Rakennusliiton Suokkaan blogikirjoitus: Vaalilupaus

Rakennusliitto käynnistää äänestämään kannustavan kampanjan. Varapuheenjohtaja Kyösti Suokas on ehdolla eduskuntaan Uudellamaalla ja antaa vaalilupauksen. Suokkaan tuore blogikirjoitus löytyy linkin takaa.

Kyösti Suokas
varapuheenjohtaja
puh. 050 1587.

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Taustatietoa eduskuntavaaliehdokas Kyösti Suokkaasta:

Kyösti Suokas, sitoutumaton Vasemmistoliiton ehdokas Uudellamaalla

Varatuomari, Rakennusliiton varapuheenjohtaja.

Syntynyt 1958 Nurmijärvellä.

Käynyt Klaukkalan kansakoulun, ylioppilaaksi kirjoitti Nurmijärven yhteiskoulusta ja juristiksi valmistui Helsingin yliopistosta.

Nuorena paljon rakennustöissä ympäri Uuttamaata, mm. Nurmijärvellä, Vantaalla, Espoossa, Hyvinkäällä, Keravalla, Porvoossa, Mäntsälässä, Karjaalla ym. Nuorena töissä myös Klaukkalassa muovitehtaalla, postinjakajana ja rantavahtina, Espoon nimismiespiirin toimistossa virkailijana ja Järvenpäässä nimismiehen sijaisena. Rakennusliittoon siirtyi veroasioita hoitaneen tulliylitarkastajan virasta.

Vuodesta 1987 alkaen töissä Rakennusliitossa; lakimiehenä, vastaavana lakimiehenä, II puheenjohtajana ja varapuheenjohtajana.

Työhön liittyviä edustuksia mm. 12 vuotta työtuomioistuimen tuomarina, 7 vuotta vakuutusoikeuden tuomarina, lukuisissa lakeja valmistelleissa työryhmissä, 15 vuotta eläkeyhtiöiden hallituksissa, keskusverolautakunnassa jäsenenä.

Laaja kokemus rakennusalan kansainvälisestä edunvalvonnasta ja eri organisaatioissa toimimisesta 30 vuoden ajalta. Kielitaito suomi, ruotsi, englanti, espanja, venäjä ja saksa.

Harrastukset lukeminen, liikunta ja musiikki. Kohtuullinen viulisti, judossa musta vyö.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Kimmo Palonen, Matti Harjuniemi jatkaa puheenjohtajana27.5.2019 09:47:25 EESTTiedote

Rakennusliitto asetti suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsi liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa 24.-26.5.2019. Henkilövalinnat tehtiin sunnuntaina. Liiton puheenjohtajana jatkaa Matti Harjuniemi, 60. Harjuniemellä ei ollut vastaehdokasta. Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin neuvottelupäällikkö Kimmo Palonen, 50. Hän voitti äänestyksessä oppilaitostiedottaja Niko Seppäsen äänin 152 – 32.

Rakentajat kokoontuvat liittokokoukseen Helsinkiin - Työtä ja turvaa!21.5.2019 13:47:19 EESTKutsu

Rakennusliitto asettaa suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsee liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa Helsingissä perjantaista alkaen. Kokous alkaa avajaisistunnolla Marina Congress Centerissä Helsingissä perjantaina 24.5. kello 12. SAK:n tervehdyksen kokoukselle tuo varapuheenjohtaja Matti Huutola. Kansainväliset tervehdykset esittävät rakentajien maailmanliiton BWI:n pääsihteeri Ambet Yuson ja rakentajien Euroopan federaation EFBWW:n pääsihteeri Sam Hägglund.