Rallin superlupaus Kalle Rovanperä läpäisi ”inssiajon”

Suomalaisen autourheilun nuori tähti Kalle Rovanperä täytti eilen sunnuntaina 17-vuotta ja sai harvinaisella poikkeusluvalla tänään elinkeinonsa harjoittamista helpottavan ajokortin onnistuneen ajokokeen päätteeksi. Nuori rallisensaatio pääsee näin osallistumaan tänä vuonna jo kahteen MM-ralliin: Walesiin ja Australiaan.

Rovanperän yhteistyökumppanit Red Bull ja CAP-autokoulu ovat julkaisseet nuoren suomalaiskuskin odotetusta inssiajosta hulvattoman markkinointivideon, jonka odotetaan keräävän laajaa kansainvälistä huomiota. Rovanperä on todistanut ajotaitonsa rallireiteillä moneen kertaan, mutta videolla nuoren miehen taidokas auton käsittely pääsee yllättämään tutkinnon vastaanottajan. Video ja valokuvat ovat medioiden vapaasti käytettävissä.

Kalle Rovanperän mukaan inssiajo sujui ilman kummempia kommelluksia.

- Ei siinä ollut mitään ongelmia. Toki ennakkoon jännitti hieman, mutta ei mitenkään liiaksi. Hyvältä tietysti tuntuu, että ajokortti on nyt taskussa ja uran etenemiselle ei ole enää esteitä. Nyt on helpottunut olo, Rovanperä kertoi tuoreeltaan ajokokeen jälkeen.

Seuraavaksi Rovanperällä on edessään rallin EM-sarjan osakilpailu Latviassa ennen uran ensimmäistä MM-rallia Walesissa. Latviassa alla on nyt ensimmäistä kertaa myös Ford Fiesta R5 -ralliauto.

- En ole Fordilla ajanut kuin muutaman kymmenen kilometriä, joten Latviassa sitten nähdään, miten se oikeasti istuu käteen. Siellä on muutenkin tarkoitus keskittyä opettelemaan autoa ja ja sen testaamiseen, eikä niinkään kaasu pohjassa ajamiseen, aikaisemmin Skodalla ajanut Rovanperä ennakoi.

17-vuotiaana Rovanperä tekee historiallisen debyytin rallin MM-tasolla 26.-29. lokakuuta ajettavassa Walesin MM-rallissa.

- Onhan se hienoa päästä MM-tasolle ajamaan ja hakemaan sieltä kokemusta, sillä se on kuitenkin tässä tavoitteena ollut koko ajan. MM-rallit ovat niin erilaisia ja se koko maailma on niin omanlaisensa, että hyvä päästä näkemään jo tässä vaiheessa, miten siellä asiat toimivat, Rovanperä pohti.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Miro Rousku, Country Sport Manager, Red Bull Finland Oy
+358 503678054 miro.rousku@fi.redbull.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kutsu: Medialounaalta parempaan tulevaisuuteen keskiviikkona 29.11. kello 11.00 @ Perho22.11.2017 10:14Tiedote

Ruokahävikin vähentäminen on yksi Suomen ja koko globaalin ruokapolitiikan keskeisimpiä haasteita. Sen puolittamiseksi on asetettu niin YK:n, kuin EU-komissionkin tasolla kunnianhimoiset tavoitteet, mutta voiko yksittäinen kuluttaja Suomessa vaikuttaa suureen kuvaan? Haluamme käsitellä tähdellistä asiaa hyvällä maulla ja kutsumme median edustajat Perho Liiketalousopiston ja leipomoyhtiö Vaasanin yhdessä isännöimälle medialounaalle Ravintola Perhoon keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00 (sisäänkäynti Ravintola Perhon pääovesta Mechelininkatu 7, Helsinki).

Uusi opaskirja esittelee Tallinnaa suomalaisten silmin9.11.2017 11:30Tiedote

Tallinnan legendaarinen Viru-hotelli julkaisi 45. juhlavuotensa kunniaksi opaskirjan, joka esittelee Tallinnan mielenkiintoisimmat ja yllättävimmätkin nähtävyydet ja tekemiset suomalaisten Tallinnan-ystävien omien kokemusten kautta. Kirjassa jakavat suosituksensa muiden muassa presidentti Tarja Halonen, kirjailija Sofi Oksanen, F1-kuski Mika Salo, muusikko Ilkka Alanko, elokuvatuottaja Markus Selin, jääkiekkoilija Siim Liivik ja monet muut tutut suomalaiset.

Uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa arvuutellaan jälleen, kuinka konjakkia leikataan31.10.2017 15:00Tiedote

Alun perin jatkosodan aikana rintamamiesten rajoitettuun juhlallisuuskäyttöön luodut Puolustuslaitos Leikattua konjakkia ja Puolustuslaitos Viinaa ovat väkevässä roolissa paitsi Väinö Linnan Tuntematon sotilas -kirjassa, myös kaikissa kolmessa siihen perustuvassa elokuvaversiossa. Aku Louhimiehen ohjaamassa uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa leirinuotiolla arvuutellaan, kuinka konjakkia leikataan. Nykypäivän versiossa Puolustuslaitos Leikattua on aidon ranskalaisen konjakin ja kotimaisen vodkan sekoite ja se valmistetaan Kuopiossa Lignell & Piispasen toimesta.