Patmos LähetyssäätiöPatmos Lähetyssäätiö

Rakkautta pakattuna kenkälaatikoihin

Operaatio Joulun Lapsi on maailmanlaajuinen, yli 11 miljoona lasta vuodessa tavoittava projekti, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1995 saakka Patmos Lähetyssäätiön organisoimana. Ideana on pakata kenkälaatikon kokoinen lahjalaatikko täyteen lasta ilahduttavia tavaroita ja lähettää vähävaraiselle lapselle. Jokaisen lahjan mukana lapsi kuulee myös evankeliumin.

- Operaatio Joulun Lapsi antaa hyvän mielen niin lahjan saajalle kuin antajallekin. Tämä on konkreettinen tapa osoittaa rakkautta köyhyydessä eläville lapsille, projektikoordinaattori Ilkka Kujala sanoo.

Tänäkin vuonna suomalaisten lahjat lähetetään Romaniaan ja Moldovaan, Euroopan köyhimmille alueille. Tavoitteena on kerätä 38 000 lahjaa. Eri puolilla Suomea toimiviin palautuspisteisiin voi lahjansa palauttaa marraskuun kolmannella viikolla, 13.-20.11. Kenkälaatikkoaihioita ja ohjeita lahjan pakkaamiseen voi noutaa palautuspisteistä 2.10. alkaen, tai tilata suoraan kotiin netistä: www.joulunlapsi.fi

Antamisen riemu ja toivo voittavat pimeän

Yksi keräyksen mainoskasvoista tänä syksynä on artisti Jippu, joka oli mukana lahjojen jakelumatkalla viime vuonna.

- Jokaisessa kodissa, jossa saimme vierailla, minut yhä uudelleen riisuttiin itsekkyydestä ja paremmuuden tunnosta. Lasten väsyneet ja särjetyt katseet hetkittäin jopa uuvuttivat. Silti se uskomaton lahjojen antamisen riemu ja ilo yhteisestä toivosta voitti pimeän, Jippu sanoo.

Lisätietoja, kuvia, lahjojen pakkausohjeet ja osallistumisohjeet keräykseen www.joulunlapsi.fi

Niko Havupalo
Projektityöntekijä
Operaatio Joulun Lapsi
niko.havupalo@patmos.fi
www.joulunlapsi.fi

RADIO PATMOS sai pysyvän toimiluvan - Lähes neljän miljoonan suomalaisen ulottuvilla28.9.2016 11:35Tiedote

Radio Patmos aloittaa uuden tuotantokauden lauantaina FM-taajuuksilla 1.10.2016 klo 8. Väliaikaisilla toimiluvilla aiempina vuosina toiminut kristillinen radiokanava on saanut pysyvän toimiluvan 10 kuuluvuusalueelle vuoden 2019 loppuun ja väliaikaisen luvan 14 paikkakunnalla vuoden 2016 taitteeseen. Ohjelmaa lähetetään viikon jokaisena päivänä ympäri vuorokauden. Radio Patmoksen kuuluvuusalueella elää 3,9 miljoonaa suomalaista. Ohjelmia voi kuunnella myös netin välityksellä kaikkialla patmos.studio24.fi.