RANKA KUSTANNUS JA HELSINKILÄINEN ROCK-YHTYE DIRT YHTEISTYÖHÖN

Suomen potentiaalisimpiin rock-tulokkaisiin lukeutuva helsinkiläisyhtye DIRT on Riku Pääkkösen luotsaaman Ranka Kustannuksen tuorein artistikiinnitys.
Kuva: Studio 1851

Vuonna 2018 aktivoitunut DIRT-viisikko on ehtinyt herättää paljon mielenkiintoa Suomen rock-skenessä tyylikkäästi groovaavalla meiningillään. Yhtyeen omakustanne-EP "Low Life" nousi heti ilmestyttyään Suomen 50 viraalisimman kappaleen listalle ja on kerännyt yli puolitoistamiljoona toistokertaa Spotifyssa. Myös keikoilla on käynyt kova kuhina ja yhtye on täyttänyt Helsingin rock-klubit kiinnostuneilla katsojilla kerta toisensa jälkeen.

Rankan ja DIRTin yhteistyön ensimmäinen maistiainen tarjoillaan perjantaina 19.11., jolloin tulee ulos yhtyeen ensimmäinen single ”Real World” heidän ensi vuonna julkaistavalta debyyttialbumiltaan. Koko yhtye palaa halusta julkaista uutta musiikkia yli kahden vuoden julkaisutauon jälkeen. ”Rehvakkaasti groovaava 'Real World' laittaa lahkeet lepattamaan ollen samalla väkevä ensikosketus meidän tulevaan debyyttialbumiin, joka on tehty sekä sata lasissa että järkähtämättömällä kunnianhimolla. Jos aiempi meno miellyttää, tykkäätte varmasti”, yhtye kommentoi.

Lataa DIRTin uutuussinkku "Real World" täältä: https://s.disco.ac/gnylzmmwimys

Yhtyeen voi myös nähdä keikalla vielä tämän vuoden puolella Helsingissä On the Rocksissa järjestettävillä Hoarsefesteillä 26.12.2021.

DIRT on Aleksi Tiainen (laulu), Kappe Koutonen (kitara), Sebastian Frigren (kitara), Benny Raivio (basso) ja Alex Anttila (rummut).

DIRT somessa:

Kuva: Studio 1851

Ranka Kustannus on legendaarisen Spinefarm Recordsin perustajan Riku Pääkkösen luotsaama, rock- ja metallimusiikkiin painottava levy-yhtiö ja kustantaja, jonka artisteihin lukeutuu mm. Arion, Blind Channel, Cyan Kicks, Fear of Domination ja Ember Falls.

Ranka Kustannuksen kasvun vuosi huipentuu uuteen Cyan Kicks -sinkkuun joulukuussa10.11.2022 10:36:08 EET | Tiedote

Rock- ja metallimusiikin julkaisuun keskittyvällä Ranka Kustannus -levy-yhtiöllä on ollut aktiivinen vuosi. Säpinää toimintaan on tuonut Rankan uudet rosterilisäykset, lukuisat sinkku- ja albumijulkaisut sekä modernia rockia tekevän Cyan Kicksin menestyksekäs UMK-koitos. Levy-yhtiön tehovuoden kruunaa perjantaina 2. joulukuuta julkaistava tuore Cyan Kicks -sinkku ”Someone Like You”.

Suomen kovimpiin rock-tulokkaisiin lukeutuva DIRT julkaisee debyyttialbuminsa 3.6.2022 – kolmas sinkku ”Circles” ulos 8. huhtikuuta31.3.2022 12:01:00 EEST | Tiedote

Ranka Kustannuksen metalli- ja grunge-vaikutteista hardrockia soittavan DIRT-yhtyeen odotettu debyyttialbumi "Deadbeat" julkaistaan 3.6.2022. Ennen albumijulkaisua helsinkiläisviisikko tarjoilee vielä yhden maistiaisen tulevalta levyltä aiempien, radioaalloillakin aktiivisesti soineiden ”Real World” ja ”God Has Cut You Down” -sinkkujen seuraksi.