Rakennusliitto perui työsulkua edeltävät lakot

Rakennusliitto peruutti yhtiöihin Betonimestarit Oy, Betset Oy, Parma Oy, Rajaville Oy, Parmarail Oy, Rudus Oy ja Ruskon Betoni Oy julistamansa lakot. Lakot oli julistettu päiviksi 3., 4., 7. ja 8 toukokuuta.

Lakkoilmoitus piti sisällään edellä mainittujen yhtiöiden, näiden tytäryhtiöiden ja samaan yritysryhmään kuuluvien yhtiöiden työt, joihin sovelletaan rakennustuotealan työehtosopimusta. Samalla peruttiin myös Saint-Cobain Finland Oy:n Kirkkonummen tuotantolaitokseen 14.5.2018 alkavaksi julistettu lakko.

-Rakennusliitolla oli tarkoitus vauhdittaa työehtosopimusneuvotteluja rajoitetuilla lakoilla. Kun työnantajaliitto Rakennusteollisuus RT julisti kaikkia toimialoja koskevan työsulun alkamaan 10.5.2018, yksittäisiin yrityksiin kohdistuvat tätä edeltävät lakot kävivät tarpeettomiksi. Painetta neuvottelutuloksen saamiseksi on nyt varmasti riittämiin. Paikallisista kahinoista siirrytään koko valtakunnan kattavaan taisteluun, sanoo Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas.

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.