Rakennusliitto valmistautuu työsulkuun

Rakennusliitto valmistautuu työantajien julistaman työsulun alkamiseen 10.5.2018.Rakennusliiton hallitus päätti torstaina maksaa sulun takia ilman palkkaa jääville jäsenille työtaisteluavustusta 50 € päivässä. Avustuksen suuruus on mitoitettu siten, että liitto kestää pitkäänkin jatkuvan sulkutaistelun.

Avustusta maksetaan liittoon ennen 1.4.2018 liittyneille jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille.

Työtaisteluavustus maksetaan kahden viikon välein kunnes sulku päättyy.

Liiton hallitus pitää pelkästään liiton jäseniin kohdistuvaa työsulkua laittomana.

Liitto käynnistää oikeustoimet niitä työnantajia kohtaan, jotka syrjivät työntekijöitään Rakennusliiton jäsenyyden perusteella.

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.