Ramirent Finland Oy

Ramirent osti TekijäRentin konevuokrauskaluston

Konevuokrausyritys Ramirent Finland on ostanut TekijäRent Oy:n liiketoiminnan ja konevuokrauskaluston 1.6.2023. Kauppa vahvistaa Ramirentin asemaa Pohjanmaalla ja pääkaupunkiseudulla, sekä kasvattaa kalustovalikoimaa.

Yrityskaupassa Ramirent Finlandille siirtyy vain konevuokrauskalusto ja siihen liittyvät asiakassopimukset. Kaupassa Ramirentille ei siirry TekijäRentin henkilökuntaa eikä toimitiloja. TekijäRent jatkaa toimintaansa omistajansa Selekta Henkilöstöpalvelut Oy:n alaisuudessa. Kaupan myötä TekijäRent lopettaa toimintansa konevuokrausalalla. Yrityskaupan myötä TekijäRentin konevuokraustoiminnot loppuvat pääkaupunkiseudulla ja Vaasassa 31.5.2023, jonka jälkeen toiminta jatkuu Ramirentillä. Asiakkaille kalustokauppa tarjoaa entistä monipuolisempaa konevalikoimaa ja palveluita, sekä Ramirentin valtakunnallisesti kattavan vuokraamoverkoston.

”TekijäRentiltä ostettu kalusto vahvistaa Ramirentin tarjoamaa ja varsinkin nostinliiketoimintaa sekä samalla vahvistaa meidän toimintaamme pääkaupunkiseudulla. Kalusto on hyvässä kunnossa ja uutta. Laajan verkostomme sekä laajan kaluston avulla palvelemme TekijäRentin asiakkaita koko Suomessa. Tulemme myös jatkossa tekemään yhteistyötä TekijäRentin/Selektan myyjien kanssa eri liiketoiminnoissa.”, kommentoi Ramirent Finland Oy:n toimitusjohtaja Mikael Kämpe.

TekijäRentin toimitusjohtaja Jukka Hiltunen puolestaan kommentoi: ”TekijäRentin kolmen vuoden taival konevuokrauksen parissa saa suunnitellusti jatkumoa Ramirentin ostaessa TekijäRentin konevuokrausliiketoiminnan ja konekaluston. Olemme TekijäRentillä hyvin iloisia siitä, että juuri Ramirent asiantuntevana ja asiakaslähtöisenä markkinajohtajana jatkaa hyvin alkanutta konevuokrauksen liiketoimintaamme. TekijäRent keskittyy jatkossa henkilöstöpalveluihin Selekta-konsernissa.”

Ramirent Finland Oy, toimitusjohtaja Mikael Kämpe
puh. 040 192 3535, mikael.kampe@ramirent.fi

TekijäRent Oy, toimitusjohtaja Jukka Hiltunen
puh. 040 561 6119, jukka.hiltunen@selekta.fi

Ramirent

Ramirent on johtava palveluyritys, joka tarjoaa konevuokrausta, telineitä ja sääsuojausta rakentamiseen, teollisuuteen ja tapahtumiin. Konevuokrauksen liitännäiset palvelutoiminnot, kuten suunnittelu- ja asennus- sekä logistiikkapalvelut, ovat yksi Ramirentin vahvuus. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirent-konserni työllistää 3 000 henkilöä yhdeksässä Pohjois- ja Itä-Euroopan maassa. Suomessa työskentelee noin 600 ramilaista. Ramirent kuuluu Loxam-konserniin, joka on maailman neljänneksi suurin kone- ja laitevuokraamoalan yritys.

TekijäRent Oy

TekijäRent Oy on Selekta-konserniin kuuluva koneet ja työvoiman yhdistävä palvelukonsepti. Selekta on vuonna 1999 perustettu suomalainen henkilöstötalo. Työllistämme päivittäin lähes 1500 osaajaa rakennuksen, teollisuuden, logistiikan ja palvelujen aloille koko Suomen alueella. Toimipaikkamme sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Lahdessa, Riihimäellä, Tampereella, Jyväskylässä, Seinäjoella, Kuopiossa, Oulussa ja Rovaniemellä. Selekta-konsernin liikevaihto on lähes 70 miljoonaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ramirent Finland Oy

RAMIRENT-KONSERNIN OSAVUOSIKATSAUS TAMMI-MAALISKUU 20089.5.2008 08:00:05 EEST | Tiedote

RAMIRENT OYJ OSAVUOSIKATSAUS 9.5.2008 klo 8.00 RAMIRENT-KONSERNIN OSAVUOSIKATSAUS TAMMI-MAALISKUU 2008 KASVU JATKUI HAASTAVAMMILLA MARKKINOILLA VUODEN 2008 ENSIMMÄISEN NELJÄNNEKSEN PÄÄKOHDAT - Ramirentin liikevaihto kasvoi 18,7 % ollen 162,1 (1-3/2007: 136,6) Me - Liikevoitto ennen poistoja (EBITDA) kasvoi 12,0 % ollen 52,1 (46,5) Me - Liikevoitto (EBIT) kasvoi 1,5 % ollen 29,5 (29,0) Me sisältäen 1,2 Me:n myyntivoiton - Liikevoittomarginaali 18,2 % (21,3 %) - Katsauskauden tulos laski 2,9 % ollen 19,5 (20,1) Me - Osakekohtainen tulos 0,18 (0,19) e - Bruttoinvestoinnit olivat 93,0 (74,0) Me - Nettovelka 292,0 (208,0) Me ja nettovelkaantumisaste 81,3 % (73,1 %) - Sijoitetun pääoman tuotto (ROI) 28,6 % (28,5 %) - Ramirent arvioi vuoden 2008 liikevaihdon ja tuloksen ennen veroja kasvavan edelliseen vuoteen verrattuna, mutta tavoite osakekohtaisen tuloksen kasvusta vähintään 15 prosentilla vuonna 2008 on haasteellinen. - Ramirentin toimitusjohtaja Kari Kallio jää eläkkeelle vuonna 2009. RA