Rakennusliiton Suokas: Kokoomus patistaa kotiäidit nollatyösopimuksiin

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvioi kokoomuksen haluavan perhevapaauudistuksen, jossa kotona olevien äitien etuja leikataan. -Näin karsitaan kuluja ja lisätään väkeä työmarkkinoille. Vaikkapa kilpailemaan kauppojen nollasopimustöistä. Kokoomuksen kannattajilla, hyvässä työmarkkina-asemassa olevilla naisilla, ei ongelmaa ole. He ovat kotona lapsen kanssa juuri niin pitkään kuin haluavat ja palaavat sen jälkeen töihin.

Suokkaan mukaan on selvää, etteivät työnantajat halua panna senttiäkään lisää yhteiskunnan tulonsiirtoihin. -Entisetkin ottaisivat, jos voisivat. Palkansaajapuolen käsi on myös kylmä. Vaatimuksia esitetään, lisämaksuja ei kukaan kaipaa.

Suokas kirjoittaa, ettei uudistus kuitenkaan kaadu rahaan. -Kyse on enemmänkin arvovalinnasta. Onko perheillä Suomessa oikeus hoitaa lapsia kotona. Vaikka vaatimattoman kodinhoidontuen avulla. Vai pitääkö kaikki taaperot viedä päivähoitoon ja myös heikossa työmarkkina-asemassa olevien äitien mennä töihin tai työttömyyskortistoon.

Suokkaan mukaan sosiaalidemokraatit julistavat harjoittavansa feminististä politiikkaa. -Tälle politiikalle kotiäiti on mörkö. SAK luonnollisesti puolueen osana on asiasta täysin samaa mieltä. Itse en ole SAK:hon kuuluvan liiton jäseniltä koskaan kuullut, että nykyinen perhevapaiden malli olisi erityinen ongelma.

Suokas kirjoittaa blogissaan vastustaneensa kaikkia uudistuksia, joissa leikataan pienituloisille ihmisille tärkeitä yhteiskunnan tukia. -Usein tahtoo käydä nimittäin niin, että varmasti toteutuvat vain leikkaukset. Muut uudistuksen osat tahtovat jäävät toteutumatta.

Lue koko blogi tästä

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.