Rakennusliitto perui työsulkua edeltävät lakot

Rakennusliitto peruutti yhtiöihin Betonimestarit Oy, Betset Oy, Parma Oy, Rajaville Oy, Parmarail Oy, Rudus Oy ja Ruskon Betoni Oy julistamansa lakot. Lakot oli julistettu päiviksi 3., 4., 7. ja 8 toukokuuta.

Lakkoilmoitus piti sisällään edellä mainittujen yhtiöiden, näiden tytäryhtiöiden ja samaan yritysryhmään kuuluvien yhtiöiden työt, joihin sovelletaan rakennustuotealan työehtosopimusta. Samalla peruttiin myös Saint-Cobain Finland Oy:n Kirkkonummen tuotantolaitokseen 14.5.2018 alkavaksi julistettu lakko.

-Rakennusliitolla oli tarkoitus vauhdittaa työehtosopimusneuvotteluja rajoitetuilla lakoilla. Kun työnantajaliitto Rakennusteollisuus RT julisti kaikkia toimialoja koskevan työsulun alkamaan 10.5.2018, yksittäisiin yrityksiin kohdistuvat tätä edeltävät lakot kävivät tarpeettomiksi. Painetta neuvottelutuloksen saamiseksi on nyt varmasti riittämiin. Paikallisista kahinoista siirrytään koko valtakunnan kattavaan taisteluun, sanoo Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas.