Rakennusliiton Suokas: Sipilä ja siniset vuokraministerit murjovat työtä tekeviä

Hallitus murjoo Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan työtä tekeviä ihmisiä. Tässä ”keihään kärkenä ovat siniset vuokraministerit, joiden puolue ei ole koskaan saanut valtakunnallisissa vaaleissa ensimmäistäkään ääntä”.

Suokkaan mukaan ammatillisesta koulutuksesta on leikattu niin paljon resursseja, että se väistämättä jättää yhä useamman nuoren pelkän peruskoulun varaan.

”Tilastot osoittavat, että peruskoulun varassa olevat työllistyvät nyt ja tulevaisuudessa selkeästi muita huonommin. Näille nuorille ei haluta jakaa pakasta elämän valttikortteja, pelkkiä seiskahaita.”

”Onko hommassa mitään mieltä? Luulevatko työvoimapulaa ruikuttavat yrittäjät todella löytävänsä kaikki tekijät Suomen ulkopuolelta. Kuten jotkut rakennusyrittäjät aikanaan rehvastelivat: ”Kun rajat aukeavat, ei meidän firmaan oteta enää yhtään suomalaista töihin.” Ei se ihan näin mennyt.”

”Ammattiyhdistysliike on laillinen kansalaisjärjestö, joka yrittää laillisin toimin panna kapuloita Sipilän hallituksen rattaisiin. Tätä väitetään demokraattiseen prosessiin sekaantumiseksi. Sallittakoon, jos ei aivan nauraa niin ainakin hihittää.”

”Asema työnantajana tai paksu lompakko ei oikeuta ketään nousemaan kanssaihmisten yläpuolelle. Antaisimmeko todella kenen tahansa yrittäjän vapaasti määritellä meidät tai lapsemme työelämän jämäkasoiksi? Siirrettäväksi työmarkkinoiden ulkopuoliseen jätekonttiin.”

”Sipilän (kesk) hallituksen jäljiltä kontin täytettä tulee ilman uutta lainsäädäntöäkin. Yhden hallituksen aikana poliittinen konsensus tasa-arvoisten mahdollisuuksien Suomesta on kadonnut. Nyt kamppaillaan vallasta yhteiskunnassa, jossa Orwellia lainaten politiikkaa tehdään periaatteella; toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset", kirjoittaa Suokas blogissaan.

Lue koko blogi tästä