Ravintola VENN Wiklundin liiketoiminta päättyy

Wiklund-keskuksen toisessa kerroksessa sijaitsevan ravintola VENN Wiklundin liiketoiminta päättyy.

- Turun Osuuskauppa on viime vuosina kehittänyt voimakkaasti Wiklund-keskusta ja sen palveluita. Tavoitteenamme on luoda Wiklund-keskukseen houkutteleva ravintolatarjonta, joka vastaa kuluttajien toiveisiin. Osana tätä kehittämistyötä olemme päättäneet sulkea VENNin. Ravintolan konsepti ei ole löytänyt paikkaansa muun tarjonnan joukossa, eikä se siten ole päässyt sille asetettuihin tulos- ja kannattavuustavoitteisiin. Sen sijaan VENNin vieressä sijaitseva ravintola Trattoria on asiakkaiden suosikki, ja meillä onkin suunnitelmia ravintolan laajentamiseksi VENNiltä vapautuvaan tilaan, kertoo matkailu- ja ravitsemiskaupasta vastaava toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta.

Ravintola VENN suljetaan 30.1.2021 ja tila avataan myöhemmin keväällä uudestaan osana nykyistä ravintola Trattoriaa.

VENN työllistää 7 henkilöä. Heille kaikille tarjotaan jatkossakin muuta työtä Turun Osuuskaupasta.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

Turun Osuuskaupan vuosi 2020: Päivittäistavarakauppa ennätysvauhdissa – kasvua 13 prosenttia15.2.2021 12:00:28 EETTiedote

- Investoinnit Varsinais-Suomeen yli 50 M€ - Liikevaihto 613 M€ (+2,4 %) - Tulos ilman kertaluonteisia eriä pysyi edellisvuoden tasolla ja oli yli 5 M€ - Asiakasomistajille rahana maksettavia etuja lähes 22 M€ - Asiakasomistajia vuoden 2020 lopussa yli 164 000 - Henkilöstöä yli 2 300 vuoden 2020 lopussa - Koronavuonna yli 400 matkailu- ja ravitsemiskaupan, tavaratalokaupan sekä liikennemyymäläkaupan ammattilaista siirtyi TOK:ssa kaupan alan tehtäviin – ketään ei lomautettu - Koko henkilökunta sai maksimissaan 300 euron koronabonuksen ** - Mittavat investoinnit maakuntaan jatkuivat suunnitellusti vuonna 2020 koronapandemiasta huolimatta. Yhteensä investoinnit kohosivat yli 50 miljoonaan euroon. Suurin yksittäinen investointi oli Itäharjun Prisman kiinteistön osto loppuvuodesta. Samalla sitouduimme vahvasti yhdessä Turun kaupungin ja muiden alueen kiinteistönomistajien kanssa Itäisen Turun ja sen palveluinfran kehittämiseen. Muita merkittäviä investointeja olivat uusi Original Sokos Hote

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto vuodelle 202116.12.2020 08:59:30 EETTiedote