Rakennusliiton Suokas: Soinin siniset ovat vain onnensotureita

19.6.2017 13:50 | Rakennusliitto ry

Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas arvostelee ”Soinin sinisiä” onnensotureiksi, joiden ilmaantuminen on täysin uutta suomalaisessa politiikassa. -Minulla ei ole mitään erityisen lämpimiä tunteita nuivien käsiin jäänyttä Perussuomalaista puoluetta kohtaan. Mutta vielä ikävämpänä demokratian kannalta pidän sitä, että ilman puoluetta, puolueohjelmaa ja äänestäjien puolueelle antamaa mandaattia ryhdytään hallitusvallan käyttäjäksi, kirjoittaa Suokas blogissaan.

Suokkaan mukaan asiaa ei korjaa se, vaikka Uusi vaihtoehto perustaisi Fazerin sinistäkin sinisemmän puolueen. -Mandaattinsa äänestäjiltä he tulevat saamaan vasta kevään 2019 eduskuntavaaleissa. Eikä tarvitse olla kovinkaan paljon politiikkaa seurannut arvatakseen, että se mandaatti ei kovin kummoinen ole.
-En tiedä enkä ryhdy arvailemaan, millä hinnalla Sipilä (kesk.) ja Orpo (kok.) ovat hallituksensa onnensoturit ostaneet. Mutta se vähäinenkin nihkeys, jota persut hallituksen äärioikeistolaista työnantajia suosivaa politiikkaa kohtaan ovat mahdollisesti esittäneet, tullee katoamaan kuin kusi lumeen.
Lue koko blogi tästä

Rakennusliiton Suokas: Impivaara ei ole meidän vaihtoehto22.8.2017 13:39Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä Suomella ei ole paluuta Impivaaraan. ”Aleksis Kiven seitsemän veljestä kokivat ympäröivän yhteiskunnan ahdistavaksi ja pakenivat omiin oloihinsa Impivaaraan. Talonsa poltettuaan miehet olivat kuitenkin onnellisia, kun palasivat osaksi yhteiskuntaa. Tätäkin on jo kokeiltu.” Suokas kommentoi blogissaan Turun tapahtumia ja hänen mukaansa ”olisi suuri virhe sortua vihaa lietsovien perusteetonta paskaa puhuvien vietäväksi.”

Rakennusliiton Suokas: Terminaattori Lindströmin valikoimasta puuttuu vain jalkapuu16.5.2017 14:47Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan Juha Sipilän hallitus on ottanut työttömien nöyryytyksessä käyttöön kaikki keinot jalkapuuta lukuunottamatta. -Suomessa poistettiin jalkapuut kirkkojen edustoilta asetuksella 1848. Maakuntahallinnot voisivat pystyttää nämä uudelleen. Työttömien uusiksi häpeärangaistuksiksi ovat nousemassa valtiovallan tarkoituksellisesti junailemat karenssit työttömyysturvaan. Eikö olisi parempi astella koko tämä polku loppuun saakka, kansallisessa hengessä, ehdottaa Suokas blogissaan. Suokkaan mukaan työministeri voi olla ymmärtämättömyyttään olla todellinen terminaatori. Jari Lindströmin (ps) hanke työttömien pakollisista työpaikkahakemuksista tulee aiheuttamaan tuhansille rakentajille turhia karensseja. Itkua ja hammastenkiristelyä torppiin ja kerrostalohuoneistoihin. Suokkaan mukaan malli olisi työllistymien kannalta yhtä kehno kuin hallituksenkin, mutta mahdollisuus välttää työttömyysturvan karenssi olisi todellinen. Molemmissa malleissa työ