Rapala VMC OyjRapala VMC OyjRapala VMC Oyj

Rapalan takki palkittiin kansainvälisessä Red Dot -tuotesuunnittelukilpailussa

Rapala Eco Wear® Reflection -takki palkittiin kansainvälisessä Red Dot -tuotesuunnittelukilpailussa. Red Dot -kilpailuun osallistui tänä vuonna 1865 valmistajaa ja suunnittelijaa 54 eri maasta. Red Dot on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista tuotesuunnittelupalkinnoista.
Kuva

Palkittu takki on osa vuonna 2011 menestyksekkäästi alkunsa saanutta Rapala Eco Wear -tuoteperhettä, jonka ydinarvoina ovat ympäristöystävällisyys, kestävä kehitys ja innovatiivisuus.

Eco Wear -kahluutuotteiden valmistuksessa käytetään DuPontin™ kehittämää ympäristöystävällistä tuotantomenetelmää, joka pienentää tuotteen valmistukseen tarvittavien fossiilisten polttoaineiden määrää noin kolmanneksen ja kasvihuonekaasupäästöjä noin 35 prosenttia perinteiseen valmistusmenetelmään verrattuna.

Rapala Eco Wear Reflection -takissa on lisäksi mallisuojattu kuvio, joka jäljittelee liikkuvan pintaveden synnyttämiä valon heijastumia veden alla. Kuvion epäsymmetrisyyden ansiosta jokainen tuote on omannäköisensä, eikä kahta täsmälleen samannäköistä Reflection-takkia ole olemassa.

Suomalaista tuotesuunnittelua edustava Rapala Eco Wear Reflection -mallisto on saanut kansainvälisiä palkintoja ennenkin. Eco Wear Reflection -kahluuhousut palkittiin lanseerausvuonnaan EFTTEX-kalastusvälinemessuilla parhaana uutena kalastusvaatteena.

Lisätiedot:
Henri Eppert
Tuotepäällikkö
henri.eppert@rapala.fi

Salla Auerto

Myyntipäällikkö

salla.auerto@rapala.fi

Kuva

Mäkelänkatu 87

Rapala VMC Oyj suunnittelee Vääksyssä jäljellä olevan tuotannon siirtämistä Pärnuun4.10.2022 17:00:00 EEST | Tiedote

Rapala VMC suunnittelee Vääksyssä jäljellä olevan Rapalan uistinten ja Marttiinin puukkojen valmistuksen siirtämistä Pärnuun, Viroon. Yhtiön suunnitelmissa ei ole koko Vääksyn yksikön sulkeminen vaan olennaiset ydintoiminnat, joita ovat mm. uistintuotesuunnittelu sekä tekniset tukitoiminnot, jäävät Vääksyyn. Yhtiö on tänään ilmoittanut käynnistävänsä muutosneuvottelut, joiden piirissä on Vääksyssä yhteensä 90 henkilöä.

Rapala ja Angry Birds™ vievät mobiilisukupolven kalaretkelle25.4.2013 10:42:52 EEST | Tiedote