Rakennusliiton Suokas epäilee: Uuvatit hyväksyvät hallituksessa mitä tahansa

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas epäilee, että ”hallituksen turbomisterit romuttavat mahdollisimman paljon suomalaisia rakenteita ennen palaamistaan rahakasojensa päälle”. Suokkaan mukaan tämän ”uusliberalistisen politiikan tahdottomina takuumiehinä ovat perussuomalaisista loikanneet uuvatit.”

”Ennen poliittiseen historiaan haihtumistaan he lyövät hyväksymisleiman pöhköimpiinkin esityksiin. Viimeksi VR:n pilkkomiseen ja myymiseen ulkomaisille sijoittajille”, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan uuvahtaneesta ay-liikkeestä sen sijaan löytyy jotakin ytyä. ”Veturimiehet eivät pane sovinnolla päätä pölkylle ministeri Anne Bernerin (kesk) teloituskirveen alle. Muutama tuhat junakuskia ei silti hallitukselle mitään mahda.”

”Rakentajille hallitus syötti myrkkyä vapauttamalla työvoiman tuonnin EU:n ulkopuolelta. Samaa tavaraa lienee vielä varastossa. Uuvattien keskittyessä epätoivoiseen eloonjäämistaisteluun, viimeisinkin tuki työtä tekeville on kadonnut hallituksesta, jos sitä siellä on koskaan ollutkaan.”

”Suomessa asuvien rakentajien työnteon edellytysten romuttamista ei hallituksen silti kannata ennen kuolonkorinaansa yrittää. Jos näin tapahtuu, me näytämme. Emme toki omia muniamme, kuten Ruotsin entinen kokoomuslainen valtiovaraniministeri Anders Borg. Vaan närhen munat”, kirjoittaa Suokas.

Lue tästä koko blogi

Rakennusliiton Suokas: Ulkomainen työvoima virtaa kohti pohjoista29.5.2018 12:43Tiedote

Etelä-Suomessa rakennusalan työlupien tarveharkinta on poistettu ja jo nyt nähdään, että EU:n ulkopuolinen työvoima alkaa valua kohti pohjoista, kirjoittaa Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas blogissaan. Työvoima virtaa nyt alueille, joille ei lupaa ole myönnetty. ”Jos Juha Sipilä (kesk) ennättää ennen hallituksensa kuolin korahdusta täyttää lupauksensa ja avata Suomen rajat koko maailmalle, voimme sanoa hyvää yötä.”