Rakennusliiton Harjuniemi Vaasassa:Hallitus perustaa talouspolitiikan temppuihin

Rakennusliiton puheenjohtajan Matti Harjuniemen mielestä nykyisen hallituksen kasvupolitiikka on perustunut lyhyen tähtäimen talouspoliittisiin temppuihin kuten palkkojen alentamiseen, työajan pidentämiseen ja myös muiden työehtojen heikentämiseen.

-Mutta samaan aikaan hallitus on heikentänyt Suomen pitkän aikavälin kasvun edellytyksiä leikkaamalla koulutuksesta sekä tutkimus- ja innovaatiorahoituksesta, sanoi Harjuniemi puhuessaan Vaasan vappujuhlassa.

Harjuniemi korosti, että työ ja työntekijä on saatava kohtaamaan.

-Korkeasuhdanteen myötä tehtävä ei ole täysin mahdoton. Työttömyyttä on mahdollista alentaa nykyisestä 8 prosentin tasostaan. Vanhoja keinoja on muodikasta arvostella, mutta usein ne toimivat hyvin. Olemme ammattiyhdistysliikkeessä ajaneet aina nopeaa työhön paluuta työttömyyden kohdatessa.

-Ellei työtä tai työllistymispalvelua ole, ei ihmistä tule rangaista. Silti hallitus näki tarpeelliseksi syyttömän rankaisun, kun se jälleen kävi työttömien, etenkin pitkäaikaistyöttömien kimppuun.

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.