Rakennusliiton Suokas epäilee: Uuvatit hyväksyvät hallituksessa mitä tahansa

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas epäilee, että ”hallituksen turbomisterit romuttavat mahdollisimman paljon suomalaisia rakenteita ennen palaamistaan rahakasojensa päälle”. Suokkaan mukaan tämän ”uusliberalistisen politiikan tahdottomina takuumiehinä ovat perussuomalaisista loikanneet uuvatit.”

”Ennen poliittiseen historiaan haihtumistaan he lyövät hyväksymisleiman pöhköimpiinkin esityksiin. Viimeksi VR:n pilkkomiseen ja myymiseen ulkomaisille sijoittajille”, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan uuvahtaneesta ay-liikkeestä sen sijaan löytyy jotakin ytyä. ”Veturimiehet eivät pane sovinnolla päätä pölkylle ministeri Anne Bernerin (kesk) teloituskirveen alle. Muutama tuhat junakuskia ei silti hallitukselle mitään mahda.”

”Rakentajille hallitus syötti myrkkyä vapauttamalla työvoiman tuonnin EU:n ulkopuolelta. Samaa tavaraa lienee vielä varastossa. Uuvattien keskittyessä epätoivoiseen eloonjäämistaisteluun, viimeisinkin tuki työtä tekeville on kadonnut hallituksesta, jos sitä siellä on koskaan ollutkaan.”

”Suomessa asuvien rakentajien työnteon edellytysten romuttamista ei hallituksen silti kannata ennen kuolonkorinaansa yrittää. Jos näin tapahtuu, me näytämme. Emme toki omia muniamme, kuten Ruotsin entinen kokoomuslainen valtiovaraniministeri Anders Borg. Vaan närhen munat”, kirjoittaa Suokas.

Lue tästä koko blogi

Rakennusliiton Matti Harjuniemi: Talousennusteiden tarkkuus on huono 5.9.2017 09:52Tiedote

Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi arvostelee suomalaisia talousennusteita, joissa näkyy melko huonosti talouden muutokset ja merkit tulevasta. Harjuniemen mukaan tästä ovat hyvänä esimerkkinä tätä vuotta koskeneet ennusteet. -Ne ennusteet ovat menneet metsään.  Ongelma on, että politiikan teon ja päätösten pohjana käytetään usein yksipuolisia ja tarkoitushakuisia ennusteita.  Talousennusteiden asema talous- ja yhteiskuntapolitiikassa onkin parasta miettiä uudelleen.

Rakennusliiton Suokas: Impivaara ei ole meidän vaihtoehto22.8.2017 13:39Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä Suomella ei ole paluuta Impivaaraan. ”Aleksis Kiven seitsemän veljestä kokivat ympäröivän yhteiskunnan ahdistavaksi ja pakenivat omiin oloihinsa Impivaaraan. Talonsa poltettuaan miehet olivat kuitenkin onnellisia, kun palasivat osaksi yhteiskuntaa. Tätäkin on jo kokeiltu.” Suokas kommentoi blogissaan Turun tapahtumia ja hänen mukaansa ”olisi suuri virhe sortua vihaa lietsovien perusteetonta paskaa puhuvien vietäväksi.”