Rakennusliiton Suokas: Soinin siniset ovat vain onnensotureita

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvostelee ”Soinin sinisiä” onnensotureiksi, joiden ilmaantuminen on täysin uutta suomalaisessa politiikassa. -Minulla ei ole mitään erityisen lämpimiä tunteita nuivien käsiin jäänyttä Perussuomalaista puoluetta kohtaan. Mutta vielä ikävämpänä demokratian kannalta pidän sitä, että ilman puoluetta, puolueohjelmaa ja äänestäjien puolueelle antamaa mandaattia ryhdytään hallitusvallan käyttäjäksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan asiaa ei korjaa se, vaikka Uusi vaihtoehto perustaisi Fazerin sinistäkin sinisemmän puolueen. -Mandaattinsa äänestäjiltä he tulevat saamaan vasta kevään 2019 eduskuntavaaleissa. Eikä tarvitse olla kovinkaan paljon politiikkaa seurannut arvatakseen, että se mandaatti ei kovin kummoinen ole.
-En tiedä enkä ryhdy arvailemaan, millä hinnalla Sipilä (kesk.) ja Orpo (kok.) ovat hallituksensa onnensoturit ostaneet. Mutta se vähäinenkin nihkeys, jota persut hallituksen äärioikeistolaista työnantajia suosivaa politiikkaa kohtaan ovat mahdollisesti esittäneet, tullee katoamaan kuin kusi lumeen.
Lue koko blogi tästä

Rakennusliiton Suokas: Ulkomainen työvoima virtaa kohti pohjoista29.5.2018 12:43Tiedote

Etelä-Suomessa rakennusalan työlupien tarveharkinta on poistettu ja jo nyt nähdään, että EU:n ulkopuolinen työvoima alkaa valua kohti pohjoista, kirjoittaa Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas blogissaan. Työvoima virtaa nyt alueille, joille ei lupaa ole myönnetty. ”Jos Juha Sipilä (kesk) ennättää ennen hallituksensa kuolin korahdusta täyttää lupauksensa ja avata Suomen rajat koko maailmalle, voimme sanoa hyvää yötä.”