Rakennusliiton Suokas: Rakennusala haluaa asialliset palkankorotukset

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas laittaa jäitä hattuun ammattiliittojohtajille, jotka laskevat palkankorotusvaraksi 0,5-1,0 prosenttia. Suokas kirjoittaa blogissaan, että ”ay-johtajat ovat vaatineet, että nyt pitää palkankorotusten olla positiivismerkkisiä”.

”Tämä on julkisuudessa tulkittu niin, että henkisesti on jo sovittu 0,5 – 1,0 prosentin välillä olevista palkankorotuksista. Eli pakkaselle taas painuu.”

”Älkää hyvät toverit päästäkö jälleen isäntiä ilmaiseksi. Puhumattakaan siitä, että vaaditte samaa myös muilta”, vetoaa Suokas.

Rakennusalalla voitaisiin Suokkaan mukaan ”pitkän kitukauden jälkeen tarkastella palkkoja asiallisesti”.

”Jos mattoa ei vedetä jalkojen alta. Toteutetaan Elinkeinoelämän Keskusliitonkin esittämä vaatimus ja neuvotellaan aidosti alakohtaisesti. Tässä ajassa ja alakohtaisten edellytysten mukaisesti. ”

Lue tästä koko blogi