Rakennusliiton Suokas: Huhtasaari sai vetoapua vasemmiston kansanedustajilta

Perussuomalaisten presidenttiehdokas Laura Huhtasaari on saanut Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan hyvää vetoapua myös vasemmiston kansanedustajilta. Kansanedustajat nimittäin esittävät ulkomaisen työvoiman tuonnin täydellistä vapauttamista. Myös Euroopan unionin ulkopuolelta.

”Parlamentaarikoilla on varmasti ollut erilaisia lähtökohtia yhteisesiintymiselleen. Porvaripuolueita ei ole koskaan kiinnostanut työtä tekevien kohtalo. Valitettavasti ei edes vihreitä, jotka moottoritien alle jäävän sittisontiaisen takia voivat kyllä panna hyrskyn myrskyn. Kotoperäinen duunari lajina joutaa sen sijaan kuolla sukupuuttoon”, arvioi Suokas blogissaan.

Suokas arvioi, että vasemmistopuolueiden edustajat ilmeisesti kumartavat Suomessa oleville pakolaisille. ”Jos tarveharkinta kehitysmaiden työntekijöiden työluvista poistuu, lähtöpassit saaneille pakolaisille voidaan puljata työpaikkoja ja jokunen saa jäädä Suomeen. Tarkoitus on ehkä jalo, mutta viiden pennin suutarit aiheuttavat markan vahingon”, kirjoittaa Suokas.

Suokkaan mukaan uusi halpatyövoiman aalto nostaisi Suomen jo hälyttävällä tasolla olevan rasismin ennen näkemättömiin sfääreihin. ”Rakennusala syöksyy jossain vaiheessa taas taantumaan ja työllisyys heikkenee. Silloin roihuun ei tarvitse montaa tikkua raapia. Näyttääkin siltä, että tarveharkinnan poistamista esittävät kansanedustajat ovat ryhtyneet keskeisiksi Laura Huhtasaaren (ps) vaalivankkureiden vetureiksi.”

Lue koko blogi tästä

Rakennusliiton Matti Harjuniemi: Talousennusteiden tarkkuus on huono 5.9.2017 09:52Tiedote

Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi arvostelee suomalaisia talousennusteita, joissa näkyy melko huonosti talouden muutokset ja merkit tulevasta. Harjuniemen mukaan tästä ovat hyvänä esimerkkinä tätä vuotta koskeneet ennusteet. -Ne ennusteet ovat menneet metsään.  Ongelma on, että politiikan teon ja päätösten pohjana käytetään usein yksipuolisia ja tarkoitushakuisia ennusteita.  Talousennusteiden asema talous- ja yhteiskuntapolitiikassa onkin parasta miettiä uudelleen.

Rakennusliiton Suokas: Impivaara ei ole meidän vaihtoehto22.8.2017 13:39Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä Suomella ei ole paluuta Impivaaraan. ”Aleksis Kiven seitsemän veljestä kokivat ympäröivän yhteiskunnan ahdistavaksi ja pakenivat omiin oloihinsa Impivaaraan. Talonsa poltettuaan miehet olivat kuitenkin onnellisia, kun palasivat osaksi yhteiskuntaa. Tätäkin on jo kokeiltu.” Suokas kommentoi blogissaan Turun tapahtumia ja hänen mukaansa ”olisi suuri virhe sortua vihaa lietsovien perusteetonta paskaa puhuvien vietäväksi.”