Rallin superlupaus Kalle Rovanperä läpäisi ”inssiajon”

Suomalaisen autourheilun nuori tähti Kalle Rovanperä täytti eilen sunnuntaina 17-vuotta ja sai harvinaisella poikkeusluvalla tänään elinkeinonsa harjoittamista helpottavan ajokortin onnistuneen ajokokeen päätteeksi. Nuori rallisensaatio pääsee näin osallistumaan tänä vuonna jo kahteen MM-ralliin: Walesiin ja Australiaan.

Rovanperän yhteistyökumppanit Red Bull ja CAP-autokoulu ovat julkaisseet nuoren suomalaiskuskin odotetusta inssiajosta hulvattoman markkinointivideon, jonka odotetaan keräävän laajaa kansainvälistä huomiota. Rovanperä on todistanut ajotaitonsa rallireiteillä moneen kertaan, mutta videolla nuoren miehen taidokas auton käsittely pääsee yllättämään tutkinnon vastaanottajan. Video ja valokuvat ovat medioiden vapaasti käytettävissä.

Kalle Rovanperän mukaan inssiajo sujui ilman kummempia kommelluksia.

- Ei siinä ollut mitään ongelmia. Toki ennakkoon jännitti hieman, mutta ei mitenkään liiaksi. Hyvältä tietysti tuntuu, että ajokortti on nyt taskussa ja uran etenemiselle ei ole enää esteitä. Nyt on helpottunut olo, Rovanperä kertoi tuoreeltaan ajokokeen jälkeen.

Seuraavaksi Rovanperällä on edessään rallin EM-sarjan osakilpailu Latviassa ennen uran ensimmäistä MM-rallia Walesissa. Latviassa alla on nyt ensimmäistä kertaa myös Ford Fiesta R5 -ralliauto.

- En ole Fordilla ajanut kuin muutaman kymmenen kilometriä, joten Latviassa sitten nähdään, miten se oikeasti istuu käteen. Siellä on muutenkin tarkoitus keskittyä opettelemaan autoa ja ja sen testaamiseen, eikä niinkään kaasu pohjassa ajamiseen, aikaisemmin Skodalla ajanut Rovanperä ennakoi.

17-vuotiaana Rovanperä tekee historiallisen debyytin rallin MM-tasolla 26.-29. lokakuuta ajettavassa Walesin MM-rallissa.

- Onhan se hienoa päästä MM-tasolle ajamaan ja hakemaan sieltä kokemusta, sillä se on kuitenkin tässä tavoitteena ollut koko ajan. MM-rallit ovat niin erilaisia ja se koko maailma on niin omanlaisensa, että hyvä päästä näkemään jo tässä vaiheessa, miten siellä asiat toimivat, Rovanperä pohti.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Miro Rousku, Country Sport Manager, Red Bull Finland Oy
+358 503678054 miro.rousku@fi.redbull.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Ruokaboksipalvelu auttamaan arkiruokailussa23.10.2017 12:19Tiedote

Media-alan yrittäjä Vappu Pimiä, digitaaliseen päivittäistavarakauppaan erikoistunut Juhana Rintala ja elokuvatuottaja Jesse Fryckman luotsaavat uutta kotimaista Ruokaboksi -palvelua, joka lanseerataan vaiheittain marraskuun alusta alkaen. Ruokaboksi on kotitalouksille viikoittain selkeät reseptit ja huolellisesti valitut raaka-aineet toimittava palvelu, jonka tarkoitus on helpottaa arkiruokailun suunnittelua ja valmistamista.

Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina15.10.2017 09:00Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.

Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi29.9.2017 08:00Tiedote

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion1.9.2017 08:55Tiedote

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.