Rakennusliiton Suokas: Rajat auki -lakiesitys vaikeuksissa eduskunnassa

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvioi, ettei ”rajat auki –lakiesitys” etene riemumarssia eduskunnassa. Rajat auki –lakiesityksellä Suokas tarkoittaa työvoiman saatavuusharkinnan poistoa, jota on ajanut erityisesti kansanedustaja Anna Kontula. Tätä koskeva lakiesitys on parhaillaan eduskunnan hallintovaliokunnassa.

Suokkaan mukaan hallintovaliokunnan ja Rakennusliiton jäsen, kansanedustaja Matti Semi (vas) on kertonut vastustavansa esitystä valiokunnassa.

-Myös hallintovaliokunnan puheenjohtaja kansanedustaja Juha Eerola (ps) on ilmoittanut suhtautuvansa esitykseen kielteisesti. Näin tehnee myös jokunen muukin valiokunnan jäsen, kirjoittaa Suokas blogissaan.

-Rakentajille olisi upea joululahja, joko tämän tai ensi joulun, jos eduskunta hylkäisi rajat auki lakiesityksen. Erityisesti pääkaupunkiseudun monikulttuurisilla työmailla vauhtia ja vaarallisia tilanteita on jo riittämiin. Lisämausteeksi ei tarvita kehitysmaiden työntekijöitä välittäviä rikollisia eikä hautaseppeleitä työmaiden porteille 90-luvun alun malliin.

-Eduskunta voisi käyttää tämän asian käsittelyyn uhrattavan ajan vaikka keskikaljan kanssa läträämiseen. Lähikaupassa myytävän keppanan vahvuus on rakentajille aivan yksi hailee. Työmailla ei nykypäivänä juopotella.

Lue koko blogi tästä

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.