Rakennusliiton Suokas: Huhtasaari sai vetoapua vasemmiston kansanedustajilta

Perussuomalaisten presidenttiehdokas Laura Huhtasaari on saanut Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan hyvää vetoapua myös vasemmiston kansanedustajilta. Kansanedustajat nimittäin esittävät ulkomaisen työvoiman tuonnin täydellistä vapauttamista. Myös Euroopan unionin ulkopuolelta.

”Parlamentaarikoilla on varmasti ollut erilaisia lähtökohtia yhteisesiintymiselleen. Porvaripuolueita ei ole koskaan kiinnostanut työtä tekevien kohtalo. Valitettavasti ei edes vihreitä, jotka moottoritien alle jäävän sittisontiaisen takia voivat kyllä panna hyrskyn myrskyn. Kotoperäinen duunari lajina joutaa sen sijaan kuolla sukupuuttoon”, arvioi Suokas blogissaan.

Suokas arvioi, että vasemmistopuolueiden edustajat ilmeisesti kumartavat Suomessa oleville pakolaisille. ”Jos tarveharkinta kehitysmaiden työntekijöiden työluvista poistuu, lähtöpassit saaneille pakolaisille voidaan puljata työpaikkoja ja jokunen saa jäädä Suomeen. Tarkoitus on ehkä jalo, mutta viiden pennin suutarit aiheuttavat markan vahingon”, kirjoittaa Suokas.

Suokkaan mukaan uusi halpatyövoiman aalto nostaisi Suomen jo hälyttävällä tasolla olevan rasismin ennen näkemättömiin sfääreihin. ”Rakennusala syöksyy jossain vaiheessa taas taantumaan ja työllisyys heikkenee. Silloin roihuun ei tarvitse montaa tikkua raapia. Näyttääkin siltä, että tarveharkinnan poistamista esittävät kansanedustajat ovat ryhtyneet keskeisiksi Laura Huhtasaaren (ps) vaalivankkureiden vetureiksi.”

Lue koko blogi tästä

Rakennusliiton Suokas: Miksi Vartiainen pitää suomalaisia ylijäämihmisinä?20.11.2017 11:25Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas ihmettelee, elävätkö kansanedustaja Juhana Vartiaisen kaltaiset poliitikot jossakin kuplassa. Suokas arvioi Vartiaisen laskelmaa siitä, että vain pieni osa työttömistä olisi työkykyisiä.-Voiko joku hyvällä omallatunnolla suhtautua nuoriin ylijäämäihmisinä, jotka hylätään sovinnolla vanhempien peräkamareihin tai tuttavien nurkkiin, kysyy Suokas.

Rakennusliiton Suokas: Saatavuusharkinnan poisto syrjäyttää nuoria työelämästä9.11.2017 12:27Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan työvoiman saatavuusharkinnan poisto voi syrjäyttää ”kymmenet tai sadat tuhannet Suomessa asuvat töistään, mutta maailmanlaajuiseen työttömyyteen ja köyhyyteen sillä ei ole mitään vaikutusta”. -Suomessa on 70000 syrjäytynyttä tai syrjäytymisvaarassa olevaa nuorta. Pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle jää liki kymmenen nuorta päivässä. Valtaosa mielenterveyteen liittyvien sairauksien takia. Kymmenet tuhannet yli kaksikymppiset eivät ole koskaan päässeet ensimmäiseenkään työpaikkaansa.

Rakennusliiton Suokas epäilee:Yleissitovuus koetetaan viedä samalla tavoin kuin tarveharkinta30.10.2017 15:32Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas epäilee, että seuraavaksi eduskunnassa lähdetään poistamaan työehtosopimusten yleissitovuutta. Suokas muistuttaa blogissaan, että tarveharkinnan poistoa ei kirjattu hallitusohjelmaan, - Joillekin kansanedustajille tuli asiassa kuitenkin niin kiire, että uusia vaaleja, kansalaiskeskustelua ja uutta hallitusohjelmaa ei maltettu odottaa. Hommaa runtataan läpi yli puolen eduskunnan nimilistalla.