Rakennusliiton Suokas ehdottaa: Poliitikot voisivat noudattaa lakeja

Poliittiset puolueet ja niiden mandaateilla toimivat ihmiset voisivat Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan ryhtyä noudattamaan lakeja, joita ovat olleet säätämässä.

-Jo näin pienellä teolla saataisiin rutkasti lisää uskottavuutta ja luottamusta poliittista päätöksentekoa kohtaan. Varsinkin kun ollaan syöksymässä rahankylvön mustaan aukkoon, maakuntauudistukseen, josta minä ja muu vaalikarja tietää vain seuraavan maakuntahallinnon todennäköiset poliittiset voimasuhteet.

Suokas antaa blogissaan tunnustuksen Harry Harkimolle siitä, että hän nosti esiin sen, että Kokoomuksen päätöksenteko on liian harvojen korvien välissä. Harkimon mukaan Suomen päätöksentekijät mahtuvat yhteen tilataksiin.

-Olen itse urputtanut asiasta vuosikymmeniä. Ammattiyhdistysliikkeen poliittisimpina aikoina tuntui, että päätöksentekijät eivät tarvinneet edes tilataksia. Tavallisen taksinkin kuskin viereisen etupenkin olisi voinut jättää tyhjäksi.

-Päätöksenteko kabineteissa ei ole ainoa ongelma. Vielä enemmän ärsyttää vallan taikapiiriläisille kehittyvä ylimielisyys. Ulkopuolisia kohtaan ei viitsitä noudattaa työlainsäädännön tasa-arvoisen kohtelun ja syrjinnän kiellon periaatteita, ei edes hyvän kotikasvatuksen saaneen ihmisen peruskohteliasuutta.

-Miksi näin? Siksi, että lain rikkomisesta ei mitään seuraan. Näinhän totesi aikanaan eräs kansanedustaja, joka ei tehnyt lain edellyttämää vaalirahailmoitusta. Poliittiset puolueet toimivat kuin lääkärit, virkaveljien virheitä ei tuomita. Vai muistaako kukaan yhtään tapausta, jossa esimeriksi virkanimitys olisi kumottu sen puhtaan poliittisuuden takia.

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.