Rallin superlupaus Kalle Rovanperä läpäisi ”inssiajon”

Suomalaisen autourheilun nuori tähti Kalle Rovanperä täytti eilen sunnuntaina 17-vuotta ja sai harvinaisella poikkeusluvalla tänään elinkeinonsa harjoittamista helpottavan ajokortin onnistuneen ajokokeen päätteeksi. Nuori rallisensaatio pääsee näin osallistumaan tänä vuonna jo kahteen MM-ralliin: Walesiin ja Australiaan.

Rovanperän yhteistyökumppanit Red Bull ja CAP-autokoulu ovat julkaisseet nuoren suomalaiskuskin odotetusta inssiajosta hulvattoman markkinointivideon, jonka odotetaan keräävän laajaa kansainvälistä huomiota. Rovanperä on todistanut ajotaitonsa rallireiteillä moneen kertaan, mutta videolla nuoren miehen taidokas auton käsittely pääsee yllättämään tutkinnon vastaanottajan. Video ja valokuvat ovat medioiden vapaasti käytettävissä.

Kalle Rovanperän mukaan inssiajo sujui ilman kummempia kommelluksia.

- Ei siinä ollut mitään ongelmia. Toki ennakkoon jännitti hieman, mutta ei mitenkään liiaksi. Hyvältä tietysti tuntuu, että ajokortti on nyt taskussa ja uran etenemiselle ei ole enää esteitä. Nyt on helpottunut olo, Rovanperä kertoi tuoreeltaan ajokokeen jälkeen.

Seuraavaksi Rovanperällä on edessään rallin EM-sarjan osakilpailu Latviassa ennen uran ensimmäistä MM-rallia Walesissa. Latviassa alla on nyt ensimmäistä kertaa myös Ford Fiesta R5 -ralliauto.

- En ole Fordilla ajanut kuin muutaman kymmenen kilometriä, joten Latviassa sitten nähdään, miten se oikeasti istuu käteen. Siellä on muutenkin tarkoitus keskittyä opettelemaan autoa ja ja sen testaamiseen, eikä niinkään kaasu pohjassa ajamiseen, aikaisemmin Skodalla ajanut Rovanperä ennakoi.

17-vuotiaana Rovanperä tekee historiallisen debyytin rallin MM-tasolla 26.-29. lokakuuta ajettavassa Walesin MM-rallissa.

- Onhan se hienoa päästä MM-tasolle ajamaan ja hakemaan sieltä kokemusta, sillä se on kuitenkin tässä tavoitteena ollut koko ajan. MM-rallit ovat niin erilaisia ja se koko maailma on niin omanlaisensa, että hyvä päästä näkemään jo tässä vaiheessa, miten siellä asiat toimivat, Rovanperä pohti.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Miro Rousku, Country Sport Manager, Red Bull Finland Oy
+358 503678054 miro.rousku@fi.redbull.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.