Rakennusliiton Suokas: Soinin siniset ovat vain onnensotureita

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvostelee ”Soinin sinisiä” onnensotureiksi, joiden ilmaantuminen on täysin uutta suomalaisessa politiikassa. -Minulla ei ole mitään erityisen lämpimiä tunteita nuivien käsiin jäänyttä Perussuomalaista puoluetta kohtaan. Mutta vielä ikävämpänä demokratian kannalta pidän sitä, että ilman puoluetta, puolueohjelmaa ja äänestäjien puolueelle antamaa mandaattia ryhdytään hallitusvallan käyttäjäksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan asiaa ei korjaa se, vaikka Uusi vaihtoehto perustaisi Fazerin sinistäkin sinisemmän puolueen. -Mandaattinsa äänestäjiltä he tulevat saamaan vasta kevään 2019 eduskuntavaaleissa. Eikä tarvitse olla kovinkaan paljon politiikkaa seurannut arvatakseen, että se mandaatti ei kovin kummoinen ole.
-En tiedä enkä ryhdy arvailemaan, millä hinnalla Sipilä (kesk.) ja Orpo (kok.) ovat hallituksensa onnensoturit ostaneet. Mutta se vähäinenkin nihkeys, jota persut hallituksen äärioikeistolaista työnantajia suosivaa politiikkaa kohtaan ovat mahdollisesti esittäneet, tullee katoamaan kuin kusi lumeen.
Lue koko blogi tästä

Rakennusliiton Suokas:Holmströmin vertailu Ruotsin työmarkkinoihin ontuu27.9.2017 13:03Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä Nobel-palkitun professorin Bengt Holmströmin vertailu Ruotsin työmarkkinoihin ontuu pahasti. -Nobel-palkittujen professorien viisauksia kuunnellessa puheen taustalla oleva poliittinen arvomaailma monelta hämärtyy. Holmström pyrkii aktiivisesti poistamaan Suomen työehtosopimusten yleissitovuuden. Myönteisten vaikutusten esimerkkimaaksi ei käy kuitenkaan Ruotsi. Naapurissa ei yleissitovuutta ole koskaan ollutkaan, muistuttaa Suokas.

Rakennusliiton Matti Harjuniemi: Talousennusteiden tarkkuus on huono 5.9.2017 09:52Tiedote

Rakennusliiton puheenjohtaja Matti Harjuniemi arvostelee suomalaisia talousennusteita, joissa näkyy melko huonosti talouden muutokset ja merkit tulevasta. Harjuniemen mukaan tästä ovat hyvänä esimerkkinä tätä vuotta koskeneet ennusteet. -Ne ennusteet ovat menneet metsään.  Ongelma on, että politiikan teon ja päätösten pohjana käytetään usein yksipuolisia ja tarkoitushakuisia ennusteita.  Talousennusteiden asema talous- ja yhteiskuntapolitiikassa onkin parasta miettiä uudelleen.