Reaktor kokeilee työntekijöilleen joustavaa osakeohjelmaa

Työntekijöidensä omistama teknologiayritys Reaktor kokeilee uutta osakeohjelmaa tarjotakseen työntekijöilleen yhä sujuvamman mahdollisuuden yhtiön osakkeiden merkitsemiseen. Reaktorin edellinen osakeanti järjestettiin vuonna 2015, jolloin 92 prosenttia osallistui antiin.

Neljä kertaa Suomen parhaaksi ja kerran Euroopan parhaaksi työpaikaksi nimetty teknologiayritys Reaktor kokeilee uutta osakeohjelmaa, jotta sen työntekijät pääsisivät yhä sujuvammin myös yrityksen omistajiksi.  Ohjelma tarjoaa jokaiselle kaksi ja puoli vuotta Reaktorilla työskennelleelle mahdollisuuden osakkeiden ostoon. Anteja voidaan järjestää ohjelman tiimoilta neljä kertaa vuodessa. Kokeilu jatkuu kesäkuuhun saakka, jolloin sen jatkoa arvioidaan uudelleen. Ohjelman piiriin kuuluvat myös uudet työntekijät, jotka allekirjoittavat työsopimuksen ennen kesäkuuta.

Yhtiön perustajiin lukeutuvan Hannu Terävän mukaan päätös kokeilun aloittamisesta oli helppo, sillä työntekijöiden omistajuudesta on yrityksellä vain positiivisia kokemuksia.

”Omistajuus on sydämen asia. Tämä on meille keino näyttää, että luotamme osaajiimme täysin ja annamme heille kaikki keinot kehittää yritystä eteenpäin pitkässä juoksussa. Uskon, että juuri luottamus on yksi keskeisimmistä Reaktorin menestyksen salaisuuksista ja myös peruste sille, että meidät nimetään jatkuvasti yhdeksi Suomen houkuttelevimmista yrityksistä myös työnhakijoiden parissa”, Hannu Terävä sanoo ja jatkaa:

“Reaktor pyrkii yrityksenä optimoimaan pitkää aikaväliä – ei hakemaan pikavoittoja. Meille oli tärkeää, että myös yrityksen omistamiseen ja osakkeiden merkitsemiseen liittyy tämä aspekti.”

Reaktor perustettiin 18 vuotta sitten. Vuosien varrella yhtiössä muodostui käytännöksi, että pitkään talossa olleille, ansioituneille työntekijöille tarjottiin mahdollisuutta ostaa yrityksen osakkeita. Vuonna 2015 yritys päätti järjestää ensimmäisen koko henkilöstöä koskevan osakeantinsa, josta tuli suurmenestys.

“Reaktorilla on edellisen annin ansiosta yli 300 omistajaa. Olemme kuitenkin ehtineet viime osakeannin jälkeen kasvaa yli 220 työntekijällä. Onkin järkevää, että jatkossa omistajiksi tullaan joustavasti eikä yksittäisten, parin vuoden välein järjestettävien antien kautta. Haluamme kaikille mahdollisuuden omistaa osan yrityksestä ja siitä työstä, jota täällä tehdään”, lisää Terävä.

Reaktorin asiakkaisiin lukeutuu useita maailman tunnetuimpia yrityksiä, kuten HBO, Supercell, Zappos, Tommy Hilfiger ja Kone. Vastikään Reaktor voitti myös sopimuksen Väestörekisterikeskuksen uuden väestötietojärjestelmän kehittämiseksi.

Reaktor on valittu Great Place to Work -tutkimuksessa Suomen parhaaksi keskisuureksi työnantajaksi vuosina 2007, 2008, 2009 ja 2010 ja samassa kategoriassa myös Euroopan parhaaksi työnantajaksi vuonna 2010. Universum Finlandin vuonna 2018 tekemässä Nuoret ammattilaiset -tutkimuksessa Reaktor jakoi Googlen kanssa kummankin sukupuolen IT-alan työpaikkasuosikkien kärkisijan. Myös Academic Workin koulutetuille nuorille suunnatussa kyselyssä Reaktor jaGoogle nousivat vuoden 2018 houkuttelevimmiksi yrityksiksi.

Hannu Terävä, perustaja, Reaktor
hannu.terava@reaktor.fi

Jani Hellström
jani.hellström@reaktor.com

Samuel Sorainen, Wolfcom Oy
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Neljä kertaa Suomen parhaaksi ja kerran Euroopan parhaaksi työpaikaksi nimetty teknologiayritys Reaktor kokeilee uutta osakeohjelmaa, jotta sen työntekijät pääsisivät yhä sujuvammin myös yrityksen omistajiksi.  Ohjelma tarjoaa jokaiselle kaksi ja puoli vuotta Reaktorilla työskennelleelle mahdollisuuden osakkeiden ostoon
Neljä kertaa Suomen parhaaksi ja kerran Euroopan parhaaksi työpaikaksi nimetty teknologiayritys Reaktor kokeilee uutta osakeohjelmaa, jotta sen työntekijät pääsisivät yhä sujuvammin myös yrityksen omistajiksi. Ohjelma tarjoaa jokaiselle kaksi ja puoli vuotta Reaktorilla työskennelleelle mahdollisuuden osakkeiden ostoon

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.