Rakennusliike Lapti ja Taaleri sopivat 163 asunnon rakentamisesta

Rakennusliike Lapti ja Taaleri Vuokrakoti Ky ovat tehneet esisopimuksen yhteensä 163 asunnon rakentamisesta. Asunnot rakennetaan Järvenpäähän, Turkuun ja Ouluun.

Rakennusliike Lapti rakentaa Taalerille Ouluun 8-kerroksisen kerrostalon, johon tulee yhteensä 56 asuntoa yksiöistä kolmioihin.

Esisopimus sisältää kolmen Asunto Oy:n toteuttamisen Taalerin asuntorahastoon ja hankkeista tehdään yhtiökohtaiset urakkasopimukset ja yhtiökaupat esisopimuksen mukaisesti rakentamisen alkaessa. Esisopimuksen ensimmäiset kaksi kohdetta ovat jo rakenteilla ja kaikkien asuntojen arvioidaan valmistuvan viimeistään vuoden 2022 aikana.

Neuvottelut Taalerin kanssa sujuivat jouhevasti. Yhteistyömme Taalerin kanssa toteuttaa hienosti Laptin tavoitteita tarjota monimuotoista asumista, toteaa sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja Antti Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Kaikki rakennettavat asunnot soveltuvat hienosti strategiaamme ja täydentävät mainiosti asuntotarjontaamme Suomen kasvukeskuksissa. Hankitut kohteet ovat hieno lisäys impaktiin vuokra-asuntorahastoomme, jonka kasvuun olemme erittäin tyytyväisiä. Nyt tehty esisopimus jatkaa myös hyvää yhteistyötämme Laptin kanssa, toteaa rahaston salkunhoitaja Jan Hellman Taaleri Pääomarahastot Oy:stä.

Sijoittaja-asiakkuuksista vastaava johtaja Antti Pekkarinen, puhelin 041 436 4786

Taaleri Pääomarahastot Oy
Salkunhoitaja Jan Hellman, puhelin 044 544 4445

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Lisäksi konserni tekee sijoituksia omasta taseestaan. Taalerilla oli kesäkuun 2019 lopussa hallinnoitavia varoja 6,6 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 5 300. Taaleri Oyj:llä on noin 4 300 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.