Ravintola Nokka suurempaan rooliin suomalaisen ruoan lähettiläänä

Royal Ravintolat luo suomalaisen ruokakulttuurin hyväksi tekemästään intohimoisesta työstään tunnetun Nokka-ravintolan ympärille ravintolaryhmän. Keittiöpäällikkö Ari Ruohon ja aisaparinsa, vuoden ravintolapäällikkönä keväällä palkitun Terhi Vitikan luotsaaman Nokka-ryhmän tehtävä on toimia entistä aktiivisempana linkkinä kotimaisten tuottajien ja kuluttajien välillä. Nokka-ravintolat käsittävät Katajanokalla sijaitsevan nimeään kantavan lippulaivaravintolan lisäksi ruoanlaittoon liittyvää koulutusta, pientilallisia esitteleviä kuluttajatapahtumia, lähiruokaan liittyvää konsultointia, sekä uutena yksikkönä myös keväällä avatun Hieta-ravintolan.

Ravintola Hieta

Suomen parhaimpien ravintoloiden listauksissa terävästi kautta historiansa esiintynyt Nokka laajentaa kotimaiseen lähiruokatuotantoon erikoistuvaa asiantuntemustaan. Keittiöpäällikkö Ari Ruohon visiona on ollut juurruttaa ravintola Nokka maamme luotettavimmaksi ja parhaaksi suomalaiseksi laaturavintolaksi, joka palvelee paitsi kanta-asiakkaitaan, myös Suomessa työ- tai lomamatkalla olevia matkailijoita. Lippulaivaravintolan lisäksi Nokka-ryhmän on tarkoitus tuoda tuottajalähtöistä ajattelua myös laajemmin Royal Ravintoloihin ja laajentaa erityisesti Ruohon ja Vitikan luotsaaman ravintolaryhmän toimintaa. Ensimmäisenä uudistuksena on Nokka-ravintoloiden laajentaminen Hietalahdenrannan uuteen ravintola Hietaan.

”Nokka-filosofiassa tai ravintoloissamme ei ole mitään keinotekoista. Molempien ravintoloidemme sijainti meren rannalla kaupungin ytimessä mahdollistaa puitteet, joissa voidaan tarjota parasta suomalaista ruokaa ilman päälle liimattua turismieksotiikkaa”, kertoo keittiöpäällikkö Ari Ruoho ja jatkaa: ”Ravintola Hiedan konsepti ei Nokkaan liittymisen myötä tule muuttumaan, sillä jaamme jo valmiiksi saman ajattelumaailman. Tulemme kuitenkin tuomaan kotimaisia tuottajiamme raaka-aineineen entistä tutummaksi myös ravintola Hiedan asiakkaille ja aiomme muutenkin rummuttaa parhaan suomalaisen ruoan puolesta kaikessa toiminnassamme.”

Royal Ravintolat on jo kehittänyt ravintoloitsijavetoisten ravintoloidensa ympärille erikoisosaamisiin pohjautuvia ryhmittymiä, mitkä ovat olleet omiaan tuomaan persoonallisen otteen yhä useampaan yksikköön. Näitä ovat jo Ville Relanderin ja Richard McCormickin Hawaii-ravintolat, Kari Aihisen ja Paul Hickmanin Roster-ravintolat ja nyt Ari Ruohon ja Terhi Vitikan luotsaamat Nokka-ravintolat.

Ari Ruoho, ravintoloitsija
ari.ruoho@royalravintolat.com

Terhi Vitikka, ravintoloitsija
terhi.vitikka@royalravintolat.com

Ravintola Hieta

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa sekä 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa.

Nokka-ravintolat on Royal Ravintolat Oy:n omistama ravintolaryhmä, jonka operatiivisessa ja tuloksellisessa vastuussa ovat ravintoloitsijat Ari Ruoho ja Terhi Vitikka. Ryhmään kuuluu perustettaessa kaksi ravintolaa Nokka ja Hieta, workshop-keittiö Kokka sekä Katajanokalla vuotuisesti järjestettävä Nokan Pientilatori.

Royal Ravintolat laajentaa Tapahtumakeskus Telakalle - ravintolabrändien avulla tarjontaan uudenlaisia tapahtumaelämyksiä22.11.2017 09:00Tiedote

Royal Ravintolat mukaan viinimarkkinoille - ostaa osuuden Viinitiestä21.11.2017 10:00Tiedote

Royal Ravintolat ostaa vähemmistöosuuden Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluvasta Viinitie Oy:stä. Viinitie on erikoistunut artesaaniviinien saattamiseen yhä useampien kuluttajien ulottuville, sillä yhtiön omissa ja sen edustamissa laatuviineissä pyritään parhaaseen hinta-laatusuhteeseen. Royal Ravintolat uskoo osallisuuden pienten viinitalojen tuotteiden maahantuontiin paitsi antavan ravintoloille paremman mahdollisuuden erottautua viinilistoillaan, myös osaltaan tukevan suomalaisen viinikulttuurin yleistä kehitystä.