Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ryKokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ry

RAP -rekrytapahtuma yhdistää suurteollisuusalueet ja opiskelijat

RAP (Recruiting Active People) -rekrytapahtuma on kahden kansainvälisen suurteollisuusalueen, Kokkola Industrial Parkin ja Alholmen Industrial Parkin, yhteinen rekrytointitapahtuma. Tapahtuma järjestetään nyt ensimmäistä kertaa, tiistaina 8.10.2019 klo 10-15 ja tapahtumapaikkana on Tellus Innovation Arena, Oulun yliopistolla.

Kokkola Industrial Park (KIP) ja Alholmen Industrial Park (AIP) Pietarsaaresta muodostavat yhteisen työssäkäyntialueen, sijoittuen vain noin 35 kilometrin päähän toisistaan. Yhdessä suurteollisuusalueet tarjoavat runsaasti mahdollisuuksia potentiaalisille työnhakijoille. Suurteollisuusalueille on sijoittunut 25 tuotannollista toimijaa sekä noin 100 palveluyritystä tukemaan tuotantolaitoksien ydintoimintoja. Alueilla työskentelee yhteensä noin 4 300 työntekijää, ja kesäaikaan jopa 500 kesätyöntekijää.

Suurteollisuusalueiden yritykset tulevat RAP-tapahtumaan esittäytymään sekä kertomaan toiminnastaan ja keskustelemaan opiskelijoiden kanssa siitä, mitä uramahdollisuuksia heillä on tarjota. Yrityksillä on harjoittelu-, diplomityö- ja kesätyömahdollisuuksia ja jopa avoimia työpaikkoja tarjolla. Mukana tapahtumassa ovat muun muassa seuraavat yritykset: Boliden Kokkola, Freeport Cobalt, Merius, Cabb, Kokkolan Energia, Tetra Chemicals Europe, Yara Suomi, OSTP, UPM, Billerud Korsnäs, Baltic Yachts sekä Beamex.

Suurteollisuusalueet satsaavat uuteen RAP-rekrytapahtumaan ja luonnollisesti odottavat siltä paljon. RAP -rekrytapahtuma on ensimmäinen konkreettinen askel kohti tiiviimpää markkinoinnillista yhteistyötä KIP:n ja AIP:n välillä. Paikalliset rap-artistit, MC Alamaa ja MC Kajo, ovat säveltäneet tapahtumalle oman rap-biisin, ja he tulevat myös esittämään sen itse tapahtumassa.

Tervetuloa tutustumaan RAP-rekrytapahtumaan tiistaina 8.10. Tellus Innovation Arenalle!

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan Suurteollisuusalueella sijaitsee 15 tuotantolaitosta sekä 60 palveluyritystä. Kansainvälinen edelläkävijä.

Alholmen Industrial Park (AIP) on globaalien yritysten ja huippuosaamisen tiivis keskittymä, joka työllistää suoraan lähes 2 000 ihmistä. Menestys vetää osaajia puoleensa antaen kasvulle vauhtia.

Kasvu ja investoinnit jatkuvat Kokkola Industrial Parkin alueella1.10.2019 08:32:09 EESTTiedote

Kokkola Industrial Parkin (KIP) kasvu jatkuu vahvana. Vuonna 2018 alueen tuotantolaitosten yhteenlaskettu viennin arvo oli 1,75 miljardia euroa. Investointien määrä kertoo alueen toimijoiden vahvasta uskosta tulevaisuuteen. Viime vuonna KIP:n yritykset investoivat yhteensä 103 miljoonalla eurolla. Vuodesta 2010 lähtien alueelle on investoitu yli 700 miljoonan euron edestä. Suurteollisuusalue työllistää suoraan 2 250 henkilöä.