Rakennusliiton Suokas: Rakennusala haluaa asialliset palkankorotukset

7.8.2017 13:37 | Rakennusliitto ry

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas laittaa jäitä hattuun ammattiliittojohtajille, jotka laskevat palkankorotusvaraksi 0,5-1,0 prosenttia. Suokas kirjoittaa blogissaan, että ”ay-johtajat ovat vaatineet, että nyt pitää palkankorotusten olla positiivismerkkisiä”.

”Tämä on julkisuudessa tulkittu niin, että henkisesti on jo sovittu 0,5 – 1,0 prosentin välillä olevista palkankorotuksista. Eli pakkaselle taas painuu.”

”Älkää hyvät toverit päästäkö jälleen isäntiä ilmaiseksi. Puhumattakaan siitä, että vaaditte samaa myös muilta”, vetoaa Suokas.

Rakennusalalla voitaisiin Suokkaan mukaan ”pitkän kitukauden jälkeen tarkastella palkkoja asiallisesti”.

”Jos mattoa ei vedetä jalkojen alta. Toteutetaan Elinkeinoelämän Keskusliitonkin esittämä vaatimus ja neuvotellaan aidosti alakohtaisesti. Tässä ajassa ja alakohtaisten edellytysten mukaisesti. ”

Lue tästä koko blogi

Rakennusliiton Suokas: Soinin siniset ovat vain onnensotureita19.6.2017 13:50Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvostelee ”Soinin sinisiä” onnensotureiksi, joiden ilmaantuminen on täysin uutta suomalaisessa politiikassa. -Minulla ei ole mitään erityisen lämpimiä tunteita nuivien käsiin jäänyttä Perussuomalaista puoluetta kohtaan. Mutta vielä ikävämpänä demokratian kannalta pidän sitä, että ilman puoluetta, puolueohjelmaa ja äänestäjien puolueelle antamaa mandaattia ryhdytään hallitusvallan käyttäjäksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Rakennusliiton Suokas: Terminaattori Lindströmin valikoimasta puuttuu vain jalkapuu16.5.2017 14:47Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan Juha Sipilän hallitus on ottanut työttömien nöyryytyksessä käyttöön kaikki keinot jalkapuuta lukuunottamatta. -Suomessa poistettiin jalkapuut kirkkojen edustoilta asetuksella 1848. Maakuntahallinnot voisivat pystyttää nämä uudelleen. Työttömien uusiksi häpeärangaistuksiksi ovat nousemassa valtiovallan tarkoituksellisesti junailemat karenssit työttömyysturvaan. Eikö olisi parempi astella koko tämä polku loppuun saakka, kansallisessa hengessä, ehdottaa Suokas blogissaan. Suokkaan mukaan työministeri voi olla ymmärtämättömyyttään olla todellinen terminaatori. Jari Lindströmin (ps) hanke työttömien pakollisista työpaikkahakemuksista tulee aiheuttamaan tuhansille rakentajille turhia karensseja. Itkua ja hammastenkiristelyä torppiin ja kerrostalohuoneistoihin. Suokkaan mukaan malli olisi työllistymien kannalta yhtä kehno kuin hallituksenkin, mutta mahdollisuus välttää työttömyysturvan karenssi olisi todellinen. Molemmissa malleissa työ

Rakentajat lyövät kovaa hallitusta: Osinkohillopurkit ulkomaille, työttömiä nöyryytetään13.5.2017 11:00Tiedote

Rakentajien mielestä peruspalkansaajien ja työttömien nöyryyttäminen alkaa paisua mittaan, joka koettelee ammattiyhdistysliikkeen kärsivällisyyttä ja edellyttää kovempia toimia. Rakennusliiton mielestä maan hallitus haluaa nyt nöyryyttää työttömiä, lisätä karenssipäiviä ja siivota kortistoa pudottamalla sieltä väkeä pois hallintokikkailulla. Näin saataisiin kaunisteltua työttömyyslukuja ja paikattua hallituksen mainetta.