Rakennusliiton Suokas: Oman lapset ura on SDP:ssä aatetta tärkeämpi

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan SDP:n kannatus  ei nouse kaadereilla ”joiden ykköstehtävä on hommata oma jälkikasvu poliittisiin virkoihin julkishallinnossa tai ammattiyhdistysliikkeessä”.

Sen sijaan Suokas arvioi tuoreessa blogissaan, että Vihreillä näyttää nyt olevan tilausta. Tämä johtuu hänen mukaansa siitä, että puolueelle ”kyseenalaista mainetta luoneet ekofasistit, mehiläiskuningattaret tai sosiaaliturvaan psykopaatin tavoin suhtautuvat ovat jättäytyneet sivummalle”.

”Sosiaalidemokraatit ovat johtajakriisissä. Itse pidän Antti Rinnettä (sdp) eräänä oman aikakauteni parhaista ay-johtajista. Demari, jolla oli kanttia myös tehdä jotain. Poliitikkona Rinne ei ole onnistunut. Omat nokkivat kuin sairasta kanaa”, kirjoittaa Suokas.

Keskusta vannoo yhä köyhän kansan asiasta saarnanneen Santeri Alkion nimeen. Bernerin (kesk) ja Sipilän (kesk) toimet etäännyttävät Keskustaa köyhästä kansasta nopeammin, kuin universumi laajenee.

Lue koko blogi tästä

Rakennusliiton Matti Harjuniemi: Talousennusteiden tarkkuus on huono 5.9.2017 09:52Tiedote

Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi arvostelee suomalaisia talousennusteita, joissa näkyy melko huonosti talouden muutokset ja merkit tulevasta. Harjuniemen mukaan tästä ovat hyvänä esimerkkinä tätä vuotta koskeneet ennusteet. -Ne ennusteet ovat menneet metsään.  Ongelma on, että politiikan teon ja päätösten pohjana käytetään usein yksipuolisia ja tarkoitushakuisia ennusteita.  Talousennusteiden asema talous- ja yhteiskuntapolitiikassa onkin parasta miettiä uudelleen.

Rakennusliiton Suokas: Impivaara ei ole meidän vaihtoehto22.8.2017 13:39Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä Suomella ei ole paluuta Impivaaraan. ”Aleksis Kiven seitsemän veljestä kokivat ympäröivän yhteiskunnan ahdistavaksi ja pakenivat omiin oloihinsa Impivaaraan. Talonsa poltettuaan miehet olivat kuitenkin onnellisia, kun palasivat osaksi yhteiskuntaa. Tätäkin on jo kokeiltu.” Suokas kommentoi blogissaan Turun tapahtumia ja hänen mukaansa ”olisi suuri virhe sortua vihaa lietsovien perusteetonta paskaa puhuvien vietäväksi.”