Rakennusliiton Suokas epäilee: Uuvatit hyväksyvät hallituksessa mitä tahansa

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas epäilee, että ”hallituksen turbomisterit romuttavat mahdollisimman paljon suomalaisia rakenteita ennen palaamistaan rahakasojensa päälle”. Suokkaan mukaan tämän ”uusliberalistisen politiikan tahdottomina takuumiehinä ovat perussuomalaisista loikanneet uuvatit.”

”Ennen poliittiseen historiaan haihtumistaan he lyövät hyväksymisleiman pöhköimpiinkin esityksiin. Viimeksi VR:n pilkkomiseen ja myymiseen ulkomaisille sijoittajille”, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan uuvahtaneesta ay-liikkeestä sen sijaan löytyy jotakin ytyä. ”Veturimiehet eivät pane sovinnolla päätä pölkylle ministeri Anne Bernerin (kesk) teloituskirveen alle. Muutama tuhat junakuskia ei silti hallitukselle mitään mahda.”

”Rakentajille hallitus syötti myrkkyä vapauttamalla työvoiman tuonnin EU:n ulkopuolelta. Samaa tavaraa lienee vielä varastossa. Uuvattien keskittyessä epätoivoiseen eloonjäämistaisteluun, viimeisinkin tuki työtä tekeville on kadonnut hallituksesta, jos sitä siellä on koskaan ollutkaan.”

”Suomessa asuvien rakentajien työnteon edellytysten romuttamista ei hallituksen silti kannata ennen kuolonkorinaansa yrittää. Jos näin tapahtuu, me näytämme. Emme toki omia muniamme, kuten Ruotsin entinen kokoomuslainen valtiovaraniministeri Anders Borg. Vaan närhen munat”, kirjoittaa Suokas.

Lue tästä koko blogi

Rakennusala kiinnittää huomiota putoamissuojauksiin19.2.2018 21:47Tiedote

Viime viikkojen aikana Suomen rakennustyömailla on sattunut useita, jopa kuolemaan johtaneita tapaturmia. Hyvin moni sattuneista tapaturmista ja läheltä piti -tilanteista on liittynyt putoamissuojauksen puutteellisuuteen. Tämän vuoksi rakennusalan järjestöt ja liitot eli Rakennusteollisuus RT, Pro ja Rakennusliitto kehottavat rakennustyömailla työskenteleviä tarkkailemaan ja tehostamaan erityisesti putoamissuojausta.

Rakennusliiton Suokas: Kokoomus patistaa kotiäidit nollatyösopimuksiin12.2.2018 11:10Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvioi kokoomuksen haluavan perhevapaauudistuksen, jossa kotona olevien äitien etuja leikataan. -Näin karsitaan kuluja ja lisätään väkeä työmarkkinoille. Vaikkapa kilpailemaan kauppojen nollasopimustöistä. Kokoomuksen kannattajilla, hyvässä työmarkkina-asemassa olevilla naisilla, ei ongelmaa ole. He ovat kotona lapsen kanssa juuri niin pitkään kuin haluavat ja palaavat sen jälkeen töihin.

Rakennusliiton Suokas: Nykyinen työttömyysturvan malli pitää räjäyttää30.1.2018 11:18Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä nykyinen työttömyysturvan malli joutaa räjäyttää. ”Järjestelmä on perverssi. Työtön ei tiedä, jääkö pätkätyöstä käteen muuta kuin työn ilo. Vielä pahempaa on epätietoisuus työttömyysturvan seuraavasta maksupäivästä. Jos kädestä suuhun elävällä ei ole varmuutta, milloin satunnaisen työpäivänä jälkeen seuraavaksi rahaa saa, on ymmärrettävää pelata varman päälle. Lapset kun tuppaavat syömään joka päivä”, kirjoittaa Suokas blogissaan.