päivitystä siten, että Koskelan varikko toteutetaan ennen Laajasalon varikkoa ja Töölön nykyisen varikon elinkaarta jatketaan. Tällöin Laajasalon tai vastaavan kokoluokan varikkoa tarvittaisiin palvelemaan laajenevaa raitiotieliikenteen säilytyskapasiteettia vasta 2030-luvun loppupuolella.