Rallin superlupaus Kalle Rovanperä läpäisi ”inssiajon”

Suomalaisen autourheilun nuori tähti Kalle Rovanperä täytti eilen sunnuntaina 17-vuotta ja sai harvinaisella poikkeusluvalla tänään elinkeinonsa harjoittamista helpottavan ajokortin onnistuneen ajokokeen päätteeksi. Nuori rallisensaatio pääsee näin osallistumaan tänä vuonna jo kahteen MM-ralliin: Walesiin ja Australiaan.

Rovanperän yhteistyökumppanit Red Bull ja CAP-autokoulu ovat julkaisseet nuoren suomalaiskuskin odotetusta inssiajosta hulvattoman markkinointivideon, jonka odotetaan keräävän laajaa kansainvälistä huomiota. Rovanperä on todistanut ajotaitonsa rallireiteillä moneen kertaan, mutta videolla nuoren miehen taidokas auton käsittely pääsee yllättämään tutkinnon vastaanottajan. Video ja valokuvat ovat medioiden vapaasti käytettävissä.

Kalle Rovanperän mukaan inssiajo sujui ilman kummempia kommelluksia.

- Ei siinä ollut mitään ongelmia. Toki ennakkoon jännitti hieman, mutta ei mitenkään liiaksi. Hyvältä tietysti tuntuu, että ajokortti on nyt taskussa ja uran etenemiselle ei ole enää esteitä. Nyt on helpottunut olo, Rovanperä kertoi tuoreeltaan ajokokeen jälkeen.

Seuraavaksi Rovanperällä on edessään rallin EM-sarjan osakilpailu Latviassa ennen uran ensimmäistä MM-rallia Walesissa. Latviassa alla on nyt ensimmäistä kertaa myös Ford Fiesta R5 -ralliauto.

- En ole Fordilla ajanut kuin muutaman kymmenen kilometriä, joten Latviassa sitten nähdään, miten se oikeasti istuu käteen. Siellä on muutenkin tarkoitus keskittyä opettelemaan autoa ja ja sen testaamiseen, eikä niinkään kaasu pohjassa ajamiseen, aikaisemmin Skodalla ajanut Rovanperä ennakoi.

17-vuotiaana Rovanperä tekee historiallisen debyytin rallin MM-tasolla 26.-29. lokakuuta ajettavassa Walesin MM-rallissa.

- Onhan se hienoa päästä MM-tasolle ajamaan ja hakemaan sieltä kokemusta, sillä se on kuitenkin tässä tavoitteena ollut koko ajan. MM-rallit ovat niin erilaisia ja se koko maailma on niin omanlaisensa, että hyvä päästä näkemään jo tässä vaiheessa, miten siellä asiat toimivat, Rovanperä pohti.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Miro Rousku, Country Sport Manager, Red Bull Finland Oy
+358 503678054 miro.rousku@fi.redbull.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Universal Music vahvisti asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä19.4.2018 10:30Tiedote

Universal Music on vankistanut asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä lähes 33 % markkinaosuudella kokonaismarkkinasta ja 35 % osuudella digitaalisesta markkinasta. Samalla kun fyysisten tallenteiden myynti jatkoi laskuaan neljänneksellä ja myös musiikin download, eli lataukset harvenivat 3 prosenttiin kokonaismarkkinan arvosta, kasvoi äänitemusiikin kokonaiskulutus vuonna 2017 ennätykselliset 8 %. Digitaalisten palveluiden kautta saatava musiikkialan tulo kasvoi yli 20 % ja suoratoisto muodostaakin jo 80 % koko suomalaisen äänitealan arvosta. Universal Music ennustaa suoratoiston vauhdittavan musiikin kulutusta kiihtyvällä tahdilla ja musiikin kulta-aikojen olevan vasta edessä.

MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi17.4.2018 09:59Tiedote

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

Vuoden Keittiöteko taas haussa28.3.2018 09:30Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko -kilpailu käynnistyi kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joilla tuotetaan niin ruoan tekijöille, kuin aterian nauttijoillekin uudenlaista, ennakkoluulotontakin lisäarvoa. Suomalaisen foodtech-yhtiö Fredmanin jakama Vuoden Keittiöteko -palkinnon tarkoitus on kannustaa ravintola- ja suurkeittiöalan toimijoita uudistamaan vanhoja, toimimattomiksi havaittuja toimintamallejaan ja tehostamaan niin ravintolan kuin koko Suomen yhteisten varojen käyttöä mausta ja laadusta tinkimättä.

Virolainen muotitalo Baltika tuo suosikkimerkkinsä Montonin Suomeen28.3.2018 07:44Tiedote

Baltian suurin muotitalo, virolainen Baltika Group aloittaa asiakaskuntansa palvelun myös Suomessa. Ensimmäisenä askeleena ovat Monton-brändimyymälät, joissa esitellään selkeästä suunnittelustaan ja korkeasta laadustaan tunnetun Viron suosituimman, erityisesti naisten muotiin erikoistuneen sarjan valikoimia. Monton Iso-Omena avattiin helmikuussa Espoossa ja seuraava myymälä avautuu Helsingin keskustaan. Lisäksi Baltikan kaikki muotibrändit käsittävä andmorefashion.com-verkkokauppa on laajennettu palvelemaan myös suomalaisia asiakkaita.

Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi21.3.2018 08:44Tiedote

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

Burgerimies Herlevi laajentaa Naughty BRGR -ravintolaketjunsa Jyväskylään1.3.2018 13:56Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Subin uuden Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi laajentaa Naughty BRGR-hampurilaisravintoketjunsa Jyväskylään. Burgereihin viime vuosina erikoistunut Herlevi haluaa tarjota Jyväskylän kävelykeskustan keskeisimmälle liikepaikalle avautuvassa ravintolassaan perinteikkään opiskelijakaupungin hinta-laatu -suhteeltaan parhaan burgerielämyksen. Kolmikulmaan avautuva Naughty BRGR Jyväskylä tulee käsittämään myös kaupungin suurimman, täysin anniskeluoikeuksin varustetun aurinkoterassin ruokailumahdollisuuksineen.