Rakennusliiton Suokas: Oman lapset ura on SDP:ssä aatetta tärkeämpi

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan SDP:n kannatus ei nouse kaadereilla ”joiden ykköstehtävä on hommata oma jälkikasvu poliittisiin virkoihin julkishallinnossa tai ammattiyhdistysliikkeessä”.

Sen sijaan Suokas arvioi tuoreessa blogissaan, että Vihreillä näyttää nyt olevan tilausta. Tämä johtuu hänen mukaansa siitä, että puolueelle ”kyseenalaista mainetta luoneet ekofasistit, mehiläiskuningattaret tai sosiaaliturvaan psykopaatin tavoin suhtautuvat ovat jättäytyneet sivummalle”.

”Sosiaalidemokraatit ovat johtajakriisissä. Itse pidän Antti Rinnettä (sdp) eräänä oman aikakauteni parhaista ay-johtajista. Demari, jolla oli kanttia myös tehdä jotain. Poliitikkona Rinne ei ole onnistunut. Omat nokkivat kuin sairasta kanaa”, kirjoittaa Suokas.

Keskusta vannoo yhä köyhän kansan asiasta saarnanneen Santeri Alkion nimeen. Bernerin (kesk) ja Sipilän (kesk) toimet etäännyttävät Keskustaa köyhästä kansasta nopeammin, kuin universumi laajenee.

Lue koko blogi tästä

Rakennusala kiinnittää huomiota putoamissuojauksiin19.2.2018 21:47Tiedote

Viime viikkojen aikana Suomen rakennustyömailla on sattunut useita, jopa kuolemaan johtaneita tapaturmia. Hyvin moni sattuneista tapaturmista ja läheltä piti -tilanteista on liittynyt putoamissuojauksen puutteellisuuteen. Tämän vuoksi rakennusalan järjestöt ja liitot eli Rakennusteollisuus RT, Pro ja Rakennusliitto kehottavat rakennustyömailla työskenteleviä tarkkailemaan ja tehostamaan erityisesti putoamissuojausta.

Rakennusliiton Suokas: Kokoomus patistaa kotiäidit nollatyösopimuksiin12.2.2018 11:10Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvioi kokoomuksen haluavan perhevapaauudistuksen, jossa kotona olevien äitien etuja leikataan. -Näin karsitaan kuluja ja lisätään väkeä työmarkkinoille. Vaikkapa kilpailemaan kauppojen nollasopimustöistä. Kokoomuksen kannattajilla, hyvässä työmarkkina-asemassa olevilla naisilla, ei ongelmaa ole. He ovat kotona lapsen kanssa juuri niin pitkään kuin haluavat ja palaavat sen jälkeen töihin.

Rakennusliiton Suokas: Nykyinen työttömyysturvan malli pitää räjäyttää30.1.2018 11:18Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä nykyinen työttömyysturvan malli joutaa räjäyttää. ”Järjestelmä on perverssi. Työtön ei tiedä, jääkö pätkätyöstä käteen muuta kuin työn ilo. Vielä pahempaa on epätietoisuus työttömyysturvan seuraavasta maksupäivästä. Jos kädestä suuhun elävällä ei ole varmuutta, milloin satunnaisen työpäivänä jälkeen seuraavaksi rahaa saa, on ymmärrettävää pelata varman päälle. Lapset kun tuppaavat syömään joka päivä”, kirjoittaa Suokas blogissaan.