Ravintola Farouge tekee paluun

Värikkään ja maistuvan libanonilaiskeittiön Suomeen vuonna 1995 tuonut ravintola Farouge tekee paluun yhteistyössä Royal Ravintoloiden kanssa. Mannerheimintielle alkujaan perustettu ja sittemmin lähes kaksi vuosikymmentä Yrjönkadun ja Iso-Roobertinkadun kulmassa ilahduttanut Farouge tuli tunnetuksi paitsi erinomaisesta ja Suomessa tuolloin uudesta, lähi-idän yrttipitoisesta makumaailmastaan, myös niin ikään eksoottisesta, sydämellisen palvelun synnyttämästä tunnelmastaan. Yhteistyö Royal Ravintoloiden kanssa herättää legendaarisen Farougen henkiin aluksi tapahtuma- ja catering-palveluna samalla, kun ravintolalle etsitään Helsingistä sopivaa liiketilaa.

Juri Uvanto, Viviane Kallio, Aki Kallio. 10-2017.

Helsingin suosituimpiin ravintoloihin vuosia kuulunut Farouge suljettiin taloyhtiönsä laajan remontin vuoksi toissa vuonna. Maukkaan libanonilaiskeittiön fanit eivät suosikkiaan sulkemisen vuoksi kuitenkaan hylänneet, vaan ryhtyivät tilaamaan Farougen perustajia Viviane ja Aki Kalliota vastaamaan erilaisten yksityistapahtumien ruokatarjoiluista. Palvelun kysyntä yllätti Kalliot positiivisesti, ja nyt sitä kehitetään edelleen yhteistyössä tasokkaista ravintoloistaan tunnetun Royal Ravintoloiden kanssa, kun Royal Catering lisää Farougen elämystarjontaansa. Yhteistyön myötä aidon Farouge-elämyksen voi aluksi kokea joko asiakkaan luona, tai Royal Ravintoloiden omissa tapahtumaravintoloissa.

”Farouge on elämäntyömme ja olen enemmän kuin riemuissani siitä, että se saa nyt arvoistansa jatkoa. Tulemme ensin tarjoamaan aidon Farouge-elämyksen cateringinä joko jossain Royalin omista tapahtumaravintoloista tai vaikkapa asiakkaan omissa tiloissa. Seuraavaksi etsimme Farougelle uuden kodin Helsingin ydinkeskustasta”, iloitsee suosikkiravintolan vuonna 1995 yhdessä miehensä ja sisarensa kanssa perustanut Viviane Kallio.

Vuonna 2016 perustettu Royal Catering tarjoaa laadukkaan catering-palvelun haarukat ja veitset käteen -periaatteella, tuottaen asiakkaidensa yrityksiin, konserttiareenoille tai vaikkapa varastohalleihin aidon ravintolaelämyksen merkkipäivistä tuhansia vieraita käsittäviin tapahtumakokonaisuuksiin. Royal Catering-palvelu jalkauttaa Suomen tunnetuimpien ravintoloiden lisäksi tien päälle myös Suomen arvostetuimpia keittiönimiä Kari Aihisesta Hans Välimäkeen ja Richard McCormickista sushiguru Jesper Björkelliin.

”Olemme nyt toista vuotta tuoneet korkeatasoisia ravintoloitamme myös asiakkaiden erilaisiin tilaisuuksiin ja tiloihin. Kysyntä on ollut huikeata ja olemme nopeasti saaneet jalansijaa tämän maan vaativimpien tilaisuuksien tuottajana. Olen erittäin iloinen, että Savoyn, Nokan ja Eliten kaltaiset legendat sekä Sandron, The Cockin ja Pizzariumin kaltaiset uudet tulokkaat saavat rinnalleen Helsingin halutuimpiin ravintolasuosikkeihin lukeutuvan libanonilaisen Farougen. Viviane ja Aki Kallion rakentamaan aitoon Farouge-elämykseen kuuluu värikkään ja raikkaan ruoan lisäksi tunnelma, joka varmistetaan oikeanlaisella sisustuksella, tuoksuilla ja musiikilla”, iloitsee Royal Ravintolat Cateringin Juri Uvanto.

Linkissä kuvia: https://royalravintolat.digtator.fi:443/public/2aca05d2539F.aspx

Juri Uvanto, Royal Catering
Event & Catering Manager
Tel. +358 40 831 8108
ja juri.uvanto@royalravintolat.com

Juri Uvanto, Viviane Kallio, Aki Kallio. 10-2017.

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa sekä 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa. www.royalravintolat.com

Jasper Pääkkönen otettu Time-lehden Löyly-saunaravintolalle myönnetystä tunnustuksesta23.8.2018 17:54Tiedote

Sauna- ja ravintolakompleksi Löyly on jälleen saanut tunnustusta maailmalla, kun TIME Magazine on valinnut Löylyn World's Greatest Places 2018 -listalleen. Arvostettu yhdysvaltalainen aikakauslehti TIME Magazine on koonnut listan yli 1200 toimittajan ja asiantuntijan mielipiteiden ja suositusten pohjalta ympäri maailman. Listalta löytyy niin hotelleja, ravintoloita, kylpylöitä kuin museoitakin, jotka tarjoavat kävijöilleen ainutlaatuisia kokemuksia.

Hanko Sushi avaa Regatta SPA -kylpylään3.5.2018 13:05Tiedote

Stockmann Roof by Teatteri -terassiravintola laajenee vielä korkeammalle2.5.2018 10:01Tiedote