Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Raportti: Suomalainen Kurio viestintäkentän kolmanneksi luovin koko maailmassa

Jaa
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin ja maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin ja maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin ja maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.

Kurio on listattu maailman kolmanneksi luovimmaksi toimistoksi viestintäalalla. Holmes Reportin juuri julkaisema vuosittainen Global Creative Index -tutkimus järjestää toimistot suhteuttaen kisamenestyksen toimiston kokoon. EMEA-alueella Kurio on listan ykkönen. Lisäksi Kurion Nesteelle suunnittelema Finlandia by Forest Machines on samaisessa tutkimuksessa nostettu maailman seitsemänneksi menestyksekkäimmäksi kampanjaksi vuonna 2019.

Sijoitus

Toimisto

Maa

Painotetut pisteet

1

Alexander PR

Uusi-Seelanti

1000

2

Sherlock Communications

Brasilia

766

3

Kurio

Suomi

733

3

AW Olsen & Partners

Latvia

733

4

Orange 360

Peru

690

Taulukko 1. Global Creative Index: Top 5 viestintätoimistot maailmassa kokoonsa suhteutettuna

Sijoitus

Toimisto

Pääkonttori

Painotetut pisteet

1

Kurio

Helsinki

733

2

AW Olsen & Partners

Riika

733

3

Atmosphere Communications

Kapkaupunki

680

3

Newslab

Amsterdam

530

4

Rogalski Damaschin PR

Bukarest

480

Taulukko 2. Global Creative Index: Top 5 viestintätoimistot EMEA-alueella kokoonsa suhteutettuna

”Upea tunnustus kertoo strategian onnistumisesta”, kommentoi Kurio luova johtaja Jari Lähdevuori. ”2016 olimme pisteessä, jossa olimme saavuttaneet paljon ajatusjohtajuuden, strategian ja tutkimustekemisen saralla. Minä ja strategiajohtajamme Elli vedimme molemmat sata puheenvuoroa vuoteen. Silloin päätimme, että on aika kääriä hihat ja ruveta toteuttamaan sitä mitä opetamme. Walk the walk.”

“Olemme rakentaneet uuden ajan toimistoa ja tämän luokan tunnustus kertoo, että olemme oikealla uralla”, toteaa Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. “Perinteestä poikkeava lähestymisemme näkyy paitsi toteutuksissamme myös siinä miten olemme oman koneistomme rakentaneet. Suunta on selvä: haluamme auttaa asiakkaitamme tekemään luovaa, mitattavaa ja tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.”

Kahdeksatta kertaa julkaistu Global Creative Index analysoi kilpailuihin osallistuneita töitä yli 25 kisasta, jotka keskittyvät viestintään, digitaalisuuteen ja markkinointiin. Otos koostuu kisoista ympäri maailman, viimeisen 12 kuukauden ajalta. Laskentakaava tulkitsee viestintää laajasti yli erilaisten kategorioitten, myös mainontaan keskittyvissä kisoissa kuten Cannes Lionsissa. Arvioissa painotetaan toimistoja, jotka ovat vastanneet kampanjan ideasta.

Liitteet:

[KUVA] Global Creative Index top 16 weighted ranking 2019: https://www.dropbox.com/s/xu26ub598dgu2l1/Global%20Creative%20Index%20%20-%202019-top-11-campaigns.jpg?dl=0

[KUVA] Global Creative Index weighted ranking EMEA 2019: https://www.dropbox.com/s/8bpkw0bb5wnszkx/Global%20Creative%20Index%20-%202019_weighted_emea.jpg?dl=0

[KUVA] Global Creative Index top 11 campaigns 2019: https://www.dropbox.com/s/kb0f8otwoq4ezrg/Global%20Creative%20Index%20%20-%202019-top-16-weighted.jpg?dl=0

Global Creative Index:
https://www.holmesreport.com/ranking-and-data/global-creative-index

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi

Kuvat

Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin ja maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin ja maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.
Lataa
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin viestintätoimisto.
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna EMEA-alueen luovin viestintätoimisto.
Lataa
Kurion Nesteelle suunnittelema Finlandia by Forest Machines on samaisessa tutkimuksessa nostettu maailman seitsemänneksi menestyksekkäimmäksi kampanjaksi vuonna 2019.
Kurion Nesteelle suunnittelema Finlandia by Forest Machines on samaisessa tutkimuksessa nostettu maailman seitsemänneksi menestyksekkäimmäksi kampanjaksi vuonna 2019.
Lataa
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.
Global Creative Index -tutkimuksen mukaan Kurio on kokoonsa suhteutettuna maailman kolmanneksi luovin viestintätoimisto.
Lataa

Liitteet

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye