Rakennusalan lakko laajenee – neuvottelut jumissa

Rakennusalan työehtoneuvotteluissa ei saavutettu torstaina edistystä. Seuraavasta neuvotteluajankohdasta ei ole sovittu. Rakennusliitto antaa maanantaina uusia lakkoilmoituksia, joiden kesto tulee ulottumaan kesäkuulle saakka.

Lakkoon julistetaan rakennustuoteteollisuuden lisäksi yrityksiä myös muilta rakentamisen toimialoilta.

Rakennusalojen työehtosopimukset päättyivät jo helmikuun lopussa ja neuvotteluja on käyty tammikuun puolivälistä lähtien.

-Valitettavasti näyttää siltä, että neuvotteluja joudutaan jatkamaan läpi kesän, toteaa Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas.

Rakennusliiton Suokas: Ulkomainen työvoima virtaa kohti pohjoista29.5.2018 12:43Tiedote

Etelä-Suomessa rakennusalan työlupien tarveharkinta on poistettu ja jo nyt nähdään, että EU:n ulkopuolinen työvoima alkaa valua kohti pohjoista, kirjoittaa Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas blogissaan. Työvoima virtaa nyt alueille, joille ei lupaa ole myönnetty. ”Jos Juha Sipilä (kesk) ennättää ennen hallituksensa kuolin korahdusta täyttää lupauksensa ja avata Suomen rajat koko maailmalle, voimme sanoa hyvää yötä.”