Rantajamit keräsi lähes 10 000 kävijää

Festivaalin päätti uuden yllätyssinglen pari viikkoa sitten paljastanut Sonata Arctica. Koko jamiviikonlopun kävijämääräksi nousi hieman vajaat 10 000 ihmistä. Pienten sadekuurojen siivittämänä kävijämäärä oli silti ensi vuonna 30-vuotissynttäreitä juhlivan festivaalin yksi historian parhaista.

Sonata Arctica viimeisteli vuoden 2019 Rantajamit.

– Sääennusteita jänniteltiin jälleen loppuun asti. Säällä on lopputuloksen näkövinkkelistä iso merkitys ja aurinkoinen sää avittaa aina kesäisessä festaritunnelmassa. Lopulta sää onneksi suosi jamikävijöitä ja pienet sadekuurot eivät menoa haitanneet ja mahtuuhan meidän suureen telttaan tarvittaessa sateelta suojaan. Olemme erittäin tyytyväisiä jamien toteutukseen ja kävijämäärään. Yrityslippujen suosio kasvaa vuosi vuodelta ja ne myydään vuosi vuodelta aikaisemmin loppuun, kertoo Rantajamien projektipäällikkö Elina Pakkanen.

Torstaina jammailtiin Teflon Brothersin, Ellinooran ja Eppu Normaalin tahdissa. Perjantaina vuorossa olivat Aikakone, Vesta, Neljä Ruusua sekä Kaija Koo. Viikonlopun viimeisteli lauantain Younghearted, Antti Ketonen, Happoradio, Michael Monroe ja Sonata Arctica.

– Torstai on aina ollut luontaisesti kävijämäärältään rauhallisempi päivä viikonloppuun verrattuna, mutta tänä vuonna torstai oli lähes yhtä suosittu päivä kuin perinteiset perjantai ja lauantaikin. Lauantai aloitettiin entistä aiemmin ja festarikansa otti aikaistuksen ilolla vastaan. Tämän vuoden esiintyjäsuosikit olivat selkeästi Eppu Normaali, Kaija Koo ja Happoradio sekä viheralueen DJ:t, sanoo Pakkanen tyytyväisenä.

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on järjestänyt Rantajameja vuodesta 2002 alkaen. Sitä ennen festaria puuhasi Lohjan Rantajamit ry. Kaikkiaan Rantajamit järjestettiin tänä vuonna 29. kerran. Festari on vakiinnuttanut paikkansa monen lohjalaisen ja kesäasukkaan tärkeimpänä paikallisena tapahtumana. Vuosittaista luokkakokousta ja vanhoja tuttuja odotetaan innolla.

– Rantajamit työllistää päivittäin 70-80 henkeä sekä joukon yhteistyökumppaneita Lohjalta ja lähialueilta. Tämä on ihanaa työtä ja kun sitä saa tehdä huipputiimin kanssa, niin se on todella antoisaa. Mieltä lämmittää asiakkaiden palautteet hyvin sujuneista järjestelyistä ja siitä, voimme omalta osaltamme olla kasvattamassa Lohjan vetovoimaisuutta. Iso kiitos jälleen Rantajamien toteuttajatiimille ja yhteistyökumppaneillemme sekä viranomaisille ja Rantajamien alueen asukasyhdistykselle, kiittelee Pakkanen.

– Lämmin kiitos myös jokaiselle jamikävijälle ja tervetuloa uudelleen ensi kesänä, kun juhlitaan jo jamien kolmekymppisiä. Sen kunniaksi laitetaan jo ensi viikolla myyntiin erä blind bird lippuja superedulliseen hintaan, vinkkaa Pakkanen.

Lisätietoja: SSO, Rantajamien projektipäällikkö Elina Pakkanen, p. 044 7705 400.

Sonata Arctica viimeisteli vuoden 2019 Rantajamit.

Kauppakeskus Lohesta viihtyisä keskus täynnä arjen helppoja palveluja - ennakkotutustuminen asiakkaille 15.5.2019 klo 15-1916.4.2019 14:07:00 EESTTiedote

Lohjan keskustaan nousevaan Kauppakeskus Loheen tulee monipuolinen kattaus palveluita niin arkiseen asiointiin kuin muotiin, kauneuteen ja hemmotteluun. Vuokraustilanne on erinomainen, sillä yli 90 prosenttia tiloista on varattu. Paikallisten ihmisten kädenjälki herättää kauppakeskuksen eloon, kun yhteistyössä tehty taide valloittaa kauppakeskuksen seinillä. Kauppakeskukseen, sen tulevaan palvelutarjontaan ja taiteeseen pääsee ennakkoon kurkkaamaan 15.5.2019 klo 15-19. Virallisia avajaisia päästään juhlimaan 5. syyskuuta.