Rakennusliitto valmistautuu työsulkuun

Rakennusliitto valmistautuu työantajien julistaman työsulun alkamiseen 10.5.2018.Rakennusliiton hallitus päätti torstaina maksaa sulun takia ilman palkkaa jääville jäsenille työtaisteluavustusta 50 € päivässä. Avustuksen suuruus on mitoitettu siten, että liitto kestää pitkäänkin jatkuvan sulkutaistelun.

Avustusta maksetaan liittoon ennen 1.4.2018 liittyneille jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille.

Työtaisteluavustus maksetaan kahden viikon välein kunnes sulku päättyy.

Liiton hallitus pitää pelkästään liiton jäseniin kohdistuvaa työsulkua laittomana.

Liitto käynnistää oikeustoimet niitä työnantajia kohtaan, jotka syrjivät työntekijöitään Rakennusliiton jäsenyyden perusteella.