Rakennusliiton Suokas: Rakennusala haluaa asialliset palkankorotukset

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas laittaa jäitä hattuun ammattiliittojohtajille, jotka laskevat palkankorotusvaraksi 0,5-1,0 prosenttia. Suokas kirjoittaa blogissaan, että ”ay-johtajat ovat vaatineet, että nyt pitää palkankorotusten olla positiivismerkkisiä”.

”Tämä on julkisuudessa tulkittu niin, että henkisesti on jo sovittu 0,5 – 1,0 prosentin välillä olevista palkankorotuksista. Eli pakkaselle taas painuu.”

”Älkää hyvät toverit päästäkö jälleen isäntiä ilmaiseksi. Puhumattakaan siitä, että vaaditte samaa myös muilta”, vetoaa Suokas.

Rakennusalalla voitaisiin Suokkaan mukaan ”pitkän kitukauden jälkeen tarkastella palkkoja asiallisesti”.

”Jos mattoa ei vedetä jalkojen alta. Toteutetaan Elinkeinoelämän Keskusliitonkin esittämä vaatimus ja neuvotellaan aidosti alakohtaisesti. Tässä ajassa ja alakohtaisten edellytysten mukaisesti. ”

Lue tästä koko blogi

Rakennusliiton Suokas: Ulkomainen työvoima virtaa kohti pohjoista29.5.2018 12:43Tiedote

Etelä-Suomessa rakennusalan työlupien tarveharkinta on poistettu ja jo nyt nähdään, että EU:n ulkopuolinen työvoima alkaa valua kohti pohjoista, kirjoittaa Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas blogissaan. Työvoima virtaa nyt alueille, joille ei lupaa ole myönnetty. ”Jos Juha Sipilä (kesk) ennättää ennen hallituksensa kuolin korahdusta täyttää lupauksensa ja avata Suomen rajat koko maailmalle, voimme sanoa hyvää yötä.”