Saint-Gobain FinlandSaint-Gobain Finland

Rakennusteollisuuden mineraalivillajätettä hyödyntävä kiertotalouden innovaatiohanke WOOL2LOOP päättyy – tervetuloa 26.10. pidettävään loppukonferenssiin!

EU-rahoitteisen ja Saint-Gobain Finlandin koordinoiman WOOL2LOOP-innovaatiohankkeen loppukonferenssi pidetään 26.10. Portugalin Lissabonissa. Konferenssissa käsitellään monipuolisesti mineraalivillajätteen hyödyntämisen haasteisiin vastaamisesta vähähiilipitoisissa rakennusmateriaaleissa. Tapahtumaan voi osallistua myös etänä.

WOOL2LOOP-hankkeen loppukonferenssi pidetään 26.10. VIP Grand Lisboa -hotellissa Lissabonissa. Tapahtumaan voi osallistua paikan päällä tai etänä.

Loppukonferenssissa kuullaan niin tutkijoilta kuin teollisuusyrityksiltäkin mineraalivillajätteen hyödyntämisen haasteisiin vastaamisesta vähähiilipitoisissa rakennusmateriaaleissa. Tapahtuman ulkopuoliset puhujat laajentavat näkemystä projektin ulkopuolelle ja monialainen opiskelijaryhmä tuo tuoreita näkökulmia paneelikeskusteluun.

Tapahtuma sopii hyvin jokaiselle kiertotaloudesta ja rakennetusta ympäristöstä kiinnostuneelle.

Tule kuulemaan lisää päättyvästä hankkeesta ja puheenvuoroja kestävämmästä tulevaisuudesta!

>> Ilmoittaudu mukaan osoitteessa: wool2looplisbon.com

>> Lue lisää konferenssin ohjelmasta

Hankkeen tavoitteena tehostaa mineraalivillajätteen hyödyntämistä

WOOL2LOOP-hankkeessa on tutkittu rakennusteollisuuden mineraalivillajätteen uusiokäyttöä geopolymeeriteknologian avulla. Hankkeen yleisenä tavoitteena on ollut ohjata mineraalivillajätettä kaatopaikalle ja tehostaa jätteen hyödyntämistä uusissa tuotteissa, samalla turvaten rakennusteollisuuden kestävien, vaihtoehtoisten ja ei-tavanomaisten raaka-aineiden saatavuuden tulevaisuudessa.

>> Lue lisää WOOL2LOOP-hankkeesta

Lisätietoja:

Anne Kaiser
WOOL2LOOP-koordinaattori ja vastuullisuuspäällikkö, Saint-Gobain Finland Oy,
anne.kaiser@saint-gobain.com, puh. +358 400 289 933

WOOL2LOOP-loppukonferenssin kutsu
WOOL2LOOP on EU-rahoitteinen innovaatiohanke

Saint-Gobain Finland

Saint-Gobain suunnittelee, valmistaa ja toimittaa rakennusmateriaaleja, -tuotteita ja ratkaisuja, jotka lisäävät hyvinvointia yhteiskunnassa; parantamalla ihmisten päivittäistä elämänlaatua ja vastaten tulevien sukupolvien haasteisiin toimimalla vastuullisesti. Suomessa Saint-Gobain Finland Oy palvelee asiakkaitaan rakennustuotesektorin tunnetuilla tuotemerkeillä: Ecophon, Gyproc, ISOVER, PAM sekä Weber.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Saint-Gobain Finland

Ammattirakentajille avattiin lisää palveluja Tampereen seudulle – Saint-Gobainin uusi palvelupiste parantaa asiakaspalvelua ja vähentää kuljetuspäästöjä23.3.2022 08:55:00 EET | Tiedote

Rakennusmateriaaleja, -tuotteita ja ratkaisuja valmistava Saint-Gobain Finland on avannut Pirkkalaan uuden palvelupisteen, joka palvelee Tampereen alueen rakentamisen ammattilaisia ja vastaa lisääntyvän rakentamisen vaatimuksiin. Samalla vähennetään kuljetuksista johtuvia päästöjä ja materiaalihukkaa.