Rakennusliitto ryRakennusliitto ryRakennusliitto ry

Rakennusala kiinnittää huomiota putoamissuojauksiin

Viime viikkojen aikana Suomen rakennustyömailla on sattunut useita, jopa kuolemaan johtaneita tapaturmia. Hyvin moni sattuneista tapaturmista ja läheltä piti -tilanteista on liittynyt putoamissuojauksen puutteellisuuteen. Tämän vuoksi rakennusalan järjestöt ja liitot eli Rakennusteollisuus RT, Pro ja Rakennusliitto kehottavat rakennustyömailla työskenteleviä tarkkailemaan ja tehostamaan erityisesti putoamissuojausta.

Yritysten ja työmaiden työsuojeluorganisaatioiden ihmisiä kehotetaan tarkastamaan työmailla henkilökohtaisten putoamissuojainten oikea käyttö, mihin ja miten työntekijä kiinnittää putoamisen estävät valjaat.

Lisäksi kiinnitetään huomiota siihen, onko työntekijöillä käyttötarkoitukseen soveltuva valjas käytössä ja osaako työntekijä pukea valjaat oikein päälle.

Järjestöjen tarkoituksena on kiinnittää huomiota putoamisen estävän valjaan oikeaan käyttöön ja estää lisätapaturmien syntyminen.

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.