RAPORTTI: Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok tärkeimmät somemarkkinoinnin trendit 2021
16 toimistoa maailman johtavasta itsenäisten toimistojen ketjusta thenetworkone'sta jakaa näkemyksensä alkavan vuoden sometrendeistä Kurion koostamassa katsauksessa.

LONTOO 11.1.2021 - - Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok ovat keskeisimpiä sosiaalisen median markkinoinnin trendejä vuonna 2021. Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys kasvaa, samalla yhteistyömalleista tulee pidempiä ja strategisempia. Vahvasta merkityksellisyydestä rakentuvat brändit menestyvät somessa myös alkavana vuonna. Nämä ja monet muut havainnot nousevat esiin maailman johtavan itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen ja sosiaaliseen mediaan erikoistuneen luovan toimiston Kurion tänään julkaisemasta raportista.
Katsaus on koostettu haastattelemalla 18 sosiaalisen median asiantuntijaa 16 palkitusta itsenäisestä toimistosta. Vastaajat tulevat ympäri maailmaa, erilaisilta markkinoilta kuten Kiina, Yhdysvallat, Saksa, Britannia, Sudan, Etelä-Afrikka, Singapore ja Romania. Haastattelut tehtiin joulukuussa 2020.
Seitsemän keskeistä trendiä, jotka markkinoijan tulee tietää vuonna 2021, tiivistetään raportissa seuraavasti:
- Sosiaalinen kaupankäynti vahvistuu entisestään
- TikTok jatkaa voittokulkuaan
- Livestriimauksesta tulee valtavirtaa
- Vaikuttajilta odotetaan entistä enemmän aitoutta
- Vaikuttajayhteistyöt muuttuvat pitkäkestoisemmiksi
- Vaikuttajat otetaan strategisempaan rooliin
- Brändeiltä vaaditaan merkityksellisyyttä ja kannanottoja
Kaikki katsauksen asiantuntijat hyödyntävät sosiaalista mediaa asiakastyössään markkinoinnin, viestinnän ja lopulta liiketoiminnan kehittämisessä. He eivät työskentele minkään somealustan palveluksessa eli katsovat toimintaympäristöä objektiivisesta näkökulmasta. Vastaajat ovat hyvin eri tyylisiltä markkinoilta ja erilaisista markkinointiviestinnän toimistoista, minkä johdosta raportti antaa 360 asteen näkökulman somemarkkinointiin vuodelle 2021.
Raporttiin vastanneet asiantuntijat ja toimistot (aakkosellisessa järjestyksessä): Dawid Każmierczak, Social & PR Director, 180heartbeats + JUNG v MATT; Josh Hood, Social Media Strategist & Simon Walton, Social Brand Lead, Above+Beyond; Kevin Fernandez, Social Media Manager, Adolescent; Theresa Myrill, Vice President, Social Media, Barkley; Kei Obusan, Head of Insights & Innovation, Circus Social; Victoria Gates-Fleming, Senior Director, Digital Strategy, Day One Agency; Michele Polico, Chief Innovation Officer, Different; Joshua Tabansi, Creative Director, EnterFive & Product Director, Versus LLC; James Hebbert, Managing Director, Hylink UK; Oana Oprea, Digital Creative Planner, Jazz Communications; Danny Pinch, Executive Creative Director, King James Group; Babs Watson, Director of Brand and Content & Erin Dodds, Senior Account Manager, Launch; Felix Willikonsky, Executive Director, Digital Strategy, PIABO; Friday O’Flaherty, Managing Partner, Osaka Labs; Aziz Musa, CEO, Sudan Digital & Chairman, AMC Group; Sean Bell, Head of Digital, Zulu Alpha Kilo.
RAPORTTI:
SlideShare: The Social Media Marketin Trends 2021 report: https://www2.slideshare.net/Kurio_Marketing/social-media-marketing-trends-2021-the-global-indie-insights/Kurio_Marketing/social-media-marketing-trends-2021-the-global-indie-insights
Hi-res pdf: The Social Media Marketin Trends 2021 report: https://kurio.fi/v2/wp-content/uploads/2021/01/Social-Media-Marketing-Trends-2021-Report-by-thenetworkone-x-kurio.pdf
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Jari Lähdevuori
Creative Director & Partner
Kurio // The Social Media Age(ncy)
jari@kurio.fi
+358 (0)50 530 6630
Julian Boulding
President
thenetworkone
Julian.Boulding@thenetworkone.com
+44 (0)778 892 22 99
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio // The Social Media Age(ncy)
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.
thenetworkone
Maailman johtava itsenäisten toimistojen ketju, johon kuuluu yli 1200 toimistoa 115 maasta. Ketjun toimistot tarjoavat mainonnan, viestinnän, median, digin, tapahtumien, brändäämisen ja designin palveluja niin B2C- kuin B2B-markkinoille.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Vuoden viestintätoimisto kasvaa vauhdilla – Kurio nousi yli 4 M€ liikevaihdolla keskisuurten toimistojen joukkoon1.3.2021 07:00:00 EET | Tiedote
Vuosi 2020 oli someen erikoistuneen luovan toimiston Kurion historian paras kaikilla mittareilla. Liikevaihto kasvoi 30 % yli 4 miljoonaan euroon ja kannattavuus säilyi erittäin hyvällä tasolla. Lisäksi Kurio nimettiin vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardissa ja pokkasi toistakymmentä palkintoa ympäri maailman.
Kuriosta vuoden viestintätoimisto10.11.2020 07:00:00 EET | Tiedote
Kurio on valittu vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardseissa. Lisäksi Kurion Nesteelle ja Mantsiselle suunnittelema #ZeroExclusion-hanke valittiin vuoden viestintäteoksi. Kyseinen kampanja voitti myös Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy -sarjan ja Fazer Tutti Frutille suunniteltu TikTok Toolkit puolestaan Kauppa ja palvelut -sarjan.
Kurion strategiajohtaja ainoana suomalaisena Eurobestin tuomaristoon19.10.2020 11:15:39 EEST | Tiedote
Elli Tuominen tuomaroi Cannes Lions -organisaation järjestämässä Euroopan-laajuisessa luovassa kisassa Digital-, Mobile- ja Digital Craft -kategorioissa.
Kuriolle kultaa Berliinistä – toimisto nappasi neljä palkintoa Digital Communication Awardsista2.10.2020 10:11:47 EEST | Tiedote
Euroopan alueen parasta digitaalista viestintää juhlistavasta kisasta pystit tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kampanjoille.
K-Rauta repäisee uudella tapettilanseerauksella – rakensi elämyksellisen pakohuonepelin osana kampanjaa16.9.2020 07:30:00 EEST | Tiedote
Kurion K-Raudalle suunnittelema 360-kampanja kannustaa suomalaisia miettimään valkoisia pintojaan uudella tavalla. Slogan ”Repäise. Laita tapetti.” herää henkiin niin massamediassa kuin kokemuksellisissa toteutuksissa.
Kuriolle ennätykselliset neljä voittoa SABRE Awards EMEA -kisasta1.7.2020 14:38:39 EEST | Tiedote
Digital Consultancy Of The Year -palkinnon lisäksi voitot tulivat Nesteelle, Mantsiselle ja Microsoftille suunnitelluista kampanjoista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme