Patmos LähetyssäätiöPatmos Lähetyssäätiö

Rakkautta pakattuna kenkälaatikoihin

Operaatio Joulun Lapsi on maailmanlaajuinen, yli 11 miljoona lasta vuodessa tavoittava projekti, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1995 saakka Patmos Lähetyssäätiön organisoimana. Ideana on pakata kenkälaatikon kokoinen lahjalaatikko täyteen lasta ilahduttavia tavaroita ja lähettää vähävaraiselle lapselle. Jokaisen lahjan mukana lapsi kuulee myös evankeliumin.

- Operaatio Joulun Lapsi antaa hyvän mielen niin lahjan saajalle kuin antajallekin. Tämä on konkreettinen tapa osoittaa rakkautta köyhyydessä eläville lapsille, projektikoordinaattori Ilkka Kujala sanoo.

Tänäkin vuonna suomalaisten lahjat lähetetään Romaniaan ja Moldovaan, Euroopan köyhimmille alueille. Tavoitteena on kerätä 38 000 lahjaa. Eri puolilla Suomea toimiviin palautuspisteisiin voi lahjansa palauttaa marraskuun kolmannella viikolla, 13.-20.11. Kenkälaatikkoaihioita ja ohjeita lahjan pakkaamiseen voi noutaa palautuspisteistä 2.10. alkaen, tai tilata suoraan kotiin netistä: www.joulunlapsi.fi

Antamisen riemu ja toivo voittavat pimeän

Yksi keräyksen mainoskasvoista tänä syksynä on artisti Jippu, joka oli mukana lahjojen jakelumatkalla viime vuonna.

- Jokaisessa kodissa, jossa saimme vierailla, minut yhä uudelleen riisuttiin itsekkyydestä ja paremmuuden tunnosta. Lasten väsyneet ja särjetyt katseet hetkittäin jopa uuvuttivat. Silti se uskomaton lahjojen antamisen riemu ja ilo yhteisestä toivosta voitti pimeän, Jippu sanoo.

Lisätietoja, kuvia, lahjojen pakkausohjeet ja osallistumisohjeet keräykseen www.joulunlapsi.fi

Niko Havupalo
Projektityöntekijä