Rakennusliiton Suokas epäilee: Uuvatit hyväksyvät hallituksessa mitä tahansa

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas epäilee, että ”hallituksen turbomisterit romuttavat mahdollisimman paljon suomalaisia rakenteita ennen palaamistaan rahakasojensa päälle”. Suokkaan mukaan tämän ”uusliberalistisen politiikan tahdottomina takuumiehinä ovat perussuomalaisista loikanneet uuvatit.”

”Ennen poliittiseen historiaan haihtumistaan he lyövät hyväksymisleiman pöhköimpiinkin esityksiin. Viimeksi VR:n pilkkomiseen ja myymiseen ulkomaisille sijoittajille”, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan uuvahtaneesta ay-liikkeestä sen sijaan löytyy jotakin ytyä. ”Veturimiehet eivät pane sovinnolla päätä pölkylle ministeri Anne Bernerin (kesk) teloituskirveen alle. Muutama tuhat junakuskia ei silti hallitukselle mitään mahda.”

”Rakentajille hallitus syötti myrkkyä vapauttamalla työvoiman tuonnin EU:n ulkopuolelta. Samaa tavaraa lienee vielä varastossa. Uuvattien keskittyessä epätoivoiseen eloonjäämistaisteluun, viimeisinkin tuki työtä tekeville on kadonnut hallituksesta, jos sitä siellä on koskaan ollutkaan.”

”Suomessa asuvien rakentajien työnteon edellytysten romuttamista ei hallituksen silti kannata ennen kuolonkorinaansa yrittää. Jos näin tapahtuu, me näytämme. Emme toki omia muniamme, kuten Ruotsin entinen kokoomuslainen valtiovaraniministeri Anders Borg. Vaan närhen munat”, kirjoittaa Suokas.

Lue tästä koko blogi

Rakennusliiton Suokas: Miksi Vartiainen pitää suomalaisia ylijäämihmisinä?20.11.2017 11:25Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas ihmettelee, elävätkö kansanedustaja Juhana Vartiaisen kaltaiset poliitikot jossakin kuplassa. Suokas arvioi Vartiaisen laskelmaa siitä, että vain pieni osa työttömistä olisi työkykyisiä.-Voiko joku hyvällä omallatunnolla suhtautua nuoriin ylijäämäihmisinä, jotka hylätään sovinnolla vanhempien peräkamareihin tai tuttavien nurkkiin, kysyy Suokas.

Rakennusliiton Suokas: Saatavuusharkinnan poisto syrjäyttää nuoria työelämästä9.11.2017 12:27Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan työvoiman saatavuusharkinnan poisto voi syrjäyttää ”kymmenet tai sadat tuhannet Suomessa asuvat töistään, mutta maailmanlaajuiseen työttömyyteen ja köyhyyteen sillä ei ole mitään vaikutusta”. -Suomessa on 70000 syrjäytynyttä tai syrjäytymisvaarassa olevaa nuorta. Pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle jää liki kymmenen nuorta päivässä. Valtaosa mielenterveyteen liittyvien sairauksien takia. Kymmenet tuhannet yli kaksikymppiset eivät ole koskaan päässeet ensimmäiseenkään työpaikkaansa.

Rakennusliiton Suokas epäilee:Yleissitovuus koetetaan viedä samalla tavoin kuin tarveharkinta30.10.2017 15:32Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas epäilee, että seuraavaksi eduskunnassa lähdetään poistamaan työehtosopimusten yleissitovuutta. Suokas muistuttaa blogissaan, että tarveharkinnan poistoa ei kirjattu hallitusohjelmaan, - Joillekin kansanedustajille tuli asiassa kuitenkin niin kiire, että uusia vaaleja, kansalaiskeskustelua ja uutta hallitusohjelmaa ei maltettu odottaa. Hommaa runtataan läpi yli puolen eduskunnan nimilistalla.