Hämeen Laaturemontti OyHämeen Laaturemontti Oy

RAKENNUSALA HERÄSI KOSTEUSRISKEIHIN

On hienoa, että alalla on herätty tähän, sanoo Timo Kautto Hämeen Laaturemontilta ja viittaa Helsingin Sanomien kirjoitukseen (Rakennusala havahtui Suomessa vasta nyt työmaiden suojaamiseen säältä / 31.10.2017). Alalla on perinteisesti ollut monenlaista toimintaa ja useimmilla meistä on myös omakohtaisia havaintoja vesisateiden kourissa olevista työmaista ja esimerkiksi pitkään kestäneistä kattoremonteista.

SÄÄLTÄ SUOJAAN SAMAN PÄIVÄN AIKANA

Emme voi vaikuttaa säähän, mutta omaan toimintaamme voimme. Siksi on hienoa, että rakennusalalla on laajemmin herätty kosteusvaurioriskeihin. Säältä suojaamisen voi jakaa karkeasti kahdella tavalla. Tyypillinen tapa on suojata työmaa rakennusaikaisella katoksella. Tämä keino on helpompaa, mutta lisää usein kustannuksia ja siksi jätetään usein tekemättä. Toinen ja harvinaisempi tapa urakoitsijalla on kehittää omaa toimintaa niin, että saneeraus tapahtuu siten ettei sateet pääse sotkemaan toimintaa. Säältä suojaan saman päivän aikana -toimintamalli on ollut Hämeen Laaturemontin Katto 2 päivässä -konseptin keskeinen perusidea jo lähes 20 vuoden ajan.

NOPEUS ON LAATUA

Nykyään Hämeen Laaturemontin pientalokohteissa yhdeksän kymmenestä tehdään aidosti säältä suojaan saman vuorokauden aikana, eli katto pellille asti. Olemme puhuneet nopean konseptoidun asennuksen ja kuivemman pakkasilmoilla asentamisen puolesta jo vuosia. Nykyisin kolmannes asiakkaistamme teettää kattoremontin talviaikaan, Kautto kertoo ja jatkaa, että harvemmin pakkasella on rankkasateita. Koko toimialan kehityksen ja ennen kaikkea asiakkaiden etu on, että tästä asiasta on nyt herätty keskustelemaan.

Lisätietoja:

Timo Kautto, 040 559 9003
timo.kautto@laaturemontti.fi
Hämeen Laaturemontti / Vesivek

Hämeen Laaturemontti Oy

Hämeen Laaturemontti Oy
33960 PIRKKALA

Lue lisää julkaisijalta Hämeen Laaturemontti Oy

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtajan Kimmo Riihimäen nimeä kantava säätiö jakaa kevätlukukauden 2017 päätteeksi stipendejä niin peruskoulun yläluokkien oppilaille kuin myös ammattiin valmistuville nuorille kädentaitajille. Riihimäki haluaa rohkaista nuoria käsityöläisiä hakeutumaan jatko-opiskeluissaan kädentaitoja vaativien ja opettavien alojen pariin.     En halua vähätellä lukuaineiden merkitystä, mutta niistä puhuttaessa huomiotta jää usein   kaltaiseni, jotka saavat paremmin asioita aikaan käsillään. Kaikki eivät ole hyviä kielissä tai matematiikassa, vaan tykkäävät ja haluavat tehdä käsillään. Haluan kannustaa juuri heitä stipendein, Riihimäki sanoo. Säätiön vuosittain jakamat stipendit on tarkoitettu ensisijaisesti perus- ja ammattikoulun puu-, metalli- ja käsitöiden opiskelijoille. Myös muut kädentaitoja vaativat oppiaineet otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan. Riihimäki kehottaa ihmisiä katsomaan ympärilleen ja miettimään, mihin kaikkeen kädentaitoja tarvitaan myös tuleva