Rakennusyhtiö Temotek kasvoi merkittävästi – liikevaihto nousi 88 % vuonna 2017

Vuonna 2017 Temotek-konsernin liikevaihto kasvoi 88 % ja oli 64,8 miljoonaa euroa (34,6 milj. euroa vuonna 2016). Liikevoitto lähes viisinkertaistui, 3,5 miljoonaan euroon (0,6 milj. euroa vuonna 2016) ja oli 5,4 % liikevaihdosta.

Oulussa Linnanmaan Tietolinjalle nousee Temotekin rakentamia asuntoja

”Tavoitteenamme Temotekissä on tarjota asiakkaillemme laatua; kokonaisuus, joka aina hieman ylittää sille asetetut odotukset. Tämä strateginen valinta on osoittautunut onnistuneeksi. Ymmärrämme asiakkaidemme tarpeet, ja se on tuonut meille myös uusia töitä”, toimitusjohtaja Mika Kaikkonen iloitsee.

Temotek-konsernin kaikki segmentit kasvoivat vuonna 2017. Liikevaihtoa nosti muun muassa ennätysvilkas asuntokauppa: perustajaurakoituja asuntoja myytiin vuoden aikana 234. Palveluasumisen kasvava kysyntä puolestaan laajensi toiminnan valtakunnalliseksi. Tulosta kasvatti myyntikatteen paraneminen. Kiinteiden kustannusten suhteellinen osuus pieneni edellisvuodesta.

”Vuoden 2017 lopussa saimme valmiiksi 73 Lumo-kotia Oulun Linnanmaassa. Tämä yhdessä Lumo Kodit Oy:n kanssa toteutettu hanke oli meille merkittävä askel eteenpäin vahvana asuntorakentajana. Osaava tiimimme toteutti asunnot ajallaan, kustannustehokkaasti sekä laatu- ja ympäristönäkökulmat huomioon ottaen”, Mika Kaikkonen kertoo.

Konsernin avainlukuja

Muutos, %

Liikevaihto, milj. euroa

64,8

34,6

88

Liikevoitto, milj. euroa

3,5

0,6

486

Liikevoitto, % liikevaihdosta

Henkilöstö keskimäärin

250

147

101

Temotek-konsernilla on vahva työkanta tilikaudelle 2018, ja liikevaihdon ennakoidaan kehittyvän edelleen positiivisesti. Toimintojen kehittämisen ja toimintaedellytysten vahvistumisen myötä myös tulostason ennakoidaan yltävän edellisen tilikauden tasolle. Laadun kehittäminen ja toiminnan tehostaminen toiminnanohjausjärjestelmien ja uuden teknologian avulla ovat tärkeitä painopistealueita.

Parhaillaan Temotekillä on rakenteilla 254 asuntoa ja 11 liiketilaa eri puolilla Suomea. Oulun Ritaharjussa käynnistyy huhtikuussa 106 asunnon kerrostalokohde, ja uusin hanke on Helsingin Jätkäsaareen nouseva 64 asunnon asuintalo, joka valmistuu arviolta syksyllä  2019.

Mika Kaikkonen, toimitusjohtaja, p. 040 510 4777

Oulussa Linnanmaan Tietolinjalle nousee Temotekin rakentamia asuntoja

Temotek
Teknologiantie 4 F
90590 Oulu

020 743 6950http://www.temotek.fi/

Temotek on kasvava oululainen rakennusalan moniosaaja – innovatiivinen asumisen, liike- ja toimitilatarpeiden, rakentamisen ja kiinteistökehityksen kumppani, joka toteuttaa kohteet asiakaslähtöisesti suunnittelusta luovutukseen. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 65 miljoonaa euroa. Konserniin kuuluvat asunto- ja liiketilojen rakentamisesta vastaava Temotek Oy ja Oulussa, pääkaupunkiseudulla sekä Tampereella toimitilamuutoksia ja korjausrakentamista tarjoava Temotek Palvelut Oy. Työllistämme noin 250 rakennusalan ammattilaista ympäri Suomen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi