Rakennusliiton Suokas: Soinin siniset ovat vain onnensotureita

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvostelee ”Soinin sinisiä” onnensotureiksi, joiden ilmaantuminen on täysin uutta suomalaisessa politiikassa. -Minulla ei ole mitään erityisen lämpimiä tunteita nuivien käsiin jäänyttä Perussuomalaista puoluetta kohtaan. Mutta vielä ikävämpänä demokratian kannalta pidän sitä, että ilman puoluetta, puolueohjelmaa ja äänestäjien puolueelle antamaa mandaattia ryhdytään hallitusvallan käyttäjäksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan asiaa ei korjaa se, vaikka Uusi vaihtoehto perustaisi Fazerin sinistäkin sinisemmän puolueen. -Mandaattinsa äänestäjiltä he tulevat saamaan vasta kevään 2019 eduskuntavaaleissa. Eikä tarvitse olla kovinkaan paljon politiikkaa seurannut arvatakseen, että se mandaatti ei kovin kummoinen ole.
-En tiedä enkä ryhdy arvailemaan, millä hinnalla Sipilä (kesk.) ja Orpo (kok.) ovat hallituksensa onnensoturit ostaneet. Mutta se vähäinenkin nihkeys, jota persut hallituksen äärioikeistolaista työnantajia suosivaa politiikkaa kohtaan ovat mahdollisesti esittäneet, tullee katoamaan kuin kusi lumeen.
Lue koko blogi tästä

Rakennusala kiinnittää huomiota putoamissuojauksiin19.2.2018 21:47Tiedote

Viime viikkojen aikana Suomen rakennustyömailla on sattunut useita, jopa kuolemaan johtaneita tapaturmia. Hyvin moni sattuneista tapaturmista ja läheltä piti -tilanteista on liittynyt putoamissuojauksen puutteellisuuteen. Tämän vuoksi rakennusalan järjestöt ja liitot eli Rakennusteollisuus RT, Pro ja Rakennusliitto kehottavat rakennustyömailla työskenteleviä tarkkailemaan ja tehostamaan erityisesti putoamissuojausta.

Rakennusliiton Suokas: Kokoomus patistaa kotiäidit nollatyösopimuksiin12.2.2018 11:10Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvioi kokoomuksen haluavan perhevapaauudistuksen, jossa kotona olevien äitien etuja leikataan. -Näin karsitaan kuluja ja lisätään väkeä työmarkkinoille. Vaikkapa kilpailemaan kauppojen nollasopimustöistä. Kokoomuksen kannattajilla, hyvässä työmarkkina-asemassa olevilla naisilla, ei ongelmaa ole. He ovat kotona lapsen kanssa juuri niin pitkään kuin haluavat ja palaavat sen jälkeen töihin.

Rakennusliiton Suokas: Nykyinen työttömyysturvan malli pitää räjäyttää30.1.2018 11:18Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä nykyinen työttömyysturvan malli joutaa räjäyttää. ”Järjestelmä on perverssi. Työtön ei tiedä, jääkö pätkätyöstä käteen muuta kuin työn ilo. Vielä pahempaa on epätietoisuus työttömyysturvan seuraavasta maksupäivästä. Jos kädestä suuhun elävällä ei ole varmuutta, milloin satunnaisen työpäivänä jälkeen seuraavaksi rahaa saa, on ymmärrettävää pelata varman päälle. Lapset kun tuppaavat syömään joka päivä”, kirjoittaa Suokas blogissaan.