Rakentajilla vuorokauden lakko perjantaina 2.2.2018

Rakennusliitto toteuttaa perjantaina 2. helmikuuta monien muiden SAK:n liittojen tapaan poliittisen lakon. Rakennusliiton hallitus teki asiasta päätöksen tiistaina SAK:n liittopäättäjien kokouksen jälkeen.

SAK:n järjestämä suuri työttömyysturvan leikkausten vastainen mielenilmaus alkaa samana päivänä Helsingin Senaatintorilla klo 11.00.

Rakennusliitto vastustaa lakollaan työttömyysturvan aktiivimallia, joka tuli voimaan vuoden alusta. Samalla rakentajat vaativat aktiivimalli kakkosen valmistelun pysäyttämistä.

Rakentajat pysäyttävät perjantaina 2.2.2018 työnsä klo 00.00. Lakko jatkuu perjantaina klo 24.00 asti. Lakko koskee kaikkia liiton sopimusaloja pois lukien sellainen rakennustuoteteollisuuden prosessiteollisuus, joka edellyttäisi aikaisemmin aloitettavaa tuotannon alasajoa.

Kyseessä on ammattiliiton julistama poliittinen työtaistelu, josta ei lain mukaan voi tulla seurauksia siihen osallistuville työntekijöille.

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.