Ravintola Farouge tekee paluun

Värikkään ja maistuvan libanonilaiskeittiön Suomeen vuonna 1995 tuonut ravintola Farouge tekee paluun yhteistyössä Royal Ravintoloiden kanssa. Mannerheimintielle alkujaan perustettu ja sittemmin lähes kaksi vuosikymmentä Yrjönkadun ja Iso-Roobertinkadun kulmassa ilahduttanut Farouge tuli tunnetuksi paitsi erinomaisesta ja Suomessa tuolloin uudesta, lähi-idän yrttipitoisesta makumaailmastaan, myös niin ikään eksoottisesta, sydämellisen palvelun synnyttämästä tunnelmastaan. Yhteistyö Royal Ravintoloiden kanssa herättää legendaarisen Farougen henkiin aluksi tapahtuma- ja catering-palveluna samalla, kun ravintolalle etsitään Helsingistä sopivaa liiketilaa.

Juri Uvanto, Viviane Kallio, Aki Kallio. 10-2017.

Helsingin suosituimpiin ravintoloihin vuosia kuulunut Farouge suljettiin taloyhtiönsä laajan remontin vuoksi toissa vuonna. Maukkaan libanonilaiskeittiön fanit eivät suosikkiaan sulkemisen vuoksi kuitenkaan hylänneet, vaan ryhtyivät tilaamaan Farougen perustajia Viviane ja Aki Kalliota vastaamaan erilaisten yksityistapahtumien ruokatarjoiluista. Palvelun kysyntä yllätti Kalliot positiivisesti, ja nyt sitä kehitetään edelleen yhteistyössä tasokkaista ravintoloistaan tunnetun Royal Ravintoloiden kanssa, kun Royal Catering lisää Farougen elämystarjontaansa. Yhteistyön myötä aidon Farouge-elämyksen voi aluksi kokea joko asiakkaan luona, tai Royal Ravintoloiden omissa tapahtumaravintoloissa.

”Farouge on elämäntyömme ja olen enemmän kuin riemuissani siitä, että se saa nyt arvoistansa jatkoa. Tulemme ensin tarjoamaan aidon Farouge-elämyksen cateringinä joko jossain Royalin omista tapahtumaravintoloista tai vaikkapa asiakkaan omissa tiloissa. Seuraavaksi etsimme Farougelle uuden kodin Helsingin ydinkeskustasta”, iloitsee suosikkiravintolan vuonna 1995 yhdessä miehensä ja sisarensa kanssa perustanut Viviane Kallio.

Vuonna 2016 perustettu Royal Catering tarjoaa laadukkaan catering-palvelun haarukat ja veitset käteen -periaatteella, tuottaen asiakkaidensa yrityksiin, konserttiareenoille tai vaikkapa varastohalleihin aidon ravintolaelämyksen merkkipäivistä tuhansia vieraita käsittäviin tapahtumakokonaisuuksiin. Royal Catering-palvelu jalkauttaa Suomen tunnetuimpien ravintoloiden lisäksi tien päälle myös Suomen arvostetuimpia keittiönimiä Kari Aihisesta Hans Välimäkeen ja Richard McCormickista sushiguru Jesper Björkelliin.

”Olemme nyt toista vuotta tuoneet korkeatasoisia ravintoloitamme myös asiakkaiden erilaisiin tilaisuuksiin ja tiloihin. Kysyntä on ollut huikeata ja olemme nopeasti saaneet jalansijaa tämän maan vaativimpien tilaisuuksien tuottajana. Olen erittäin iloinen, että Savoyn, Nokan ja Eliten kaltaiset legendat sekä Sandron, The Cockin ja Pizzariumin kaltaiset uudet tulokkaat saavat rinnalleen Helsingin halutuimpiin ravintolasuosikkeihin lukeutuvan libanonilaisen Farougen. Viviane ja Aki Kallion rakentamaan aitoon Farouge-elämykseen kuuluu värikkään ja raikkaan ruoan lisäksi tunnelma, joka varmistetaan oikeanlaisella sisustuksella, tuoksuilla ja musiikilla”, iloitsee Royal Ravintolat Cateringin Juri Uvanto.

Linkissä kuvia: https://royalravintolat.digtator.fi:443/public/2aca05d2539F.aspx

Juri Uvanto, Royal Catering
Event & Catering Manager
Tel. +358 40 831 8108
ja juri.uvanto@royalravintolat.com

Juri Uvanto, Viviane Kallio, Aki Kallio. 10-2017.

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa sekä 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa. www.royalravintolat.com

Royal Ravintolat laajentaa Tapahtumakeskus Telakalle - ravintolabrändien avulla tarjontaan uudenlaisia tapahtumaelämyksiä22.11.2017 09:00Tiedote

Royal Ravintolat mukaan viinimarkkinoille - ostaa osuuden Viinitiestä21.11.2017 10:00Tiedote

Royal Ravintolat ostaa vähemmistöosuuden Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluvasta Viinitie Oy:stä. Viinitie on erikoistunut artesaaniviinien saattamiseen yhä useampien kuluttajien ulottuville, sillä yhtiön omissa ja sen edustamissa laatuviineissä pyritään parhaaseen hinta-laatusuhteeseen. Royal Ravintolat uskoo osallisuuden pienten viinitalojen tuotteiden maahantuontiin paitsi antavan ravintoloille paremman mahdollisuuden erottautua viinilistoillaan, myös osaltaan tukevan suomalaisen viinikulttuurin yleistä kehitystä.

Ravintola Nokka suurempaan rooliin suomalaisen ruoan lähettiläänä19.10.2017 15:00Tiedote

Royal Ravintolat luo suomalaisen ruokakulttuurin hyväksi tekemästään intohimoisesta työstään tunnetun Nokka-ravintolan ympärille ravintolaryhmän. Keittiöpäällikkö Ari Ruohon ja aisaparinsa, vuoden ravintolapäällikkönä keväällä palkitun Terhi Vitikan luotsaaman Nokka-ryhmän tehtävä on toimia entistä aktiivisempana linkkinä kotimaisten tuottajien ja kuluttajien välillä. Nokka-ravintolat käsittävät Katajanokalla sijaitsevan nimeään kantavan lippulaivaravintolan lisäksi ruoanlaittoon liittyvää koulutusta, pientilallisia esitteleviä kuluttajatapahtumia, lähiruokaan liittyvää konsultointia, sekä uutena yksikkönä myös keväällä avatun Hieta-ravintolan.

Hans Välimäki ja Eero Vottonen isännöivät Palacen maatilamarkkinoita 17.10.12.10.2017 12:05Tiedote

Legendaarisen ravintola Palacen 22. marraskuuta avaavat keittiömestarit Hans Välimäki ja Eero Vottonen ovat kutsuneet laadukkaat suomalaiset ruokatuottajat esittäytymään Palacen maaatilamarkkinoille Helsingin Vanhalle Ylioppilastalolle tiistaina 17.10. Yleisölle avoimen tapahtuman tarkoituksena on saattaa yhteen Suomen parhaat raaka-aineet ja niiden tuottajat sekä laadukkaimpia raaka-aineita käyttävät ravintolat ja muut kotimaisen ruoan ystävät.