Rapala VMC, Startex ja Peltonen Ski strategiseen yhteistyöhön!

Suomalaiset hiihdon ykkösnimet Startex Oy:n (jatkossa Startex) tuotemerkki Start ja Rapala VMC Oyj:n (jatkossa Rapala VMC) hiihtomerkki Peltonen Ski (jatkossa Peltonen) ovat sopineet strategisesta yhteistyöstä myynnissä, markkinoinnissa, jakelussa, kilpailutoiminnassa ja tuotekehityksessä.

Startex on yksi johtavia suksivoidevalmistaja ja yhtiön tuotemerkki Start on tunnettu brändi hiihtomaailmassa. Hollolasta ponnistava perheyritys tunnetaan Suomessa ja kansainvälisesti laadukkaista voitelutuotteistaan, jotka valmistetaan käsityönä Suomessa.

Rapala VMC:n Peltonen on vuodesta 1947 toiminut suksimerkki. Nykyisellään tuotanto Heinolan tehtaalla on maailman huippua pitkälle viedyn automaation ja laadunvalvonnan ansiosta. Peltosen käyttämät teknologiat suksissaan, kuten G-Grip -nanopitopohja tai pitokarvapohjat tuovat todellista lisäarvoa jokaiselle hiihtäjälle. Lisäksi jatkuvasti kehittyvä kisasuksituotanto pitää Peltonen Racing Teamin vauhdissa niin kansallisella kuin kansainväliselläkin tasolla.

Yhdessä toistensa tuotteita täydentävät valmistajat kirittävät tästä eteenpäin tuotekehitystä niin Hollolassa kuin Heinolassakin. Sekä Peltonen-suksien että Start-voidetuotteiden valmistus jatkuu normaalisti Suomessa. Yhteistyö ulottuu myös kilpailutoimintaan niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.

Janne Mahlamäki, Rapala VMC North Europe Oy
044-2395865 / janne.mahlamaki@rapalavmc.com

Hanna Salmi, Startex Oy
050-5055002 / hanna.salmi@startex.fi

Mäkelänkatu 87

Rapala VMC Oyj suunnittelee Vääksyssä jäljellä olevan tuotannon siirtämistä Pärnuun4.10.2022 17:00:00 EEST | Tiedote

Rapala VMC suunnittelee Vääksyssä jäljellä olevan Rapalan uistinten ja Marttiinin puukkojen valmistuksen siirtämistä Pärnuun, Viroon. Yhtiön suunnitelmissa ei ole koko Vääksyn yksikön sulkeminen vaan olennaiset ydintoiminnat, joita ovat mm. uistintuotesuunnittelu sekä tekniset tukitoiminnot, jäävät Vääksyyn. Yhtiö on tänään ilmoittanut käynnistävänsä muutosneuvottelut, joiden piirissä on Vääksyssä yhteensä 90 henkilöä.

Rapala ja Angry Birds™ vievät mobiilisukupolven kalaretkelle25.4.2013 10:42:52 EEST | Tiedote