Reaktor laajentaa Lissaboniin: ”Tulevaisuuden tietotyö ei katso maarajoja”

Nopeasti kasvava teknologiayhtiö Reaktor rekrytoi Lissabonissa huippuosaajia työskentelemään kansainvälisissä projekteissaan. ”Lissabonista alkaa kansainvälisen skaalautumisemme uusi vaihe, ja lisää on tulossa”, yhtiön toimitusjohtaja Sampo Pasanen sanoo.

Teknologiayhtiö Reaktor on perustanut uuden toimiston Lissaboniin. Nopeasti kasvava konsulttitalo rekrytoi Portugalin pääkaupungissa ohjelmistokehittäjiä, jotka tekevät digitaalisia projekteja niin Eurooppaan kuin Yhdysvaltoihinkin.

”Tulevaisuuden tietotyö ei katso maarajoja. Pandemian myötä meistä on tullut todella hyviä rakentamaan etänä toimivia tiimejä ja uusia, hajautettuja työtapoja. Tälläkin hetkellä projektitiimeissämme voi olla jäseniä kolmelta mantereelta – liiketoimintamme on globaalia, joten niin ovat myös toimistomme ja työntekijämme”, kuvailee Reaktorin kasvusta ja henkilöstön kehityksestä vastaava johtaja Nizar Jouini.

Lissabon on yksi maailman nopeiten kasvavista teknologiaekosysteemeistä. Kaupunki on luonteva jatkumo Reaktorin muille toimistoille Helsingissä, New Yorkissa, Amsterdamissa, Tokiossa, Tukholmassa, Turussa, Tampereella ja Seinäjoella. Lissaboniin palkattavat ohjelmistokehittäjät tekevät projekteja Reaktorin kansainvälisten asiakkaiden kanssa, joita ovat muun muassa Adidas, Netflix, HBO ja Liverpool FC.

”Lissabonin teknologiayhteisössä on valtavasti potentiaalia, ja me olemme valmiit investoimaan siihen. Toimiston avaamisesta alkaa Reaktorin kansainvälisen skaalautumisen uusi vaihe, ja lisää on tulossa”, yhtiön toimitusjohtaja Sampo Pasanen sanoo.

Ohjelmistokehittäjät kaipaavat yhä vaikuttavampia projekteja – ja hyvää elämää

Reaktoria kiinnostaa Lissabonissa liiketoimintamahdollisuuksien lisäksi työntekijäkokemus.

”Teknologiaosaajille tärkeimpiä houkuttimia työpaikassa ovat kiinnostavat, haastavat projektit sekä elämänlaatu. Laajentamalla kansainvälistä yhteisöämme reaktorilaiset pääsevät kehittymään jatkuvasti – ja samalla nauttimaan eri sijaintien tarjoamista mahdollisuuksista ja kulttuureista”, Jouini kertoo.

Reaktor on tunnettu matalasta hierarkiastaan, ja se näkyy myös Lissabonin-toimistossa. Muiden yhtiön Euroopan-yksikköjen tapaan sinne ei palkata toimitusjohtajaa, vaan toimistoa johtaa tiimi.

”Tämä on asiantuntijoiden johtama yritys. Johtajuus on hyvin tilannesidonnaista ja sitä tapahtuu joka puolella yritystä kaikilla tasoilla”, Jouini tarkentaa.

Reaktor
Yliopistonkatu 4

Reaktor on luova teknologiakumppani organisaatioille ja yhteiskunnille, jotka katsovat rohkeasti eteenpäin. Reaktorilla työskentelee yli 550 ohjelmoinnin, suunnittelun ja innovaatioiden huippuasiantuntijaa, joiden asiakkaita ovat esimerkiksi Adidas, Kone, Supercell, Varian ja Finnair. Helsingissä vuonna 2000 perustetulla yrityksellä on toimistot New Yorkissa, Amsterdamissa, Tukholmassa ja Tokiossa, joista käsin se tuottaa alansa johtavia digitaalisia palveluita, tuotteita ja strategioita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Reaktor