Rakennusliike Soimu Oy

Rakennusliike Soimun toiminta laajentuu Keski-Suomeen

Rakennusliike Soimun toiminta laajentuu Keski-Suomeen, kun Soihtu eli Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan (JYY) liiketoimintayksikkö ja Soimu ovat allekirjoittaneet 29.5.2023 esisopimuksen Jyväskylän ylioppilaskylään Kortepohjaan toteutettavasta hybridirakennushankkeesta. Kyseessä on TR-urakka, jossa Soimu vastaa hankkeen teknisten ratkaisujen suunnittelusta ja rakentamisesta. Rakennusliike Soimu on vuoden 2023 alusta aloittanut hallitun laajentumisen Keski-Suomeen ja JYY ylioppilaskylän hybridirakennus -hanke on erittäin merkittävä päänavaus uudelle markkina-alueelle. Työkannan ja resurssien hankintaa jatketaan suunnitellusti jatkuvuuden varmistamiseksi.

Sweco Finland Oy, Tapani Tommila arkkitehti SAFA.

Soihdun rakennushanke on hybridirakennus, joka käsittää 9-kerroksisen asuinkerrostalon ja 1-kerroksisen, noin 700 m2, päivittäistavarakaupan. Asuntoja kohteessa on yhteensä 68 kappaletta yksiöstä kolmioon. Asuinrakennuksen 1. kerroksessa on lisäksi erillinen liiketila, johon voidaan sijoittaa esimerkiksi ravintola. Hankkeen laajuus on noin 5 000 brm2 ja 17 000 rm3.

”Ylioppilaskylän hybridirakennuksen toteutusta on valmistelu pitkään rinnakkain käynnissä olevan asemakaavamuutoksen kanssa. Hybridirakennus tulee palvelemaan opiskelijoiden ja etenkin opiskelijaperheiden nykyaikaisia asumistarpeita. On hienoa olla edistämässä uuden rakennusliikkeen toiminnan konkreettista käynnistymistä Jyvässeudulla”, toteaa Soihdun kiinteistöjohtaja Kimmo Moilanen.

”On hienoa päästä toteuttamaan Soimun ensimmäistä kohdetta Soihdulle ja opiskelijoille laadukkaita koteja. Jo hankkeen alkuvaiheen pohjalta voimme todeta, että yhteistyö on ollut erinomaista ja ammattimaista Soihdun kanssa rakennushankkeen tiimoilta. Uskomme, että tämä jatkuu läpi hankkeen”, toteaa Soimun Itä- ja Keski-Suomen aluejohtaja Mika Paavilainen.

Lisäksi Etelä-Suomessa Soimu rakentaa KAS Kodit Oy:lle KAS Kerava, Kääpäkatu 1 ja Kääpäkatu 5 nimisen kohteen. Hanke toteutetaan KVR-urakkana. Kohteessa on kaksi kerrostaloa ja yhteensä 81 asuntoa. Rakentaminen alkaa kesäkuussa 2023 ja se valmistuu vuoden 2024 lopussa.

Rakennusliike Soimu on vuonna 1990 perustettu joensuulainen rakennusliike. Pohjois-Karjalasta ponnistavana rakennusliikkeenä toimintamme on aiemmin keskittynyt pääpiirteissään Itä-Suomeen, mutta toimimme yhä enemmän kaikkialla Suomessa. Helsinkiin avattiin toimipiste syksyllä 2018, Pohjois-Savoon keväällä 2021 ja laajentuminen Keski-Suomeen alkoi vuoden 2023 alussa. Joukko rakennusalan huippuosaajia rakentaa kerros- ja rivitalojen lisäksi monipuolisia teollisuuden ja julkishallinnon kohteita. Rakennusliike Soimun viimeisimmän päättyneen tilikauden (vuosi 2022) liikevaihto oli noin 53 milj. €. Vuoden 2021 liikevaihto oli 22,42 milj. € ja vuoden 2020 liikevaihto 23,74 milj. €. Rakennusliike on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Kahtena viime vuotena olemme olleet Rakennuslehden Suurimmat -selvityksen kovin kasvaja. Meille Soimulla on tärkeää työyhteisömme hyvinvointi sekä toimintamme vastuullisuus.

Soihtu, Kimmo Moilanen, kiinteistöjohtaja,
040 545 5198, kimmo.moilanen@soihtu.fi

Soimu Itä- ja Keski-Suomi; Mika Paavilainen, aluejohtaja
040 549 4889, mika.paavilainen@soimu.fi

Soimu Etelä-Suomi; Esa Kaivola, aluejohtaja
050 343 3259, esa.kaivola@soimu.fi

Sweco Finland Oy, Tapani Tommila arkkitehti SAFA.

Rakennusliike Soimu Oy
Tulliportinkatu 1